تکمیل ظرفیت سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

سازمان سنجش آموزش کشور بعد از انتخاب رشته و ثبت نام داوطلبان، طی اطلاعیه ای دانشگاه هایی که ظرفیت جدید اعلام کرده و یا متقاضی تکمیل ظرفیت رشته های ارائه شده ی خود هستند را معرفی می کند. یکی از دانشگاه هایی که معمولا در این لیست مشاهده می شود، دانشگاه فرهنگیان است. این دانشگاه با هدف تربیت و افزایش توانمندی معلمان نیروی انسانی تأسیس شده است که البته بسیار مورد توجه داوطلبان قرار گرفته است. اگر شما هم از جمله داوطلبان علاقمند به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان هستید، باید در گام اول از قوانین و مقررات سازمان سنجش و دانشگاه فرهنگیان مطلع شوید.

اطلاعیه تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از روز بیستم آبان ماه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. داوطلبانی که قصد دارند در این مرحله شرکت کنند، بهتر است از مندرجات دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان مطلع شوند و بعد در صورت برخورداری از شرایط اقدامات لازم را انجام دهند.

در مقاله حاضر شما را با اخبار و اطلاعیه های دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه های فرهنگیان ، زمان انتشار و آغاز تکمیل ظرفیت، قوانین موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان و همچنین شرایط شرکت در این مرحله آشنا خواهیم کرد.

زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان

با توجه به اطلاعیه مندرج در سازمان سنجش در تاریخ 97/8/20، زمان ثبت نام و انتخاب رشته داوطلبان از تاریخ دوشنبه 97/8/21  لغایت روز یک شنبه 97/8/27  آغاز می شود. در حال حاضر می توانید دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان را دانلود و مشاهده کنید.

در این فرصت داوطلبان امکان انتخاب 25 کد رشته محل را دارند که باید بر اساس اولویت و علاوه انتخاب شود.
در ضمن تنها داوطلبانی که در جلسه آزمون نمره بیش 6500 ( با توجه به کارمند علمی اولیه ) کسب کرده اند، می توانند انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند.

داوطلبانی که در مرحله ی قبل در یکی از کد رشته های پردیس دانشگاه فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی معرفی شده اند و به علت موارد پزشکی، معدل و سن پذیرفته نشده اند، مجاز به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت نیستند.

نحوه مشاهده دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان

داوطلبان عزیز برای مشاهده و دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان که در این مرحله با عنوان جدول رشته محل های تکمیل ظرفیت سراسری و فرهنگیان وجود دارد، ابتدا باید به وب سایت رسمی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و وارد گزینه سراسری شود. با انتخاب اولین اطلاعیه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت فرهنگیان را که در انتهای اطلاعیه قرار دارد، دانلود کنند.

در دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان 97 می توانید جداول گروه های آزمایشی مختلف که شامل کد رشته محل، عنوان رشته، ظرفیت، جنس پذیرش و محل تحصیل، اولویت پذیرش در دانشگاه فرهنگیان یا داوطلبان بومی منطقه است را مشاهده کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان مقاله ی تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنید.

اگر سؤالی در خصوص پذیرش دانشگاه فرهنگیان در دفترچه تکمیل ظرفیت فرهنگیان دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *