آیدانیتو > دانشگاه های آلمان
مهاجرت به آلمان

دانشگاه های آلمان






 


دانشگاه های آلمان

تحصیل در دانشگاه های آلمان رؤیای بسیاری از دانشجویان بین المللی، از جمله دانشجویان ایرانی است، چون سیستم آموزشی کشور آلمان در سطح بسیاری بالایی قرار دارد و درس خواندن در این کشور تقریباً رایگان است. از سویی دیگر کار دانشجویی در آلمان کاملاً امکان پذیر است و دانشجویان می توانند در حین کار کردن در این کشور هزینه های خودشان را تأمین کنند. در این مقاله به معرفی دانشگاه های آلمان می پردازیم:

دانشگاه فریه برلین (Freie University of Berlin)

دانشگاه فریه برلین در زمینه پژوهش، یکی از بهترین دانشگاه های آلمان و بزرگ ترین دانشگاه از چهار دانشگاه پژوهشی برلین است. این دانشگاه در فهرست بهترین دانشگاه های جهان دارای رتبه 87 است و قصد دارد که در آینده یک سوم دانشجویان خود را از میان دانشجویان بین المللی انتخاب کند.

دانشگاه هومبولت برلین (Humbolt Uiniversity of Berlin)

مشهورترین اساتید جهان در این دانشگاه تدریس می کنند. شیوه آموزشی این دانشگاه ترکیبی از پژوهش و تدریس است . در مجموع 40 دانشمند برنده جایزه نوبل در رشته های فیزیک، شیمی و پزشکی با این دانشگاه در ارتباط بوده اند.

دانشگاه فنی مونیخ (Technical University Munich)

دانشگاه فنی مونیخ در حوزه علم تکنولوژی فعالیت می کند و در زمینه های فنی مثل رشته های مهندسی شهرت زیادی دارد. در ابتدا تمرکز این دانشگاه فقط روی علوم مهندسی بود اما کم کم رشته های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، پزشکی و… هم به رشته های این دانشگاه اضافه شدند.

دانشگاه هایدلبرگ (Heidelberg University)

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپایی غربی، دانشگاه هایدلبرگ است. صدها رشته مختلف در مقاطع تحصیلی متفاوت در این دانشگاه تدریس می شوند. 20% جمعیت دانشجویان این دانشگاه دانشجویان بین المللی هستند و از سراسر جهان به این دانشگاه می آیند.

تسلط به زبان آلمانی برای درس خواندن در این دانشگاه بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل کسانی که مدرک زبان آلمانی نداشته باشند نمی توانند در این دانشگاه درس بخوانند.

دانشگاه فنی آخن

دانشگاه فنی آخن در غربی ترین شهر آلمان و نزدیک به مرز بلژیک و هلند است. این دانشگاه توسط شاهزاده ویلیام و در سال 1870 تأسیس شد. تحصیل در رشته های علوم طبیعی، مهندسی، هنر، علوم انسانی و پزشکی در این دانشگاه ممکن است.

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (Ludwig  Maximilian University of Munich)

این دانشگاه که به آن LMU هم می گویند در رتبه بندی بین المللی دارای رتبه 60 است و سومین دانشگاه برتر جهان به حساب می آید. این دانشگاه برای تحصیل دانشجویان بین المللی انتخاب بسیار مناسبی است چون بیشتر رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دانشگاه بین المللی شیلر ( Schiller International University)

شیلر یک دانشگاه بین المللی است و شعبه هایی در اروپا و آمریکا دارد. در ابتدا این دانشگاه برای دانشجویان آمریکایی ای تأسیس شد که قصد تحصیل در آلمان را داشتند اما درحال حاضر از سراسر جهان برای تحصیل به شیلر می آیند.

سیستم آموزشی دانشگاه شیلر بر اساس نظام آموزشی آمریکا تدوین شده و مدارک تحصیلی ای که از این دانشگاه اخذ شوند مورد تأیید وزارت علوم آمریکا هستند. همه دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

دانشگاه فرایبورگ

افرادی با ملیت های مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند و 16% از دانشجویان این دانشگاه بین المللی هستند. این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته. یکی از این برنامه ها، دوره های فشرده زبان آلمانی است. رشته مطالعات جهانی و دوره  ارشد بین المللی زبان انگلیسی هم یک فرصت فوق العاده برای دانشجویان بین المللی است.

در این مقاله به معرفی دانشگاه های آلمان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله ویزای تحصیلی آلمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو، در زمینه مهاجرت، تحصیل و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *