آیدانیتو > رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400
ارشد بدون آزمون, دکتری مهندسی فناوری اطلاعات, مددکاری اجتماعی, نتایج نمونه دولتی

رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400

کارشناسی ارشد بدون کنکور

رشته‌های ارشد بدون کنکور

چند سالی است که شرایط ادامه تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد کمی ساده‌تر شده است و متقاضیان تحصیل در سطح تحصیلات تکمیلی، می‌توانند با آسودگی خاطر در دوره‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور شرکت کنند و در صورت برخوردار بودن از شرایط لازم بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد، می‌توانند تحصیلات خود را ادامه دهند. متقاضیان ثبت‌نام در دوره این دوره مایلند درباره‌ی رشته‌های ارشد بدون کنکور هم اطلاعات کافی داشته باشند تا در صورت وجود رشته‌ی مورد نظرشان در دوره شرکت کنند.

زمان ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

زمان ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در دانشگاه آزاد اسلامی به طور معمول در تیر ماه صورت می گیرد. اما این موضوع در رابطه با دانشگاه سراسری و ثبت نام در این دانشگاه متفاوت است. به این صورت که زمان ثبت نام در این دوره ها توسط خود دانشگاه های پذیرنده مشخص می شود و زمان تعیین شده به وسیله یک دانشگاه با دانشگاه دیگر فرق دارد.

نحوه ثبت نام رشته های ارشد بدون کنکور

از جمله سوالاتی که به مراتب در ذهن داوطلبان ثبت نام در مقطع تحصیلی ارشد دانشگاه ها شکل می گیرد نحوه ثبت نام در این قبیل از رشته هاست که مسلماٌ مستلزم طی کردن فرآیند و مراحلی است. در صورتی که قصد شرکت در ارشد بدون آزمون دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را دارید و از نحوه ثبت نام در رشته های بدون آزمون ارشد در دانشگاه های سراسری و یا آزاد مطلع نیستید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

مدارک ثبت نام رشته های ارشد بدون کنکور

کلیه متقاضیان و داوطلبان ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد چه در دانشگاه آزاد و چه در دانشگاه سراسری ملزم به کامل کردن فرم اینترنتی و همینطور ارسال شماری از مدارک هستند. لیست این مدارک لازم در رابطه با دانشگاه آزاد در سایت سازمان سنجش و پذیرش آزاد و در مورد دانشگاه سراسری در سایت هر یک از دانشگاه های سراسری پذیرنده قابل دسترسی هستند. همچنین میتوانید جهت کسب اطلاع از رشته های بدون کنکور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور

به مراتب پس از انتخاب رشته های تحصیلی ارشد بدون کنکور نوبت به اعلام نتایج آن می رسد. اما آیا اطلاعاتی دقیق در مورد نحوه و جزئیات اعلام نتایج انتخاب رشته در این دوره از دانشگاه آزاد و یا سراسری دارید؟ تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو اطلاعاتی دقیق را در رابطه با اعلام نتایج ارشد بدون آزمون در دانشگاه های آزاد و سراسری در اختیارتان قرار می دهد. پس با آن ها تماس برقرار کنید.

شرایط تحصیل ارشد بدون کنکور روزانه

اگر قصد دارید بدون کنکور در دوره‌ی روزانه‌ی دانشگاه‌های سراسری و در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنید، بهتر است بدانید که یکی از شرایط تحصیل در رشته‌های ارشد بدون کنکور در دوره‌ی روزانه این است که جزو دانشجویان استعدادهای درخشان باشید. منظور از دانشجویان استعدادهای درخشان، دانشجویانی هستند که مدرک کارشناسی‌شان را حداکثر در هشت ترم می‌گیرند و پایان ترم شش کارشناسی، سه چهارم واحدهای دوره‌ی کارشناسی را گذرانده‌اند. معدل کل دانشجویان استعدادهای درخشان باید بالای شانزده باشد. البته حدنصاب معدل برای پذیرش در رشته‌های مختلف متفاوت است.

هر سال دانشگاه‌ها‌ و موسسه‌های آموزشی جداگانه برای پذیرش دوره‌های روزانه بدون کنکور فراخوان می‌دهند و رشته‌هایی که در آنها دانشجو می‌پذیرند را اعلام می‌کنند. هر موسسه‌ی آموزشی برای پذیرش دانشجو شرایط خاص خود را دارد. رشته‌های بدون کنکور ارشد در دوره‌ی روزانه برای افراد مایل به ادامه تحصیل در این مقطع آموزش بسیار گسترده هستند و رشته‌های زیادی را در برمی‌گیرند.

تعدادی از دانشگاه‌هایی که در سال‌های گذشته در دوره‌ی روزانه کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشجو جذب کردند، عبارتند از: دانشگاه مازندران، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه تفرش، دانشگاه زنجان، دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، دانشگاه خواجه نصیرالدین توسی، دانشگاه گیلان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه بوعلی سینای همدان، دانشگاه اراک و دانشگاه گلستان.
جهت آگاهی از کلیه ی شرایط تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد بدون کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های ارشد فراگیر پیام نور

دوره‌ی ارشد فراگیر پیام نور در سال های گذشته در پنج گروه انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و هنر دانشجو جذب می‌کنرد. برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور دوره فراگیر پیام نور، معدل نقش نداشت و معیار پذیرش ظرفیت موسسات آموزشی پذیرنده دانشجو بود.

در گروه فنی و مهندسی، در دو گرایش مهندسی برق، پنج گرایش مهندسی شیمی، سه گرایش مهندسی صنایع، شش گرایش مهندسی عمران، مهندسی فناوری اطلاعات، دو گرایش مهندسی کامپیوتر و سه گرایش مهندسی مکانیک و مهندسی مواد امکان تحصیل برای دانشجویان وجود داشت.

در گروه علوم انسانی داوطلبان می‌توانستند سه گرایش رشته آب و هوا شناسی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش زبان فارسی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، چهار گرایش الهیات و معارف اسلامی، برنامه‌ریزی درسی، برنامه ریزی رفاه اجتماعی، پنج گرایش رشته تاریخ، دو گرایش رشته جغرافیا، جامعه‌شناسی، جمعیت‌شناسی، حسابداری، حسابرسی، گرایش‌های حقوق، روان‌شناسی، سه گرایش رشته زبان و ادبیات فارسی، روزنامه‌نگاری، زبان‌شناسی، سه گرایش علوم اقتصادی، علوم سیاسی، فلسفه و کلام اسلامی، شش گرایش رشته کارآفرینی، پنج گرایش مدیریت بازرگانی، شش گرایش مدیریت دولتی، مدیریت فناوری مدیریت رسانه، مدیریت ورزشی، مشاوره، مطالعات فرهنگی و سه گرایش نهج البلاغه را انتخاب کنند.

در گروه علوم پایه داوطلبان می‌توانستند از میان رشته‌های آمار، آموزش ریاضی، دو گرایش ریاضی کاربردی، دو گرایش ریاضی محض، زمین شناسی، سه گرایش زیست شناسی جانوری، سه گرایش زیست شناسی سلولی و مولکولی، دو گرایش زیست شناسی گیاهی، زیست فناوری، ژئوفیزیک و زلزله شناسی، چهار گرایش شیمی، شش گرایش علوم زمین و شش گرایش فیزیک، رشته‌ی دلخواه‌شان را برگزینند.

در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، رشته‌های اقتصاد کشاورزی در دو گرایش، توسعه روستایی، علوم دامی در گرایش تغذیه دام، مهندسی محیط زیست در گرایش ارزیابی و آمایش سرزمین و مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی در گرایش انرژی و در گروه هنر دو رشته طراحی شهری و پژوهش هنر در دوره ارشد بدون کنکور ارائه می شد. اما در سال 1400-1401 خبرهایی در زمینه ی حذف پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور مطرح شده است که باید منتظر خبرهای تکمیلی در این زمینه باشیم.
برای آگاهی از برگزاری یا عدم برگزاری، زمان، شرایط، ضوابط و نحوه شرکت در آزمون ارشد فراگیر پیام نور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

از جمله شرایط انتخاب رشته‌های ارشد بدون کنکور این است که شرایط داوطلبان با شرایطی که برای استعدادهای درخشان تعریف شده است، مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر داوطلبان برای اینکه بتوانند در دانشگاه آزاد تحصیل کنند، معدل‌ کل‌شان در رشته‌های غیر علوم انسانی باید بالای 16 و در رشته‌های انسانی بالای 17 باشد؛ مدت تحصیل‌شان در دوره‌ی کارشناسی پیوسته نباید از هشت نیم‌سال و در کارشناسی ناپیوسته نباید از چهار نیم سال تحصیلی بیشتر باشد ( البته بدون احتساب ترم تابستانی). چنانچه داوطلبان حائز شرایط باشند، می‌توانند در طیف متنوعی از رشته‌های کارشناسی ارشد در شاخه‌های فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و علوم انسانی تحصیل کنند. با توجه به تعدد رشته ها، برخی از رشته‌ها و گرایش‌هایی که در این شاخه‌ها ارائه شده است، را در ذیل نام برده ایم.

تاریخ (تاریخ ایران اسلامی و ایران باستان)حقوق( جزا و جرم شناسی و حقوق خصوصی) شیمی( آلی و دارویی)
طراحی شهریرفتار حرکتی(آموزش تربیت بدنی، رشد حرکتی)روانشناسی(بالینی و ورزشی)
ریاضیزبان و ادبیات انگلیسیبرنامه ریزی درسی
برنامه ریزی شهریبیوتکنولوژی کشاورزیپژوهش علوم اجتماعی
علوم تربیتیعلوم جانوریمهندسی برق( افزاره‌های میکرو و نانو الکترونیک،  الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی، برنامه ریزی و مدیریت سیستم‌های انرژی الکتریکی،  سامانه‌های برقی حمل ونقل،  سیستم‌های قدرت، سیستم‌های الکترونیک دیجیتال، مدارهای مجتمع الکترونیک)
مهندسی صنایعمهندسی مکاترونیکمهندسی مکانیک  ساخت و تولید)
مهندسی عمران( مهندسی سازه)مهندسی منابع آبمهندسی کامپیوتر
میکروبیولوژیفتونیکفیزیک(ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها)
نانوفیزیکآبخیزداریآبیاری و زهکشی
اصلاح نباتاتآموزش زبان انگلیسیبیوشیمی
پژوهش علوم اجتماعیحسابداریریاضی کاربردی(آنالیز عددی)
زبان و ادبیات فارسیزیست شناسی(علوم سلولی و مولکولی)زیست فناوری میکروبی
شیمی( شیمی تجزیه، شیمی معدنی، شیمی و فناوری اسانس)علوم و فناوری نانو( نانو شیمی)علوم و مهندسی صنایع غذایی(زیست فناوری مواد غذایی)
علوم و مهندسی صنایع غذایی(صنایع غذایی، علوم مواد غذایی،  فناوری مواد غذای، زیست فناوری مواد غذایی)فیزیولوژی ورزشیعلوم دامی( تغذیه دام، تغذیه طیور، فیزیولوژی دام)
مدیریت اجراییمدیریت بازرگانی (بازاریابی،  بازرگانی بین الملی، بازرگانی داخلی،  تجارت الکترونیک، مدیریت استراتژیک، کار آفرینی)مدیریت ورزشی (مدیریت بازاریابی در ورزش)

کدام رشته مناسب من خواهد بود؟

رشته های بسیار متنوعی در نظام آموزشی دانشگاهی ایران تعریف می شوند که معمولا داوطلبان، فقط تعداد اندکی از آن ها می شناسند که البته به نظر می رسد که نسبت به همان تعداد کم نیز، شناخت جامعی ندارند چرا که اگر بدانند ظرفیت بسیاری از رشته های پر طرفدار تکمیل است و در آینده، بازار کاری محدودی برای آن ها وجود دارد، به هیچ وجه این رشته ها را برای ادامه تحصیل انتخاب نمی کنند. اما چه کنیم که در روند انتخاب رشته، اشتباه نکنیم؟ برای انتخاب رشته باید علاوه بر جمع آوری اطلاعات دقیق در زمینه رشته، از بازار کار آن نیز آگاه باشیم. از آنجایی که تجربه حرف اول را در انتخاب رشته می زند، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام رشته بازار کاری بهتری دارد؟

توجه به بازار کار بسیار حائز اهمیت است. رشته هایی وجود دارند که از چشم داوطلبان پنهان می مانند در حالی که بازار کار خوبی دارند و بسیاری از رشته های پرطرفدار هم وجود دارند که حتی فکرش را نمی کنید که در آینده هیچ بازار کاری برای آنها وجود نخواهد داشت. از آنجایی که انتخاب رشته نقش مهمی در آینده و سرنوشت شما خواهد داشت، پیشنهاد می کنیم.
شاید رشته ای که انتخاب می کنید، شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند! برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام دانشگاه ها رشته مورد علاقه ام را ارائه می دهند؟

اگر رشته ی خود را انتخاب کرده اید و می دانید که می خواهید در آینده چه مسیری را طی کنید، تقریبا نیمی از مسیر را طی کرده اید، اما هنوز نیم بیشتر راه باقی مانده است. انتخاب دانشگاه، اگر از انتخاب رشته پر اهمیت تر نباشد، مطمئنا کم اهمیت تر نیست. در انتخاب دانشگاه توجه به عواملی مانند مسافت، سطح علمی دانشگاه، نوع امکانات رفاهی و شهریه بسیار حائز اهمیت است، از این رو پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رده بندی دانشگاه ها و انتخاب بهترین دانشگاهی که می توانید در آن ادامه تحصیل دهید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

برای کسب آگاهی از رشته های ارشد بدون کنکور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

96 دیدگاه در “رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1400

  1. سعید امین ذبیحی گفت:

    سلام من کارشناسی مدیریت دولتی دارم با معدل 15/17 میخواهم دوباره درس بخونم و بدون کنکور و تقریبا با هزینه های مناسب … در رشته مدیریت تحصیل کنم . خواهشاً راهنمایی کنید میخواهم بدون کمترین مشکل برم سرکلاس و درس بخونم خیلی دوست دارم … البته طوری باشه که برم سریع ثبت نام کنم و شروع به تحصیل کنم … البته میدونم درس خوندن در این زمان هزینه بر می باشه اما لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون از شما …. من در حال حاضر کارمند در سازمان زندانها بنیاد تعاون زندانیان مشغول به فعالیت هستم …

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در مقطع کارشناسی ارشد، روش های متفاوتی برای تحصیل بدون کنکور وجود دارد. از جمله این روش ها، تحصیل بدون کنکور ارشد استعداد درخشان است که در آن معدل بسیار حائز اهمیت است. از سایر گزینه ها می توان به تحصیل در پردیس خودگردان ارس و کیش نام بردکه هزینه آن ها معمولا کمی بیشتر از ارشد فراگیر پیام نور است. در پذیرش ارشد فراگیر پیام نور، پس از ثبت نام و قبولی در آزمون فراگیر، می توانید ترم تحصیلی خود را از ترم دو شروع کنید.

  2. کامیار گفت:

    سلام تحصیل در دوره پردیس خودگردان بدون کنکور ارشد 97 چه شرایطی دارد؟ بنده لیسانس حقوق از دانشگاه فردوسی با معدل 18.36 هستم ولی برای ارشد 98 امادگی لازم رو ندارم . لطفا راهنمایی کنید .

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، برای تحصیل در رشته های بدون کنکور پردیس بایستی حداقل معدل 13 را کسب کرده باشید. پیشنهاد می کنیم ملاک های پذیرش از طریق استعدادهای درخشان را نیز مورد بررسی قرار دهید.

  3. محمد حسین گفت:

    سلام
    من رشته ی قرآن و حدیث درس خوندم و مقطع کارشناسی معدلمم ۱۸ شده باتوجه به رشته های ارشد بدون کنکور ۹۷ هرچی تماس میگیرم با آیدانیتو متاسفانه خطوط خیلی شلوغ هست آیا راه های ارتباطی دیگری دارین؟ ممنون میشم زودتر جوابمو بدین

  4. احمد گفت:

    سلام.
    ارشد بدون کنکور پردیس تهران تو کیش هم میگیره واسه فنی مهندسیا؟

  5. مینا گفت:

    سلام
    ارشد بدون كنكور رشته کامپیوتر فقط غیر انتفاعی میگیره؟؟؟

  6. ایهان گفت:

    سلام من جزو استعداد های برتر سازمان سنجش در سال 94 در رشته روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی هستم ، ایا میتونم در ارشد بدون کنکور 97 شرکت کنم ؟

  7. Bahare ahmadi گفت:

    سلام و وقت بخير
    من براي ارشد بدون كنكور دنبال يه دانشگاه معتبر هستم، دوره هاي پيام نور از نظر اعتباري كه مشكلي ندارن؟

  8. محمدی گفت:

    سلام
    من کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران گرفتم معدلم ۱۸ و ۷ ترمه تمام کردم
    چطور میشه با هزینه کم و‌مناسب کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت و MBA در دانشگاه‌های روزانه تهران قبول شد؟!اصلا امکانش هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ شما نمی توانید از طریق استعداد های درخشان اقدام کنید (چون فقط در رشته و گرایش خودتان میتوانید) و اینکه شانس شما در دانشگاه آزاد بیشتر است تا دانشگاه تهران. اگر دانشگاه تهران میخواهید باید در آزمون شرکت کنید.

  9. فافا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کارشناسی برق الکترونیک با معدل 15.75 دارم می خواستم یه رشته مدیریتی بدون کنکور بخونم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز، مشخص نفرمودین که منظورتون در مقطع ارشد است یا کارشناسی؟

  10. لیلا بزرگهمر گفت:

    با سلام خدمت شما و تشکر از سایت خوبتون
    من در رشته معماری مدرک کارشناسی ارشدم رو دریافت کردم. در حال حاضر مایل به ادامه تحصیل در رشته حقوق هستم. سوالم اینه که آیا بدون شرکت تو کنکور در دانشگاه علمی کاربردی و یا سراسری می تونم تو این رشته تحصیل کنم و مدرکم رو بگیرم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      باید عرض کنم که امکان تحصیل شما در دانشگاه های علمی کاربردی، غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور به صورت بدون آزمون در رشته حقوق برای شما وجود دارد و در صورت قبولی در هر یک از این دانشگاه ها می توانید اقدام به تحصیل در رشته مورد علاقه خود یعنی حقوق نمایید. موفق و موید باشید.

  11. ملیحه گفت:

    سلام و وقت بخیر
    عذر می خوام می خواستم بدونم امکان تحصیل بدون کنکور ارشد تو دانشگاه پیام نور هم هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خدمت شما دو.ست عزیز.
      باید خدمت شما عرض کنیم که بله. شما می توانید به دو صورت در ارشد بدون کنکور پیام نور ادامه تحصیل بدهید. روش اول در صورتی که جزء استعدادهای درخشان باشید و در روش دوم با شرکت در طرح ارشد فراگیر این دانشگاه این امر برای شما میسر می شود.

  12. الهه داوودی گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    یه سوال داشتم. راستش من کارشناسی معماری دارم و شرایط پذیرش تو ارشد بدون کنکور استعدادهای درخشان رو دارم. آیا می تونم تو ارشد بدون کنکور زیر گروه های هنر و ساخت و معماری ثبت نام کنم؟ یا فقط امکان تحصیل ارشد بدون کنکور معماری رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنیم که شما تنها امکان ثبت نام و تحصیل تو رشته ای متجانس وهم نام با رشته مقطع کارشناسیتون رو دارین. مؤفق و مؤید باشید.

  13. مسعود نظری گفت:

    سلام خدمت شما و ممنون از سایت خوبتون
    خواستم بدونم اگر کسی ارشد استعداد درخشان پذیرفته بشه و تو انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد هم قبول شده باشه کدوم یکی از این دو تا الویت بیشتری نسبت به دیگری دارن؟ آیا خود ما به عنوان یه داوطلب می تونیم انتخاب کننده باشیم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خدمت شما عرض کنم که بله شما نهایتاٌ خودتون تو انتخاب یکی از رشته محل های قبولی تون تصمیم گیرنده هستین. مؤفق و مؤید باشین.

  14. رضا شفیعی گفت:

    سلام خدمت شما و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام من مدرک کارشناسی تاریخ را دانشگاه روزانه دارم و معدل کارشناسیم هم کمتر از 15 هستش. آیا امکان پذیرش در ارشد بدون آزمون تو رشته مترجمی یا آموزش زبان انگلیسی رو تو دانشگاه آزاد دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر. شما برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تنها می توانید در فراگیر پیام نور و یا آزمون ارشد شرکت کنین.

  15. مریم رحیمی گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام من تو رشته مهندسی صنایع مدرک کارشناسی دارم. آیا امکان خوندن ارشد مدیریت آموزشی رو به صورت بدون کنکور دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. خیر دوست عزیز

  16. زهرا گفت:

    سلام من سطح ۲حوزه دارم در کدوم یکی از دانشگاههای بدون کنکور کارشناسی ارشدمیتونم ثبت نام کنم رشته معارف میخوام بخونم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دانشگاه های ارشد فراگیر پیام نور میتونید اقدام کنید

  17. مرجان گفت:

    من دانشجوی ممتاز رشته مامایی تو دانشگاه آزاد در سال 1386 بودم. آیا امکان ثبت نام و پذیرش توی ارشد بدون آزمون رو دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر متاسفانه امکانش نیست.

  18. شهرزاد اورنگ گفت:

    كارشناسب معماري دارم ايا امكان اين هست كارشناسي ارشد در رشته صنائع غذائي بدون كنكور ثبت نام كنم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . در یک صورت امکان پذیره که شما بخواهید برای ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور ثبتنام کنید و رشته مورد نظر خودتون رو بخونید

  19. مریم قربانی گفت:

    سلام خسته نباشین
    ایا الان میتونم برای ارشد بدون کنکور اقدام کنم.
    لیسانس راهنمایی و مشاوره از پیام نور با معدل ۱۷ هستم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . بله امکان پذیره . شما میتونید برای ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور میتونید اقدام کنید .. دفترچه این مراکز دانشگاهی هم اکنون در سایت sanjesh.org قابل مشاهده هستش . هر رشته ای که علاقه داشته باشید میتونید ثبتنام کنید

  20. ماندانا گفت:

    بنده سال 93 از دانشگاه فرهنگیان در رشته هنرهای تجسمی و با معدل 17/25 فارغ التحصیل شدم. الان دارم توی هنرستان تدریس می کنم. می خواستم بدونم چجوری می تونم تو ارشد بدون آزمون تحصیلاتم رو ادامه بدم؟ در این زمینه ازتون راهنمایی می خوام. یه نکته اینکه من قصد تغییر رشتم رو تو مقطع ارشد از هنرهای تجسمی به یکی از رشته های صنایع دستی و پژوهش هنر رو دارم.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیزم
      وقتتون بخیر. باید عرض کنم که شما تنها در صورت داشتن شرایطی خاص امکان تحصیل تو ارشد بدون کنکور رو دارین و در غیر اینصورت به هیچ وجه این فرصت در اختیارتون گذاشته نمیشه.

  21. مریم گفت:

    سلام عزیزم ببخشید بنده امروز جواب نتیجه ازمون ازادم مردود شد کدوم دانشگاه ازاد ارشد بدون کنکور میپذیره برای رشته حقوق جزا یا خصوصی معدلم ۱۶.۹ هس

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام . ارشد ازاد بدون کنکور فقط از روش استعداد درخشان پذیرش میکنه و شرایط خاص خودشو داره . اولویت بعدی دانشگاه ارشد فراگیر پیام نور هستش که دفترچه این نوع دانشگاه در سایت سنجش قابل مشاهده هستش

  22. مهیا گفت:

    سلام
    بنده با توجه به داشتن شرایط ارشد استعدادهای درخشان تو ارشد بدون کنکور ثبت نامم رو انجام دادم. حالا می خواستم بدونم چقدر احتمال داره قبول بشم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. بله شما امکان قبولی رو توی ارشد بدون کنکور دارین.

  23. نازنین گفت:

    سلام و عرض ادب
    ببخشید شرایط ثبت نام تو رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور به چه صورت هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی
      باید عرض کنم که زمان ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور دیگه تموم شده.

  24. بهار گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    عذر می خوام من قصد شرکت و ثبت نام تو یکی از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور برای ورودی 99-98 دارم. می خوام بدونم زمان ثبت نام کی هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلان دوست عزیز
      باید عرض کنیم که زمان ثبت نام کارشناشی ارشد فراگیر پیام نور احتمالاٌ اوخر آبان ماه 98 است.

  25. فرهادفروزان کیا گفت:

    ضمن سلام وسپاس، بنده دانشجوی دکتری درحال دفاع در رشته ادبیات حماسی روزانه دانشگاه حکیم سبزواری هستم ولیسانس وفوق ادبیات روزانه دارم.چندین باربه سرکارمشاورشماخانم منقی تماس گرفتم موفق نشدم.مصمم به خوندن رشته ارشدروان شناسی بالینی هستم.منتهی چون شاغلم ساده ترین راه ورودرومیخوام. راهنمایی بفرماییدچطور بامشاورشماصحبت کنم؟
    تلفن تماس:09153718956
    تلگرام:09023718956

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. دوست عزیز باید چند شرایط خاص شما بررسی بشه . میتونید با شماره 9099071975 تماس بگیرید و با مشاورین ما صحبت کنید

  26. پیام محمدلو گفت:

    با عرض سلام.
    عذر می خوام اگه بخوام ارشد فراگیر روانشناسی بالینی بخونم. فقط توی تهران امکانش هست؟ شهریه هر ترم تحصیلیش چقدر در میاد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بر طبق اطلاعات مندرج در دفترچه راهنمای ارشد فراگیر رشته روان شناسی بالینی تنها در مراکز تهران جنوب و با ظرفیتی برابر با 20 نفر عرضه شده است. در ضمن شهریه هر یک از ترم های تحصیلی ارشد روانشناسی تحصیلی ارشد روانشناسی چیزی در حدود 2 میلیون و پانصد تا 3 میلیون تومان هستش.

  27. مه لقا گفت:

    سلام. می بخشین در صورت قبولی در سهمیه استعداد درخشان اما ثبت نام نکردن در دانشگاه آیا سال آینده هم می توان از این سهمیه استفاده کرد یا تنها یک بار امکان استفاده از این شرایط رو داریم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که شما تنها یک بار امکان استفاده از این سهمیه را دارید.

  28. روح افزا گفت:

    باسلام متاسفانه با رتبه ۱۱۸ در سراسری و ۶۵ ازاد موفق به قبولی در رشته ی ارشد طراحی لباس نشده ام .میخواستم بدونم ایا میتونم امسال بدون کنکور شرکت کنم وبه چه صورت میشه شرکت کرد.چون واقعا میخوام امثال وارد دانشگاه بشم بخاطر شرایط کرای البته بگم معدل من در کارشناسی ناپیوسته ۱۹/۱۱ بوده وشاگرد نمونه دانشگاه شده ام

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام .از دو طریق ارشد بدون کنکور استعداد درخشان و یا ارشد فراگیر پیام نور اقدام کنید

  29. امید گفت:

    سلام و تشکر از سایت خوبتون.
    می خواستم بدونم هنوزم برای ثبت نام توی ارشد استعداد درخشان زمان داریم یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      خیر دوست عزیز زمان ثبت نام به اتمام رسیده.

  30. نیلوفر گفت:

    سلام. تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد اومده؟ از سایت سنجش اطلاع رسانی میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. بله

  31. ستاره احمدی فر گفت:

    سلام وقتتون بخیر. می خواستم بدونم تو دوره بدون کنکور ارشد و در رشته های گروه علوم پزشکی ثبت نام کنم ولی نمی دونم هنوز زمان باقی هستش یا نه؟تروخدا بگین وقت دارم یا زمان تموم شده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید خدمتتون عرض کنم که ثبت نام توی رشته های گروه علوم پزشکی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد تا فردا یعنی 31 شهریور ماه تمدید شده.

  32. یگانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر. می خواستم بدونم آیا نتایج کارشناسی ارشد استعداد درخشان آزاد 98 منتشر شده یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. بله نتایج اعلام شده

  33. پیام صفدری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می خواستم بدونم تاریخ ثبت نام در رشته های ارشد پیام نور به صورت بدون آزمون کی هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      شما دوست عزیز جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور به صورت بدون آزمون تنها باید در طرح فراگیر ارشد پیام نور شرکت کنین و زمان ثبت نام اون اواخر آبان ماه 98 هستش.

  34. امیرحسین گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من مدرک کارشناسی ناپیوسته تو رشته معماری داخلی دارم. معدل اون ترمم شده 18.61 راستش نتونستم واسه ارشد بدون کنکور ثبت نام کنم. میشه راهنماییم کنین که تو دانشگاه آزاد ثبت نامم رو انجام بدم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنم که ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تموم شده . در نتیجه، 2 راه بیشتر پیش روی شما نیست. یا باید تو ارشد فراگیر پیام نور شرکت کنین یا تو کنکور ارشد 99.

  35. مهسا بحرینی گفت:

    سلام. عذر می خوام من مدرک کارشناسی تو رشته عمران دارم و معدلمم بالاست. حالا می خوام بدونم که در حال حاضر امکان ثبت نام و انتخاب رشته تو دانشگاه آزاد برای مقطع ارشد رو دارم یا نه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      متأسفانه در حال حاضر ثبت نام در ارشد بدون کنکور آزاد صورت نمی گیره. بهتره شما دوست عزیز به فکر شرکت تو کنکور ارشد 99 باشین و یا ارشد فراگیر پیام نور رو امتحان کنین.

  36. محمدی گفت:

    سلام
    می بخشین معدل من تو دوره کارشناسی 18/17 صدم بوده اما من اطلاعی نداشتم که معدل بالا توی قبولی ارشد تأثیر نداره و متأسفانه بخش مربوطه رو در زمان ثبت نام فعالش نکردم. بعد از مشخص شدن نتایج قبولی بنده در کنکور ارشد و رشته محل مورد نظر نامه ای از طرف دانشگاه برای بررسی این موضوع بهم دادن و باید برمش تهران. به نظر شما این قضیه حل میشه و امیدی هست؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. می تونین این جریان رو بررسی کنین.

  37. پریسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من سال 94 وارد دانشگاه شدم و در بهمن 1397 هم درسم تموم شد. راستش من از شرایط استعداد درخشان برخوردار هستم ولی امسال تو دوره بدون آزمون شرکن نکردم و ثبت نامم فقط در دوره ارشد با آزمون بود . با این تفاسیر امکان انتخاب رشته تو دوره بدون آرمون دارم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مطابق شرایط و قوانین وضع شده در دانشگاه آزاد این امکان برای شما وجود نداره

  38. مژگان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من مدرک کارشناسی در رشته مترجمی زبان رو دارم و در سال 93 این دوره رو تموم کردم. در سال 97 مؤفق به قبولی در رشته ارشد مدیریت دولتی در دانشگاه یزد شدم. به این امید که بتونم در تهران مهمانی بگیرم در دانشگاه یزد ثبت نام کردم. ولی متأسفانه مهمانیم پذیرفته نشد. در حال حاضر، قصد انصراف دارم. آیا امکانش هست که من بتونم به شکل بدون کنکور مدیریت بازرگانی بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر. شما امکان تحصیل بدون کنکور در رشته های کارشناسی ارشد به این شکل رو ندارین.

  39. محمدحسین گفت:

    سلام
    می بخشین چطور میشه از زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور (استعداد درخشان) مطلع شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      زمان ثبت نام رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور یا همان استعداد درخشان برای هر دانشگاه متفاوته و طی فراخوانی به داوطلبان و متقاضیان ابلاغ میشه.

  40. بهرام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من با معدل 19/31 می تونم تو دوره ارشد بدون کنکور شرکت کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز. خیر این امکان برای شما وجود نداره. شما تنها با شرط معدل نمی تونین وارد ارشد بدون آزمون بشین و باید از شرایط خاصی برخوردار باشین.

  41. فرنوش گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه دارم. می خواستم بدونم که آیا می تونم برای مقطع کارشناسی ارشد جامعه شناسی بخونم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شما امکان تغییر رشته در دوره ارشد را دارید. البته باید چند واحد درس پیش نیاز رو هم بگذرونین.

  42. فرهاد جعفری گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    می خواستم بدونم آیا فردی با معدل 19 که فارغ التحصیل حوزه های علمیه هستش امکان شرکت در ارشد بدن کنکور آزاد رو داره؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر دوست عزیز. هر فرد جهت ادامه تحصیل در دوره ارشد بدون کنکور دانشگاه ها لزوماٌ باید در ردیف دانشجویان دارای استعداد درخشان باشه.

  43. فرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم که با داشتن کارشناسی پرستاری میشه به صورت بدون کنکور وارد رشته علوم سیاسی شد؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      خیر این امکان وجود نداره

  44. ساحره گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من یه سؤال مهم داشتم. می خواستم بدونم آیا مدرک ارشد فراگیر پیام نور اعتبار داره؟ یا اینکه نه؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام. وقتتون بخیر.
      بله مدرکش معتبره.

  45. آویسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین یه سؤال داشتم می خواستم بدونم بعد از قبولی در ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد (استعداد درخشان) زمان ثبت نام حضوری به چه شکل اعلام میشه؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      دوست عزیز باید عرض کنم که زمان ثبت نام از طریق سایت خود دانشگاه محل قبولی به اطلاع داوطلبان و متقاضیان میرسد.

  46. شهرزاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    خواستم بدونم که جذب و پذیرش دانشجو بدون کنکور در دانشگاه آزاد در بهمن ماه هم انجام میشه؟ آخه من شنیدم که در نیمه دوم سال هم پذیرش انجام میشه.

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید عرض کنیم که فقط دانشجویان دارای استعداد درخشان می تونن به صورت بدون کنکور وارد دانشگاه بشن و از طرف دیگه زمان پذیرش و ثبت نام برای ارشد بدون کنکور آزاد هم به پایان رسیده.

  47. ارشیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین من معدل دوران کارشناسیم در رشته تربیت بدنی بالا شده و 19/50 هستش. می خواستم بدونم با این شرایط می تونم تو دوره بدون کنکور ارشد آزاد شرکت کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام خیر دوست عزیز. بدون کنکور ارشد آزاد تنها مختص افراد دارای استعداد درخشان هستش که برای اون هم افراد باید از شرایط خاصی برخوردار باشن.

  48. شایان فرخی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    می بخشین می خواستم بدونم ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور شروع شده؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله ثبت نام آغاز شده و تا 8 آبان ماه هم ادامه داره.

  49. فاطمه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور کی هستش؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور در حال حاضر آغاز شده و تا هشتم آبان ماه نیز ادامه دارد.

  50. سارا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من امکان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد رو با مدرک کارشناسی مترجمی و با معدل 15 رو دارم یا خیر؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام
      دوست عزیز شما امکان شرکت در ارشد بدون کنکور رو به هیچ وجه ندارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *