دفترچه اعزام به خدمت

دفترچه اعزام به خدمت

در این مقاله قصد داریم دفترچه اعزام به خدمت را بررسی و شرح دهیم. آن دسته از افراد که مشمول خدمت سربازی هستند، برای کسب اطلاعات لازم با مقاله پیش رو همراه باشند، در مقاله دفترچه اعزام به خدمت شما را با محتویات آن و قوانین و تبصره های مندرج در دفترچه آشنا خواهیم کرد. ابتدا لازم است به طور کلی محتویات دفترچه را بدانید. طبق مندرجات دفترچه اعزام به خدمت مشمول به افراد ذکور ایرانی از اول ماهی که در آن وارد سن 19 سالگی می شوند، گفته می شود ، چنانچه متقاضی رسیدگی به معافیت های مقرر در قانون خدمت نظام وظیفه هستید، بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل یا ترک تحصیل … درخواست خود را ارسال کنید تا شامل غیبت در سربازی نشوید.

دفترچه اعزام به خدمت سربازی

در دفترچه اعزام به خدمت سربازی بخش های مختلف ارائه شده است که در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • بخش اول: کلیات
  • بخش دوم: اعزام به خدمت
  • بخش سوم: معافیت پزشکی
  • بخش چهارم: معافیت کفالت
  • بخش پنجم: معافیت موارد خاص
  • بخش ششم: معافیت تحصیلی
  • بخش هفتم: درخواست المثنی کارت معافت
  • بخش هشتم: جرائم و مجازات
  • بخش نهم: هشدار
  • بخش دهم: برگه های مورد نیاز

علاوه بر بخش های گفته شده شما می توانید جدول شماره حساب های استانی را در انتهای دفترچه اعزام به خدمت مشاهده کنید. توضیحاتی که مشمولان برای خدمت سربازی نیاز دارند، همگی در دفترچه به طور واضح و کامل درج شده است. داوطلبان می توانند مدارک مورد نیاز برای اعزام به خدمت و … را نیز مشاهده کنند، برای کسب اطلاع از مهلت ارسال درخواست بعد از فارغ التحصیلی و …. به بخش اول دفترچه مراجعه کنید.

بخش دوم: اعزام به خدمت

مشمولان خدمت با توجه به شرایط تحصیل و سنی خود (ماه تولد) بر اساس جدول درج شده به خدمت اعزام خواهد شد، زمان و تاریخ اعزام به خدمت داوطلبان به طور دقیق درج شده است.

بخش دهم: برگه های مورد نیاز

در بخش دهم تمامی برگه های مورد نیاز درخواست های معافیت، اعزام به خدمت، معافیتی پزشکی، معاینه و … وجود دارد. به عنوان مثال برگه شماره 1 مربوط به استعلام آخرین وضعیت مشمولان سنوات ماقبل 64 است که توسط وظیفه عمومی محل صدور شناسنامه تکمیل می شود و برگه شماره 4 مربوط به واکسیناسیون مشمولان (جوانان) است. مشمولان عزیز باید قبل از ارائه و ارسال مدرک با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به واکسیناسیون مننژیت و چندگانه اقدام کنند. قسمت اولیه برگ را همراه با سایر مدارک به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارسال کرده و قسمت دوم نزد مشمول خواهد ماند. زمان مارجعه به مرکز آموزشی به آن مرکز ارائه می شود. مشمولان عزیز باید با توجه به درخواست خود، از فهرست مطالب عنوان مورد نظر را پیدا و به مطالعه کامل آن مبحث بپردازند. داوطلبانی که درخواست اعزام به خدمت دارید باید برگ تکمیل شده وضعیت مشمولین (برگ آماده 2)، برگ واکسیناسیون (برگ شماره 4)، برگه تکمیل شده معاینه اولیه مشمولان (برگ شماره 5) را به همراه مدارک خود ارسال کنند.
همچنین می توانید بعد از مطالعه کامل دفترچه اعزام به خدمت به مقاله درخواست تمدید و تعجیل را مراجعه کنید.
در صورت داشتن سؤالات بیشتر پیرامون دفترچه اعزام به خدمت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

1 دیدگاه در “دفترچه اعزام به خدمت

  1. کارشناس آیدانیتو گفت:

    4.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *