رشد و توسعه ی فردی

رسیدن به آرزوها






 

رسیدن به آرزوها

همه آدم ها آرزوهایی دارند. حتی اگر کسی به این نتیجه رسیده باشد که نمی تواند به آرزوهایش دست پیدا کند و رؤیاهایش را محقق کند، در ذهنش بی آرزو نیست. یک انسان افسرده هم که دیگر امید و آرزویی برایش باقی نمانده، بعد از درمان رؤیاهایی دارد و ممکن است از هیچ تلاشی برای برآورده کردن آن ها دریغ نکند. به بیانی ساده می توان گفت که آدم بی آرزو، آدم مرده است. اگر هیچ آرزویی نداشته باشیم، به چه امیدی از خواب بیدار شویم و فعالیت کنیم؟
رؤیا و آرزو یک چیز است و برآورده شدن آرزو چیزی دیگر. دغدغه بسیاری از ما این است که چطور می توانیم به آنچه به راحتی در ذهن تجسم می کنیم، در دنیای واقعیت دست پیدا کنیم. این درست است که هر کسی آرزویی دارد اما بعضی تنبلی می کنند، بعضی حواس پرتی می کنند و هر فردی ممکن است به دلیلی نتواند آرزوهایش را برآورده کند.
در این مقاله تلاش کرده ایم تا به ضروریات رسیدن به آرزوها بپردازیم:

انگیزه

ما برای این که بتوانیم از جا بلند شویم و در مسیر رسیدن به آرزوها قدم برداریم، نیازمند انگیزه هستیم. انگیزه زمانی ایجاد می شود که با همه وجود و نه از سر زور و اجبار، چیزی را بخواهیم.انگیزه کافی احتمال موفقیت را بالا می برد. آدم های با انگیزه دلیل مهمی برای فعالیت شان دارند و سرشار از انرژی اند.
انگیزه های بعضی بیرونی اند. مثلاً تشویق شدن یا فرد موفقی به نظر رسیدن، در نظر دیگران، می تواند انگیزه را افزایش دهد. اما بعضی افراد انگیزه های درونی دارند. یعنی با همه وجود چیزی را می خواهند و آنقدر از درون سرشار از شور و شوق اند که بدون نیاز به بازخوردها و تشویق های دیگران، فعالیت می کنند.
 

برنامه ریزی و عمل

وقتی چیزی را با همه وجود می خواهیم و انگیزه کافی هم داریم، مرحله بعدی برای رسیدن به آرزوها ، برنامه ریزی است تا بتوانیم بر اساس یک برنامه دقیق، علمی و کارآمد فعالیت کنیم. مرحله برنامه ریزی می تواند شامل فعالیت های زیر باشد:

برنامه را جایی بنویسید

نوشتن مراحل کار تمرکز ما را افزایش و به اعمال ما نظم می دهد. در یک دفتر یا بر روی کاغذی که روی دیوار و جلوی چشمتان باشد، بنویسید که برای رسیدن به آرزوها باید چه کارهایی انجام دهید و چقدر تلاش کنید. نوشتن باعث می شود که اهداف و آرزوهایتان را فراموش نکنید و طبق برنامه عمل کنید.

متعهد باشید

شما باید به خودتان قول بدهید که با همه توان برای رسیدن به هدف تلاش کنید. به مسیر پیش رویتان نگاهی جدی داشته باشید و آن را یک مسئولیت واقعی ببینید نه یک تفریح.
قول و تعهد را با صدای بلند اعلام کنید. شنیدن آن از دهان خودتان به شما انرژی می دهد.

 


به نتیجه فکر کنید

تصور کنید که وقتی آرزوهایتان برآورده شوند، زندگی تان چقدر تغییر خواهد کرد و نتایج رسیدن به اهداف چه خواهد بود. حتی بهتر است این تصور را روی کاغذ بیاورید و در موردش فکر کنید. تصویر سازی ذهنی در مورد موفقیت های آینده، می تواند منجر به افزایش امید و انگیزه شود.

درس گرفتن از اشتباهات

یکی از مسائل شایعی که باعث می شود آدم ها در مسیر رسیدن به خواسته ها موفق نشوند، این است که برای رسیدن به اهداف از همان روش های قدیمی و شکست خورده استفاده می کنند. اگر یک بار راهی را رفته اید و به مقصد نرسیده اید از خودتان بپرسید: «چه چیزی را باید در روشم تغییر بدهم؟» و بعد یک برنامه ریزی جدید کنید. شاید راه حل قبلی شما به طور کلی روش مناسبی برای رسیدن به آرزوها نبوده.

مثبت اندیشی

یکی از تأثیر گذارترین روش های رسیدن به آرزوها، داشتن یک دیدگاه مثبت است. مثبت اندیشی موجب می شود که بی انرژی و ناامید نشوید و با یک وضعیت روانی سالم قدم بردارید. آدم های مثبت اندیش مطمئن هستند که اتفاقات خوبی در انتظارشان است و احتمال موفقیت شان به دلیل همین جهان بینی بالا می رود. مثبت اندیشی انرژی و انگیزه را برای رسیدن به آرزوها افزایش می دهد.

مشاوره فردی در آیدانیتو

آیدانیتو یک فضای هوشمند آموزش و مشاوره است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات فردی شان در زمینه های مختلف خانواده، اختلالات روانی، ازدواج، طلاق، ترک اعتیاد، خیانت، فرزندآوری، فرزندپروری، کودکان و نوجوانان، رشد و توسعه فردی، مسائل جوانان، مشکلات سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، کسب و کار، مهاجرت، نظام وظیفه و…به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.
مشاوره فردی در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا با استفاده از راهکارهای یک متخصص، مسیر زندگی فردی و اجتماعی را با سلامت بیشتری طی کنید.
همه ما آرزوهایی داریم و رسیدن به آن ها نیازمند فکر، برنامه ریزی و فعالیت هایی سالم و کارآمد است. در تماس با مشاوران آیدانیتو می توانید هدف گذاری و برنامه ریزی برای تحقق رویاهایتان را یاد بگیرید و چنانچه از اختلالاتی مثل افسردگی یا اضطراب رنج می کشید که موانعی در مسیرتان هستند، آن ها را درمان کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

این روزها مشاوره تلفنی طرفداران زیادی دارد و استقبال از آن هر روز بیشتر از دیروز می شود. این استقبال دلایل متعددی دارد. دلایلی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی
  • صرف زمان کمتر
  • مناسب بودن برای افراد خجالتی و کسانی که تمایلی به گفت و گوی رودررو ندارند

در این مقاله به موضوع برآورده شدن آرزو پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله کلیدهای طلایی موفقیت را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه روش های رسیدن به آرزوها ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *