آیدانیتو > دامپزشکی بدون کنکور
پزشکی بدون آزمون

دامپزشکی بدون کنکور

دامپزشکی بدون کنکور
حتماً در جریان هستید که رشته محبوب دامپزشکی از جایگاه خاصی در بین رشته های گروه آزمایشی تجربی برخوردار بوده و مهم ترین و اساسی ترین شرط قبولی در آن را می توان دوست داشتن حیوانات در نظر گرفت. اگر تحصیل در رشته های دندان پزشکی، پزشکی و داروسازی شما را خوشحال نمی کند و علاقه شدیدی به حیوانات دارید، انتخاب رشته دامپزشکی بهترین گزینه در گروه علوم تجربی برای شما خواهد بود. در این مقاله، به بحث در مورد دامپزشکی بدون کنکور برای شما عزیزان می پردازیم.
دامپزشکی بدون کنکور سراسری
در اینجا باید بگوییم که گزینش دانشجوی دامپزشکی بدون کنکور تنها با رعایت شرایط و ضوابطی در ایران امکان پذیر است. به عبارت دیگر، تحصیل در این رشته بدون شرکت در آزمون سراسری و در مقطع دکتری امکان نداشته و تنها می توان در مقطع کاردانی دامپزشکی از طریق بدون کنکور ادامه تحصیل داد. در ادامه این موضوع را بیشتر برای شما شرح می دهیم .
شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور سراسری
در این قسمت مفصلاً در مورد شرایط ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور صحبت می کنیم. باید بگوییم که در سال های گذشته تمامی متقاضیان تحصیل در دوره دامپزشکی بدون کنکور باید تمامی شرایط ذکر شده در زیر را جهت پذیرش در دامپزشکی بدون کنکور دارا می بودند، شرایط عبارت بودند از:
  • میانگین معدل دیپلم تمامی داوطلبان لزوماً باید از 16 بالاتر بود، همچنین، برخورداری از معدل 17 از ملزومات تحصیل در دامپزشکی بدون کنکور محسوب می شد..
  • فرد داوطلب باید در دوران دبیرستان به تحصیل در یکی از رشته های ریاضی و تجربی اشتغال داشت.
  • متقاضی تحصیل در دامپزشکی بدون کنکور در ابتدای امر موظف به گذراندن 72 واحد درسی از این رشته تحصیلی در یکی از کشورهای خارجی بود که لزوماً این دانشگاه باید به تایید وزارت خانه بهداشت می رسید. همچنین کسب معدل بالاتر از 15 ضروری به نظر می رسید.
در صورت داشتن تمامی شرایط گفته شده انتقال داوطلب به یکی از دانشگاه های پردیس خودگردان میسر می شد. لازم به ذکر است که انتخاب دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت، برای گذراندن 72 واحد درسی بسیار مهم بود . اما در سال جاری (سال 97)، قانونی جدید به تصویب رسید که مطابق آن تمامی داوطلبانی که می خواهند بدون کنکور در مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند، موظف اند از دانشگاه های خارج از کشور پذیرش بگیرند و در صورتی می توانند به ادامه تحصیل در ایران بپردازند که در رشته دامپزشکی در همان کشور خارجی، فارغ التحصیل شوند و مدرک صادر شده از آن کشور خارجی نیز مورد تایید ایران باشد. از ارشد بدون کنکور غافل نشوید و اطلاعاتتان را در این زمینه بالا ببرید.
دانشگاه های پذیرنده دامپزشکی بدون کنکور

مطابق قانون سال های گذشته تمامی  داوطلبان می توانستند پس از پاس کردن 72 واحد درسی و برگشت به ایران، تحصیل خود در یکی از دانشگاه های پردیس خود گردان شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و تهران آغاز نمایند. اما با توجه به اینکه این قانون در حال حاضر تغییر کرده است، پذیرش دامپزشکی بدون کنکور فقط از طریق کشورهای خارجی صورت می پذیرد.

شرایط جدید انتقالی دانشجویان دامپزشکی خارج از کشور

با توجه به شرایط جدید، دانشجویان فقط به شرطی حق ادامه تحصیل در ایران را دارند که در رشته مورد نظرشان در خارج از کشور، فارغ التحصیل شده باشند و مدرک صادر شده نیز مورد تایید بوده و از سنجش ها را نیز با موفقیت بگذرانند.

زمان ثبت نام دامپزشکی بدون کنکور
باید خدمت شما دوستان گرامی عرض کنیم که ثبت نام در دامپزشکی بدون کنکور زمان مشخص و دقیقی همانند سایر دوره ها و رشته های دانشگاهی نداشته و این موضوع تنها بستگی به فرد داوطلب داشته که در چه زمانی اقدامات لازم را برای سفر به خارج از کشور انجام دهد.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دامپزشکی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله شرایط ثبت نام پزشکی بدون کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه دامپزشکی بدون کنکور دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *