آیدانیتو > راهنمای انتخاب رشته آزاد
انتخاب رشته کنکور

راهنمای انتخاب رشته آزاد

راهنمای انتخاب رشته آزاد

راهنمای انتخاب رشته آزاد

درست همچون سال های قبل انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز بعد از تمام شدن تاریخ انتخاب رشته آزمون سراسری 98 شروع می شود. در نتیجه، بعد از مشخص شدن نتایج و اعلام اسامی داوطلبان هر فرد باید به وسیله رتبه و شناسه و نمره دریافتی از طرف سایت سازمان سنجش آموزش کشور کلیه اقدامات ضروری را در رابطه با انتخاب رشته های مختلف تحصیلی به انجام برسانند. باید عرض کنیم که درست برخلاف دانشگاه های دیگر که انتخاب رشته های آن ها در سایت سنجش صورت می پذیرد انتخاب رشته آزاد تنها به وسیله سایت رسمی این دانشگاه یعنی azmoon.org انجام می شود. هر فرد داوطلب مایل به انتخاب رشته و تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی باید قبل از اقدام به انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد را به طور کامل مورد مطالعه قرار دهد. مطلب حاضر نیز با دادن اطلاعاتی مفید در رابطه با نحوه، هزینه و در کل تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد می تواند به عنوان راهنمای انتخاب رشته آزاد مورد استفاده شما قرار بگیرد.

درباره جزئیات انتخاب رشته آزاد چه می دانید؟

انتخاب رشته دو دانشگاه آزاد و سراسری با توجه به ادغام دو کنکور آزاد و سراسری به شکل کاملاً جداگانه صورت می گیرد. به طور معمول سامانه اینترنتی انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مرداد ماه در دسترس کلیه داوطلبان و متقاضیان قرار می گیرد و تمامی این افرد امکان انجام انتخاب رشته در سایت azmoon.org را دارد. قبل از آغاز زمان انتخاب رشته دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد در سایت سازمان سنجش و آموزش آزاد اسلامی در دسترس هر داوطلب قرار داده می شود. از جمله محتوای دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد می توان به اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش کلیه رشته محل ها اشاره کرد. دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد کلیه رشته های ارائه شده در گروه های آزمایشی زبان های خارجی، هنر، علوم انسانی، تجربی و ریاضی فیزیک را در بر می گیرد.

آیا برای انتخاب رشته آزاد باید هزینه ای پرداخت کنیم؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد پس از مطالعه کامل و جزء به جزء دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد با پرداخت هزینه برای داوطلب انجام می گیرد. جهت پرداخت هزینه انتخاب رشته آزاد باید بر روی لینکی تحت عنوان لینک خرید کارت اعتباری ثبت نام کلیک نمایید وجه درخواستی را به وسیله کارت های با عضو شتاب پرداخت کنید.

 

انتخاب رشته کنکور آزاد چگونه انجام می شود؟

نخستین قدم در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد وارد شدن به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org و سپس کلیک کردن بر روی لینک ثبت نام و انتخاب رشته آزمون سراسری است. در قدم بعدی باید اقدام به درج شناسه دانشگاه آزاد و کد ملی در فیلدهای در نظر گرفته شده کنید. قدم سوم واریز هزینه انتخاب رشته است که با کلیک بر روی دکمه پرداخت می توانید این کار را انجام دهید. پس از پرداخت هزینه درخواستی و ورود به صفحه انتخاب رشته باید بر روی گزینه ثبت رشته کلیک کنید. با درج کد رشته های مورد نظر و کلیک بر روی گزینه تأیید نهایی کد رهگیری برایتان نمایش داده می شود.

توضیحاتی بیشتر در رابطه با انتخاب رشته آزاد

باید عرض کنیم که شمار انتخاب های مجاز هر کدام از داوطلبان در انتخاب رشته دانشگاه آزاد حداکثر 100 رشته در نظر گرفته شده است. نکته بسیار مهم این که تنها از گروه آزمایشی مورد امتحانی خود امکان انتخاب این یکصد کد رشته را دارید. شیوه آنالیز و بررسی فرم انتخاب رشته آزاد به این شکل است که رشته های انتخابی خود را از اولین رشته ای که در فرم وارد کرده اید مورد بررسی قرار می دهند و در صورت تناسب تراز شما با یکی از کد رشته ها شما در آن رشته تحصیلی قبول می شوید. در نتیجه، رشته های مندرج در فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد را می توان در سه دسته انتخاب های بدبینانه، واقع بینانه و خوش بینانه دسته بندی کرد. دقت داشته باشید که انتخاب های بدبینانه حتماً در دسته آخر انتخاب های شما قرار بگیرند. حتماً می پرسید علت انجام این کار چیست؟ علت این موضوع این است که در صورت عدم قبولی در انتخاب های واقع بینانه و خوش بینانه بتوانید صددرصد در این رشته ها پذیرفته شوید. انتخاب های واقع بینانه لزوماً باید بر طبق تراز شما نوشته شوند. تعداد این انتخاب ها نیمی از انتخاب های شما را شامل می شود. اما می رسیم به انتخاب های خوش بینانه که سری اول انتخاب های شما را در بر می گیرند. حتی در صورت داشتن یک درصد شانس قبولی نیز از درج این رشته ها غافل نشوید.

راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور آزاد

راهنمای مشاوره انتخاب رشته آزاد ارائه شده در بالا در رابطه با رشته های با آزمون این دانشگاه یعنی رشته های گروه پزشکی بود. اما همان طور که می دانید، دانشگاه آزاد در رشته های غیر پزشکی دانشجویان را به صورت بدون آزمون جذب و پذیرش می کند. هر داوطلب جهت انتخاب رشته های بدون آزمون این دانشگاه باید با مواردی همچون رشته های پذیرنده، ظرفیت رشته ها در دانشگاه های مختلف و شرایط انتخاب رشته در این دانشگاه آشنایی لازم را پیدا کند. این امر به وسیله مطالعه کامل دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزاد البته دفترچه بدون کنکور آن و دریافت راهنمایی های لازم از یک مشاور برای داوطلب محقق می شود.

نوشته حاضر توضیحاتی را در رابطه با راهنمای انتخاب رشته آزاد خدمت شما ارائه می کند. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره انتخاب رشته آزاد بزنید.
اگر سوالی در زمینه راهنمای انتخاب رشته آزاد ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *