آیدانیتو > دوره های تحصیل در استرالیا
مهاجرت به استرالیا

دوره های تحصیل در استرالیا






دوره های تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا، جزیره ای بسیار شگفت انگیز و دیدنی بوده که از تعدادی قاره کوچک تشکیل یافته است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که استرالیا 25 برابر بزرگتر از جزیره بریتانیا بوده و مساحتش به اندازه کشور آمریکاست. پنج شهر از این کشور به جهت استخدام دانشجویی، کیفیت زندگی و هزینه در لیست 30 شهر برتر برای  دانشجویان قرار گرفته اند. از طرف دیگر، دانشگاه های استرالیا رتبه چهارم را در بین دانشگاه های معتبر دنیا با امتیار 9206 کسب کرده اند. اما در این میان بارزترین دلیل بر کیفیت بالای تحقیقاتی و آموزشی دانشگاه های استرالیا، کسب صدها جایزه هنری و علمی و بیشتر از 15 جایزه نوبل از طرف این دانشگاه هاست. علاوه بر این، اختراعات بی بدیل و مثال زدنی همچون جعبه سیاه هواپیما و اینترنت وایرلس، حاصل زحمات و تلاش های نخبگان دانشگاهی در استرالیا بوده که تجربه و دانش بالای خود را به جهانیان ثابت کرده اند. تمامی این موارد گفته شده به نوعی اثبات کننده علت علاقه افراد و دانشجویان از جمله ایرانیان به تحصیل در انگلستان است. البته پیش از هر اقدامی شناخت دوره های تحصیل در استرالیا ضرورت زیادی پیدا می کند. در این مقاله، به بحث در مورد دوره های تحصیل در استرالیا برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا دانش و آگاهی کافی را در مورد دوره های تحصیل در استرالیا به دست آورید.

دوره های تحصیلی استرالیا

باید بگوییم که دوره های تحصیلی در استرالیا به 11 گروه تقسیم بندی می گردند. در این بخش از مقاله، تمامی دوره های تحصیل در استرالیا را همراه با جزئیات و به طور کامل شرح می دهیم.

دوره Associated Diploma

این دوره تحصیلی دو ساله بوده و بعد از اتمام دوران دبیرستان آغاز می شود باید بگوییم که دوره Associated Diploma تحت پوشش دوره های TAFE یا حرفه ای است.

دوره Diploma

دوره Diploma در حدود سه سال به طول می انجامد. این دوره پس از اخذ مدرک دیپلم دبیرستان شروع می گردد. همانند دوره Diploma نیز تحت پوشش دوره های TAFE یا حرفه ای قرار دارد.

دوره Associated Degree

دوره های پایین تر از مقطع کارشناسی در استرالیا به نام دوره Associated Degree مشهور است. به عبارت دیگر، وجود این دوره ها جهت گذراندن پیش نیازهای دوره های اصلی ضرورت دارد. 

دوره Bachelor در استرالیا

طول دوره Bachelor در استرالیا به طول معمول بین سه یا چهار سال بوده و شروع آن پس از اتمام دیپلم دبیرستان است. باید بدانید که با به همراه داشتن مدارک فنی و حرفه ای هر دانشجو می تواند به ادامه تحصیل در سال اول یا دوم کارشناسی بپردازد.

دوره Post graduate certificate

این دوره تحصیلی، در حدود یک و نیم سال به طول می انجامد و لزوماً باید پس از دوران کارشناسی آغاز گردد.

دوره Post grauate Diploma در استرالیا

این دوره تحصیلی پس از طی دوران کارشناسی آغاز می گردد. طول مدت تحصیل در دوره Post graduate Diploma دو و نیم سال تحصیلی برآورده شده است.

دوره Bachelor Honors Degree

تحصیل در این دوره بین چهار تا پنج سال زمان می برد. پس از اتمام دوران دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم می توانید به راحتی در دوره Bachelor honours degree شرکت نمایید. به طور معمول، طول دوره های کارشناسی دانشگاه های استرالیا سه سال بوده و فرد دانشجو می تواند با افزودن یک سال دیگر، به این مقاطع به اخذ مدرک Honours در استرالیا نائل شود. باید بگوییم که گاهی این یک سال تحصیلی و افزودن آن به سه سال دوره کارشناسی، برابر با اولین سال دوران ارشد بوده و بدین معناست که تمامی افراد دانشجو با گذراندن دوره چهارساله کارشناسی، امکان اخذ مدرک کارشناسی ارشد را در عرض یک سال دارند. در غیر این صورت، فرد مجبور به گذراندن دوران کارشناسی ارشد طی دو سال تحصیلی خواهد شد.

دوره های Graduate Certificate و Graduate Diploma

این دو دوره تحصیل شامل دوره های آمادگی کارشناسی ارشد بوده و هر کدام مدت معینی به طول می انجامند. تحصیل در دوره Graduate Diploma یک سال ( برابر 12 ماه ) و دوره Graduate Certificate شش ماه زمان می برد. در حقیقت این دوره های تحصیلی معادل دوره های پیش نیاز جهت ورود به مقطع ارشد هستند.

این دوره ها پیش نیاز برای دانشجویانی که رشته خود را در مقطع کارشناسی عوض کرده اند و یا ضوابط و شرایط ضروری جهت ورود به مقطع ارشد را ندارند، بسیار مفید است. دوره های Graduate Certificate و Graduate Diploma در همه دانشگاه های کشور استرالیا و همه رشته های تحصیلی ارائه می گردند.

دوره کارشناسی ارشد Master

اکثر جوانان ایرانی با هدف تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عازم کشور استرالیا می شوند. باید بگوییم که دوره های کارشناسی ارشد در این کشور شامل طیفی متنوع از جمله دوره های تحصیلی، تحقیقاتی، یک ساله و سه ساله می شوند. جهت ورود به این مقطع هیچ نیازی به شرکت در آزمون نبوده و تنها ملاک و معیار پذیرش نمره های مقطع کارشناسی است. طول مدت تحصیل در مقطع ارشد به مدت تحصیل در دوره کارشناسی بستگی دارد. به بیان دیگر، اگر دوره کارشناسی چهار ساله باشد می توان مقطع کارشناسی ارشد را طی یک سال به پایان رساند. اما در صورت به پایان رساندن دوره کارشناسی طی سه سال، مقطع کارشناسی ارشد شما دو سال زمان می برد. خبر خوش این که امکان تحصیل در دو رشته به طور هم زمان در مقطع کارشناسی ارشد علی الخصوص در رشته های گروه بازرگانی و تجارت و با ارائه سابقه کار مرتبط با رشته انتخاب جدید برای دانشجویان وجود دارد.

دوره Master of research

این دوره تحصیلی، با توجه به نام خود مبتنی بر انجام تحقیق و پژوهش بوده و ارائه پایان نامه در پایان دوره تحصیلی برای افراد الزامی است. با توجه به تحقیقاتی بودن مقطع دکتری، انتخاب دوره تحقیقاتی در مقطع ارشد را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

مقطع PhD

دوره PhD به طور معمول پژوهشی بوده و طی آن موضوع جدیدی در رشته مربوطه ارائه می گردد. در برخی از دانشگاه های استرالیا گذراندن دورهQuatifying جهت شروع دوره دکتری الزامی بوده و پس از آن دوره سه ساله پژوهشی آغاز می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دوره های تحصیل در استرالیا پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله هزینه تحصیل در استرالیا بزنید.

اگر سوالی در زمینه دوره های تحصیل در استرالیا ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران حرفه ای مهاجرت و اخذ ویزا و بورسیه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *