آیدانیتو > دوره های تحصیل در آلمان
مهاجرت به آلمان

دوره های تحصیل در آلمان






 


دوره های تحصیل در آلمان

اعتبار زیاد دانشگاه های آلمانی، امکانات علمی و آموزشی و پژوهشی زیاد در سیستم آموزشی این کشور و مخارج پایین تحصیل، موجب شده است که تحصیل در آلمان مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در سراسر جهان قرار بگیرد. هر ساله ایرانیان بسیاری برای ادامه تحصیل به آلمان می روند و فکر تحصیل در این کشور در ذهن آدم های زیادی بررسی می شود. در این مقاله تلاش کرده ایم که دوره های تحصیل در آلمان را به کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور دارند معرفی کنیم.

کالج در آلمان

کالج یکی از دوره های تحصیل در آلمان و مخصوص دانشجویان آلمانی است و دروسی مثل زبان آلمانی، ریاضی، فیزیک، شیمی و… در این مقطع تدریس می شوند. در واقع دانشجویان غیرآلمانی در کالج های آلمان برای ورود به دانشگاه آماده می شوند.

تحصیل در این کالج ها رایگان است و شرط ورود به آن ها قبولی در آزمون ورودی و داشتن پذیرش تحصیلی است. در آزمون ورودی، معلومات زبان آلمانی، ریاضیات و فیزیک متقاضی مورد ارزیابی قرار می گیرند. برای راهیابی به کالج های آلمان، داشتن ویزای تحصیلی الزامی است.

کارشناسی در آلمان

در مقطع کارشناسی، رشته های بسیاری در دانشگاه های آلمان وجود دارند. تحصیل در این مقطع برای دانشجویان آلمانی و غیرآلمانی رایگان است. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور آلمان، آلمانی است و کسانی که قصد دارند مدرک لیسانس رشته مورد نظرشان را در این کشور دریافت کنند، باید حتماً مدرک زبان آلمانی داشته باشند.

کارشناسی ارشد در آلمان

در مقطع کارشناسی ارشد، دروس بسته به رشته و دانشگاه، به زبان آلمانی یا انگلیسی تدریس می شوند. به همین دلیل دانشجویان بین المللی متقاضی باید برای تحصیل به زبان انگلیسی مدرک TOEFL/IELTS و برای تحصیل به زبان آلمانی مدرک زبان B1 داشته باشند.

برای پذیرش در دانشگاه های آلمانی، در مقطع فوق لیسانس، معدل، سابقه کار، داشتن مقاله، مدرک زبان، دوره های آموزشی مختلف، و….. می توانند به گرفتن پذیرش کمک کنند.

یکی از پر متقاضی ترین دوره های تحصیل در آلمان ، دوره کارشناسی ارشد در آلمان، بسته به رشته تحصیلی، دو تا چهار ترم است.

دکتری در آلمان

دوره دکتری در آلمان سه تا پنج سال است و به زبان های آلمانی یا انگلیسی برگزار می شود. بهترین راه برای اخذ پذیرش تحصیلی در دوره دکتری این است که دانشجو با استادی در یکی از دانشگاه های آلمان ارتباط برقرار کند و با ارائه طرح پایان نامه نظر او را جلب کند.

دانشجویان در مقطع دکتری در آلمان به تحقیق و پژوهش می پردازند و نتایج تحقیقات خود را در پایان نامه ارائه می دهند. امکان دریافت بورسیه در این مقطع بسیار بالا است. داشتن یک مدرک کارشناسی ارشد، تسلط به زبان انگلیسی یا آلمانی و گرفتن تأییدیه از یک استاد راهنما، امکان بورسیه گرفتن را بسیار بالا می برد.

زبان در دوره های تحصیل در آلمان

در مقطع کارشناسی، زبان آموزش و یادگیری، آلمانی است اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل به زبان آلمانی یا انگلیسی امکان پذیر است.

در این مقاله به بررسی دوره های تحصیل در آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «هزینه تحصیل در آلمان» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیل در مقاطع مختلف در آلمان، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *