دکتری

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری






دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

دکتری در کشور ما بالاترین سطح علمی و تحصیلی است که دانشجویان به آن می پردازند. مقطع دکتری به صورت تخصصی به رشته های موجود می پردازند و حدود دو تا شش سال تحصیل و پژوهش در این مقطع زمان نیاز دارد. پذیرش در مقطع دکتری سخت تر از سایر دوره ها است و با گذر از مراحل سخت میسر است، علاوه بر آزمون، مصاحبه نیز تأثیر بسزایی در پذیرش یا عدم پذیرش داوطلبان دارد. اما بسیاری از داوطلبان که موفق به پذیرش نمی شوند می توانند در تکمیل ظرفیت شانس خود را مجدداً امتحان کنند، برای ورود به مقطع سطح علمی بالا و سابقه تحصیلی و کاری موفق نیاز است. در این مقاله به موضوع دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری خواهیم پرداخت. کدام یک از دانشگاه ها در مرحله تکمیل ظرفیت نیز شرکت می کنند، چه رشته هایی در این مرحله ارائه می شود و نکات دیگر که می تواند در تحصیلات و آینده شغلی شما عزیزان تأثیر گذار باشد، بنابراین همراه ما باشید و از جزئیات دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری مطلع شوید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

همان طور که می دانید تعداد پذیرش و ظرفیت در نظر گرفته شده برای رشته های مختلف دکتری سراسری بسیار کم و انگشت شمار است در برخی از رشته ها و دانشگاه ها ظرفیت مازاد ( به تعداد بسیار کمتر از ظرفیت) در نظر گرفته می شود به عنوان مثال در سال های گذشته در رشته بهداشت محیط که تنها در سه دانشگاه در سراسر ایران برگزار شد، حداقل سه و حداکثر 9 ظرفیت وجود داشت.

دوره های موجود در تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

با توجه به این که پذیرش دانشجو در مقطع دکتری با وسواس و دقت بالایی انجام می شود. در مرحله تکمیل ظرفیت شاهد حضور دوره های مختلف دانشگاه ها هستیم، دوره های روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان دانشگاه ها، غیرانتفاعی به ترتیب از الویت های داوطلبان است که در تکمیل ظرفیت نیز ارائه می شوند. مسلماً با توجه به اعتبار دانشگاه سخت گیری ها و سطح علمی قابل قبول برای پذیرش دانشجو نیز متفاوت است و مرحله مصاحبه حتی در مرحله تکمیل ظرفیت موضوع بسیار مهم و تعیین کننده ای است.

لیست دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری

همان طور که گفته شد تعداد پذیرش و ظرفیت های دانشگاه ها در مقطع دکتری انگشت شمار است و لازم است قبل از انتخاب دانشگاه ابتدا رتبه و تراز سطح علمی خود را که معیار پذیرش دانشگاه های پذیرنده دکتری است را در نظر گرفته و انتخاب منطقی داشته باشید.

در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری نیز رتبه، تراز و سطح علمی داوطلبان بسیار مهم و از معیارهای اصلی پذیرش دانشجو است. دانشگاه های مختلفی در مرحله تکمیل ظرفیت که در اواخر مهر ماه انجام می شود، اقدام به جذب دانشجو کردند که فرصت مناسب برای افرادی است که شرایط شرکت در این مرحله را دارند. دانشگاه هایی از قبیل: دانشگاه کاشان، دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، تهران، دانشگاه یزد، دانشگاه علم وصنعت ایران- تهران، دانشگاه سمنان، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه بیرجند و….. در دوره های مختلف پردیس، روزانه، شبانه در مرحله تکمیل ظرفیت به چشم می خورد.

پیشنهاد می کنیم بعد از مقاله دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری سراسری مقاله دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد را نیز مطالعه کنید.

در صورت داشتن هر گونه سؤال پیرامون تکمیل ظرفیت دکتری سراسری با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *