آیدانیتو > دفترچه فراگیر پیام نور 98
کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور

دفترچه فراگیر پیام نور 98

آخرین اخبار در زمینه دانشگاه های فراگیر پیام نور : در سال 99 ارشد فراگیر پیام نور حذف شده است

با توجه به آخرین اخبار رسمی جلسه پانزدهم شورای سنجش و پذیرش دانشجو در روز 4 مرداد سال 99، به تصویب رسیده است که پذیرش دانشجو به شیوه فراگیر در مقطع کارشناسی ارشد در کلیه مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور متوقف و لغو شده است. البته در سال های گذشته قانون لغو فراگیر در دوره های کارشناسی و دکتری نیز اعمال شده بود که با احتساب این خبر در مقطع کارشناسی ارشد، در حال حاضر امکان شرکت در فراگیر هیچ مقطعی وجود ندارد. در ادامه به بررسی دانشگاه های فراگیر پیام نور می پردازیم که البته با حساب اینکه امکان ادامه تحصیل به شیوه فراگیر در حال حاضر وجود ندارد، این مقاله فقط به منظور آشنایی شما عزیزان با این شیوه در سال های گذشته تدوین شده است.

دفترچه فراگیر پیام نور

حتماً در جریان هستید که دانشگاه پیام نور به عنوان دانشگاهی نیمه دولتی در ردیف به نام ترین و مطرح ترین دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در کشور قرار داشته که با توجه به شرایط خاص تحصیل در آن یعنی عدم نیاز به حضور در کلاس ها بسیار مورد توجه شاغلین قرار گرفته است. در حقیقت، متد آموزشی این دانشگاه به آموزش از راه دور شهرت دارد. همانگونه که مطلع هستید، جذب و پذیرش دانشجو در دانشگاه های پیام نور ایران به دو صورت انجام می گیرد که در اینجا توضیحات لازم را در این خصوص بیان می کنیم. به کمک روش نخست اشخاص توسط آزمون به تحصیل در یکی از رشته های دانشگاهی پیام نور می پردازند. اما روش بعدی کمی متفاوت است. بدین ترتیب که تمامی داوطلبان پس از مطالعه تمامی دروس اولین ترم دانشگاهی رشته مورد نظر خود در آزمونی مخصوص و نفس گیر شرکت کرده و اگر نتواند حد نصاب نمره را با تلاش خود کسب نماید، ادامه دادن تحصیلاتش در یکی از رشته های مقطع ارشد این دانشگاه بلامانع است. در این مقاله، به بیان توضیحاتی کامل راجع به دفترچه فراگیر پیام نور برای شما عزیزان می پردازیم. لازم به ذکر است که مواردی همچون لیست رشته های امتحانی، هزینه ثبت نام، زمان ثبت نام، نحوه اعلام نتایج و موارد دیگر محتویات دفترچه فراگیر پیام نور را تشکیل می دهند.

زمان انتشار دفترچه فراگیر دانشگاه پیام نور

باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که با درنظر گرفتن بازه های زمانی سال های گذشته، دفترچه فراگیر پیام نور در آخرین روزهای مهرماه منتشر می شود و امکان ثبت نام برای داوطلبان فراهم می گردد. البته دقت کنید که زمان اعلام شده کاملاً دقیق نبوده و ممکن است تغییر کند.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

باید خاطر نشان کنیم که افرادی که دوره های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته و پیوسته را با موفقیت به اتمام رسانیده و مدارک آنها را دریافت کرده اند، به راحتی می توانند پس از خرید دفترچه فراگیر پیام نور در آزمون این مقطع تحصیلی شرکت کنند. حتی اگر دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی هم باشید به شرطی که تا تاریخ سی ام بهمن 97، مدرک تحصیلی کارشناسی خود را دریافت کنید، بدون هیچ مشکلی امکان شرکت در فراگیر پیام نور را دارند. دقت داشته باشید که پس از قبولی در ارشد بدون آزمون فراگیر پیام نور، در صورتی که رشته مقطع کارشناسی شما مشابه رشته دوران کارشناسی ارشد نباشد. از جانب خود دانشگاه مجبور به گذراندن 12 واحد جبرانی هستید. این واحدها جدای از واحدهای مصوب دوران کارشناسی ارشد هستند.

نحوه گزینش دانشجویان در دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور

در این مورد باید بگوییم که میانگین معدل گواهی نامه کارشناسی داوطلبان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ناپیوسته از میانگین معدل دو دوره کارشناسی ناپیوسته و کاردانی بدست می آید. لازم به ذکر است که فرد در ابتدای تحصیل در مقطع ارشد دانشگاه پیام نور به عنوان دانش پذیر شناخته می شود. در صورتی می توان این فرد را دانشجو نامید که دو شرط ذکر شده در زیر و شرایط قید شده در بند 3 دفترچه فراگیر پیام نور را دارا باشد. دو شرط یاد شده شامل موارد زیر است: 1- به دست آوردن نمره نهایی ضروری با درنظر گرفتن ظرفیت پذیرش در رشته ها و واحدهای دانشگاهی که در جدول شماره 4 ذکر شده است. 2- حضور در آزمون های پایان نیمسال دوره دانش پذیری که 6 تا 10 واحد درسی را دربر می گیرد. از طرف دیگر، باید گفت که میانگین نمرات دروس در آزمون فراگیر پیام نور در قبولی در این آزمون تأثیری 80 درصدی داشته و میانگین معدل لیسانس نیز 20 درصد در قبولی شما در فراگیر پیام نور ارشد تأثیر دارد.

ضوابط ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور

در این قسمت برخی از ضوابط تحصیل در ارشد بدون کنکور فراگیر پیام نور را خدمتتان بازگو می کنیم: 1- در صورت عدم شرکت در آزمون به هیچ انتظار برگشت مبلغ واریزی برای ثبت نام و یا مدارک ثبت نام خود نباشید. 2-آزمون ارشد فراگیر نمره منفی نداشته و سؤالات چهارگزینه ای هستند. 3- فرد داوطلب وظیفه خرید و تهیه منابع درسی و کتب دانشگاهی را نیز عهده دار شود. به عبارت دیگر، دانشگاه مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد. در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از تحلیل موضوع دفترچه فراگیر پیام نور ، سری هم به مطلب آزمون فراگیر پیام نور بزنید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *