مشاوره تحصیلی

حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی






حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی

پذیرش در رشته های ارشد پزشکی وزارت بهداشت به طور معمول به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می گیرد. مشخص است که در دوره با آزمون فرد پس از انجام عملیات ثبت نام در سایت وزارت بهداشت در آزمونی شرکت و سپس با اعلام نتایج و محل قبولی وارد دانشگاه می شود. اما این موضوع در رابطه با دوره بدون کنکور ارشد پزشکی وزارت بهداشت کاملاً متفاوت است و تنها افراد دارای استعداد درخشان امکان ثبت نام در ارشد بدون آزمون پزشکی را دارند. باید عرض کنیم که سهمیه هایی نیز برای ورود و ادامه تحصیل افراد در هر دو نوع شیوه پذیرش در نظر گرفته شده است که به کمک آن ها ورود فرد به دانشگاه های ارشد وزارت بهداشت به مراتب آسان تر می شود. اما انتشار خبری جدید در رابطه با حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی نام بسیاری از داوطلبان را شوکه کرد. خبری مبنی بر حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی که به تازگی به تصویب رسیده است. از این رو در این مقاله به بحث در رابطه با حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی برای شما عزیزان داوطلب می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی به دست آورید. در ابتدا لازم است توضیحی مختصر را در رابطه این که رشته های فاقد هم نام در دوره بدون آزمون چیست خدمتتان بیان می کنیم.

رشته های فاقد هم نام بدون آزمون چه رشته هایی هستند؟

منظور از عبارت رشته های فاقد هم نام در ارشد وزارت بهداشت این است که به عنوان مثال اگر فردی مقطع کارشناسی خود را در رشته پرستاری گذرانده است امکان ادامه تحصیل در مقطع ارشد به صورت بدون آزمون در رشته ای به غیر از این رشته را ندارد.

حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون ارشد پزشکی

تا سال گذشته شاهد اختصاص سهمیه ای ده درصدی به رشته های فاقد هم نام در دوره های با آزمون و بدون آزمون در مقطع ارشد پزشکی بودیم اما امسال یعنی در سال 98 شاهد ایجاد تغییراتی در زمینه سهمیه اختصاص یافته به دوره های بدون آزمون ارشد پزشکی هستیم. به این معنا که بر طبق اعلام رئیس سازمان آموزش پزشکی سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی حذف گردید. با حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی این سهمیه ده درصدی به ده درصد سهمیه رشته های فاقد هم نام دوره های با آزمون ارشد پزشکی اضافه گردید. برای کسب اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

لیست رشته های فاقد هم نام بدون آزمون ارشد پزشکی

در آخرین بخش از مقاله پیش رو تعدادی از رشته های فاقد هم نام آزمون ارشد پزشکی را خدمتتان بر می شماریم برای اطلاع از لیست کامل این رشته های فاقد هم نام بدون آزمون ارشد پزشکی با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

رشته های فاقد هم نام بدون آزمون ارشد پزشکی

اتاق عمل

فیزیوتراپی

علوم تغذیه

بینایی سنجی

کاردرمانی

شنوایی شناسی

مددکاری اجتماعی

 

 در این مقاله به تحلیل و بررسی حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی زنید.

اگر سوالی در زمینه حذف سهمیه رشته های فاقد هم نام بدون آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ذهن تان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *