آیدانیتو > دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد
انتخاب رشته دکتری

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد






دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

دانشگاه آزاد بعد از اعلام نتایج دکتری و اتمام زمان ثبت نام حضوری، به منظور تکمیل و پر کردن ظرفیت های خالی هر رشته و دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت می کند. این که رشته یا دانشگاه مورد نظر شما جز واحدهای ارائه دهنده تکمیل ظرفیت باشد یا خیر، بستگی به تعداد افرادی دارد که اقدام به ثبت نام کرده اند طبق روال سال های قبل می توان دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد، برای برخی از رشته های خود در مرحله تکمیل ظرفیت پذیرش دارند.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد دکتری

برای شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد باید جز شرکت کنندگان آزمون دکتری باشید. همچنین تنها افرادی می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد شرکت کنند که در مرحله اولیه پذیرفته شده و دعودت به مصاحبه شده اند. این افراد می توانید از بین دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد، دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده اید را انتخاب کنند. زیرا به احتمال زیاد برای پذیرفته شدگان مرحله تکمیل ظرفیت، آزمون مصاحبه مجزایی برگزار نمی شود و نمره مصاحبه شهریور ماه این داوطلبان در نظر گرفته می شود.

نحوه پذیرش در تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

پذیرش در مقطع دکتری در تمامی دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد بر اساس نمره آزمون کتبی و نمره مصاحبه است. در صورتی که داوطلبین شرکت کننده در مرحله تکمیل ظرفیت، در مصاحبه شهریور ماه شرکت نکرده باشند، نمره مصاحبه آنان صفر در نظر گرفته می شود.

لیست دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در سال های گذشته را بررسی کرده ایم تا بتوانیم دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد امسال را پیش بینی کنیم. بنابراین نمی توان به طور قطعی بیان کرد که تمامی دانشگاه های آمده در جدول زیر در گروه دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد در سال 97 قرار خواهند گرفت و اقدام به پذیرش دانشجو خواهند کرد.

 

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد

کرمان

اراک

یزد

پرند

زنجان

بروجرد

گرگان

اهر

خمین

قم

تهران شمال

مرودشت

درود

خمینی شهر

واحد امارات متحده

پردیس بین الملل گلبهار

علی آباد کتول

پردیس بین المللی بندرانزلی

کازرون

فیروزآباد

نجف آباد

شاهرود

نور

استهبان

تفرش

قائمشهر

اردستان

شهرقدس

فسا

شبستر

شهرضا

شوشتر

رودهن

بابل

تفت

گرمسار

دامغان

مشهد

بوشهر

چالوس

لاهیجان

ارومیه

شهرمجلسی

شهرکرد

همدان

گچساران

مراغه

سبزوار

قزوین

تاکستان

بناب

اسلامشهر

سنندج

لارستان

ساوه

نیشابور

سمنان

دزفول

الیگودرز

شهرری

 

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد که در جدول بالا قرار گرفته معمولاً هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت کرده اند. اما هر یک از دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد فوق در یک یا چند ( تعداد محدود ) رشته، در تکمیل ظرفیت دانشجو پذیرفته اند.

برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت دکتری آزاد رشته خود می توانید با  مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

با مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت دکتری 97 از شرایط و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری مطلع شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *