انتخاب رشته ارشد

دفترچه انتخاب رشته ارشد 98


دفترچه انتخاب رشته ارشد 98

برای انجام صحیح انتخاب رشته و مطابقت آن با قوانین آموزشی، برای انتخاب رشته ارشد، دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 منتشر می شود که از بخش های متفاوتی تشکیل شده است. دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 به منزله دفترچه راهنمای داوطلبان واجد شرایط انتخاب رشته است و لازم است متقاضیان قبل از انجام انتخاب رشته، کلیه قوانین و بندهای آن را به دقت مطالعه نمایند. به منظور آشنایی و شرح قسمت های مختلف آن در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

کلیات و شرایط و ضوابط دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98

در این بخش بیشتر با شرایط آشنا می شویم . در بخش اول دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد، کلیات و شرایط و ضوابط درج شده که حاوی بندهای زیر است:
الف) شیوه گزینش: که به نحوه پذیرش داوطلبان پرداخته و شرایط داوطلبان مجاز شده به منظور ورود به دانشگاه را شرح می دهد.
ب) بورسیه و رشته های دارای شرایط خاص: در این قسمت به ضوابط لازم برای بورسیه متقاضیان و شرایط عمومی و اختصاصی آن ها می پردازد.
ج) روش های آموزشی در دوره کارشناسی ارشد که همان دو شیوه ی آموزش محور و آموزشی – پژوهشی است که در شیوه اول پایان نامه وجود ندارد.
د) سهمیه رزمندگان و ایثارگران (30 درصد از سهمیه ظرفیت های ورودی به داوطلبان دارای این سهمیه تعلق دارد.)
ه) پذیرش اتباع خارجی که ضوابط و شرایط و نحوه قبولی و مدارک لازم برای این دسته از متقاضیان را بررسی می کند.
و) ضوابط پذیرش داوطلبان استعداد درخشان با آزمون را تشریح می کند.
ز) این بند به کارنامه کتبی و معدل درج شده داوطلبان در آن توجه دارد و نکات مربوط به ویرایش معدل و عواقب درج معدل اشتباه را گوشزد می کند.
ح) انتخاب اینترنتی محل تحصیل. این بند به نحوه و شرایط انتخاب محل تحصیل به صورت اینترنتی می پردازد.
ط) فرم اینترنتی انتخاب رشته های تحصیلی مفاد این بند است که به بررسی مندرجات فرم و نحوه پر کردن عنوان می پردازد.
ی) این بند شامل: لزوم گذراندن دروس پیش نیاز برای پذیرش شدگان رشته ای غیر مرتبط، عدم پذیرش دوبار در یک مقطع برای دوره های روزانه، تذکرات مربوط به شرکت کنندگان مدارک معادل و غیر رسمی به ویژه فرهنگیان، پرداخت شهریه برای دوره های غیر روزانه و تذکر برای عواقب کتمان واقعیت داوطلبان است. مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد هم مطالعه کنین.

با قبول نشدن در انتخاب رشته ارشد نا امید نشوید!!!!!

شاید شما هم از جمله داوطلبان شرکت کننده در کنکور کارشناسی ارشد باشید که مدتی دیگر نتایج اولیه و همین طور نتایج نهایی کنکور ارشد خود را دریافت می کنید. اما باید بگوییم که این احتمال وجود دارد که شماری از شما داوطلبان در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد قبول نشوید. در این زمان ممکن است ناامید شوید و خود را ببازید. اما آیا شما داوطلب گرامی با کارشناسی ارشد بدون کنکور آشنایی دارید؟ آیا می دانید در صورت داشتن چه شرایطی می توانید از فرصت طلایی تحصیل در رشته های بدون کنکور ارشد استفاده کنید؟ در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون و همین طور رشته های معرفی شده در این دوره با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. 

جدول کد رشته محل های دفترچه انتخاب رشته ارشد 98

در این قسمت کمی کار شما راحت تر می شود . این بخش به کد رشته محل ها در هر یک از گروه های آزمونی: 1- جدول کد رشته محل های گروه فنی و مهندسی 2- جدول کد رشته محل های گروه علوم انسانی 3- جدول کد رشته محل های گروه هنر 4- جدول کد رشته محل های گروه علوم پایه 5- جدول کد رشته محل های گروه کشاورزی و 6- جدول کد رشته محل های گروه علوم دامپزشکی می پردازد. لازم است داوطلبان برای وارد نمودن کد رشته محل های گروه مورد نظر خود، به این بخش مراجعه کنند.

پیوست های درون دفترچه انتخاب رشته ارشد 98

همه دفتر چه های مربوط ه کنکور پیوست های مخصوص به خود دارند . دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 98 دارای پیوست ها و ذکر ضابطه های برخی دوره های آموزشی است که از چند بند تشکیل شده است. این پیوست ها شامل موارد زیر هستند. 1- شرایط ورود داوطلبان در رشته های نوبت شبانه 2- ضوابط پذیرش داوطلبان در دانشگاه پیام نور 3- ضوابط داوطلبان علاقمند به پذیرش در دوره های مجازی 4- شرایط دانشگاه های پردیس خودگردان و غیر انتفاعی 5- شهریه ها و هزینه های مراکز آموزشی و دانشگاههای غیر روزانه و غیر دولتی 6- ضوابط مراکز دارای بورس داوطلبان و در پایان بخش پیوست ها، فرم ویژه معدل داوطلبان سال پایانی دوره لیسانس و نیز فرم تأییدیه رتبه اولی داوطلبان به همراه فرم پیش نویس انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان قرار داده شده است. لازم است یادآوری کنیم که قبل از اقدام به انتخاب رشته ارشد، دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 را مطالعه نمایید. با توجه به اینکه دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 هنوز منتشر نشده است، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از رشته ها سری به دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 بزنید.

دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد فنی مهندسی 97
دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد انسانی 97
دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد علوم پایه 97
دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد کشاورزی و منابع طبیعی 97
دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد دامپزشکی 97
دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته ارشد هنر 97
دریافت ضمائم و پیوست های دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد 97

چگونه می توان انتخاب رشته ای حرفه ای در ارشد انجام داد؟

باید با تمام سعی و تلاش خود دنبال یک انتخاب رشته خوب باشید . داشتن انتخاب رشته ای حرفه ای در کارشناسی ارشد مرهون رعایت نکاتی بسیار مهم است. از جمله این نکات توجه به علایق و شرایط فردی است که بسیار حائز اهمیت است. اما مسئله مهم دیگر استفاده از کمکها و راهنمایی های مشاوری حرفه ای و متخصص است که واقعاٌ بتواند انتخاب رشته ای حرفه ای و خالی از اشکال را برای شما انجام دهد. به طور قطع به یقین این افراد مشاوران مجموعه آیدانیتو هستند که می توانند با انجام حرفه ای ترین انتخاب رشته ارشد قبولی شما را در رشته مورد علاقه تان تضمین نمایند. 
در نهایت پس از بررسی دفترچه انتخاب رشته ارشد 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله انتخاب رشته ارشد بزنید .
اگر سوالی در زمینه دفترچه انتخاب رشته ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “دفترچه انتخاب رشته ارشد 98

  1. مهبود گفت:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    ببخشید من ارشد هوافضا شرکت کردم و رتبه در سهمیه شده ۵۶۹ و بدونه سهمیه شده ۶۵۰ و و اآخرین رتبه مجاز در روزانه هم ۱۳۸۸ هست و در غیر روزانه ۱۵۷۵ . میخواستم ببینم آیا شانس قبولی من در روزانه یا شبانه هست؟ ممنون از زحمات شما

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شانس قبولی دارید، البته به شرط آنکه انتخاب رشته تان را به صورت حرفه ای و صحیح انجام دهید. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *