تکمیل ظرفیت سراسری

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری






دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

همان طور که در جریان هستید، جهت قبولی در کارشناسی ارشد سراسری تنها باید در کنکور سراسری دانشگاه ها شرکت کرد و راهی به جز این نیست، با این اوصاف، با محدودیت در تعداد پذیرش دانشجو در این مقطع مواجه هستیم. البته خوشبختانه با اجرایی شدن طرح تکمیل ظرفیت و قبولی تعداد زیادی از داوطلبان در آن، قوت قلب و امید بیشتری به افراد داده شد و داوطلبان توانستند بار دیگر شانس خود را بیازمایند. باید بگوییم که علاوه بر دادن شانس مجدد به داوطلبین، فرصت پر کردن صندلی های خالی و امکان پذیرش بیشتر نیز به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داده می شود. در نتیجه، مرحله تکمیل ظرفیت چه برای داوطلبان و چه برای دانشگاه ها خالی از فایده نیست. در این مقاله، به بحث در مورد دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری برای شما دوستان عزیز می پردازیم.

دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

لازم به ذکر است که کلیه انتخاب های شما در زمان تکمیل ظرفیت ارشد سراسری باید کاملاً بر اساس رشته و شهرهای معرفی شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری باشد. قابل توجه شما دوستان گرامی که به هر یک از داوطلبان حضور یافته در آزمون کارشناسی ارشد، فرصت گزینش 20 رشته محل بر طبق محتویات دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری داده شده که آن ها می توانند بر طبق موقعیت و شرایط زندگی خود آن ها را انتخاب نمایند. باید خاطرنشان کنیم که با توجه به کد رشته های قید شده در دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری می توانید از میان دوره های غیر انتفاعی، مجازی، پردیس خود گردان و پیام نور انتخاب نمایید.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

در این مورد باید بگوییم که بعد از درخواست سازمان سنجش از دانشگاه ها جهت اعلام لیست رشته محل های دارای ظرفیت خالی، سایت سازمان سنجش آموزش کشور از تمامی داوطلبان جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری فراخوان به عمل می آورد. اما به طور معمول دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری در ماه مهر انتشار پیدا می کند. به طور دقیق تر می توان گفت که در حدود 3 تا 4 هفته پس از اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد، باید در انتظار انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری باشید. علاوه براین، امکان تماس شما با مشاوران مجرب و متخصص آیدانیتو جهت اطلاع از مهلت و زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد وجود دارد. در این جا باید خاطر نشان کرد که این ظرفیت خالی دانشگاه ها به دلیل عدم انتخاب رشته ها توسط داوطلبان و یا ثبت نام نکردن آن ها در این رشته ها بعد از اعلام نتایج نهایی و قبولی رخ می دهد.

نحوه دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت ارشدسراسری

دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری بسیار کار ساده ای بوده و فقط با چند کلیک ساده می توانید این کار را انجام دهید. در بدو ورود به سایت سازمان سنجش، 13 منو را در سمت راست سایت مشاهده می کنید که هر کدام رنگ مخصوص به خودشان را دارند. منوی دوم یعنی کارشناسی ارشد به رنگ نارنجی بوده که با کلیک بر روی آن، صفحه جدیدی باز شده و لینک دانلود دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری برایتان قرار داده شده است.

در انتهای این مطلب پیشنهاد می کنیم بعد از تحلیل و بررسی دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری ، سری هم به مقاله کارنامه سبز ارشد بزنید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *