آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98
انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98

مهندسی پلیمر یک رشته جوان که بعد از جنگ جهانی دوم پا به عرصه صنعت گذاشت و به علت استفاده روزافزون آن هر روز جایگاهش اهمیت بیشتری یافت و امروزه به عنوان یکی از رشته های مهم صنعت به شمار می رود. داوطبین زیادی علاقه مند هستند در این رشته به تحصیل بپردازند. از این رو در اینجا به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98 می پردازیم.

معرفی رشته پلیمر

همان طور که گفتیم رشته پلیمر یکی از صنایع مهم به شمار می رود. در این رشته به تولید محصولات پلیمری مورد نیاز صنعت می پردازند. از جمله محصولات پلیمری می توان به لاستیک و پلاستیک اشاره کرد. اما رشته پلیمر امروزه فراتر رفته است و علاوه بر صنایع پلاستیک، شیشه، کامپوزیت و روکش به صنعت پزشکی نیز راه یافته است. پلیمر مورد استفاده در صنعت پزشکی را پلیمرهای زیستی گویند به مانند کشکک زانو و دندان مصنوعی این پیشرفت صنعتی پلیمر باعث شده هر ساله تعداد زیادی از داوطلبین گروه ریاضی به رشته پلیمر علاقه مند شوند و برای قبولی در آن تلاش کنند. برای پیش بینی احتمال قبولی در رشته پلیمر اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98 لازم است.

ضرایب دروس در رشته پلیمر

رشته مهندسی پلیمر در زیرگروه 2 گروه ریاضی و فیزیک قرار گرفته است. ضرایب دروس اختصاصی در این زیرگروه به شرح زیر است:
نام درسضریب
ریاض4
فیزیک3
شیمی3
  برای قبولی در رشته پلیمر دانشگاه آزاد باید به رتبه کشوری و تراز خود در زیرگروه دو توجه کنید و آن را ملاک انتخاب رشته خود قرار دهید. ضریب کلی دروس اختصاصی3 است. یعنی علاوه بر ضرایب گفته شده در جدول بالا در سه نیز ضرب می شود. بنابراین درصد دروس اختصاصی بر قبولی شما بسیار تأثیرگذار است. علاوه بر دروس اختصاصی، دروس عمومی نیز دارای ضریب هستند که در جدول زیر آمده است:
نام درسضریب
زبان و ادبیات4
زبان عربی – انگلیسی2
معارف3

 

نحوه پذیرش رشته پلیمر دانشگاه آزاد

پذیرش در دانشگاه آزاد قدری با دانشگاه سراسری متفاوت است. در پذیرش دانشگاه آزاد رتبه کشوری و تراز اهمیت دارد. زیرا سهمیه مناطق در پذیرش دانشگاه آزاد بی تأثیر است. بنابراین در بررسی حداقل درصد قبولی و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98 رتبه های کشوری در نظر گرفته شده است.

سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی پلیمر دانشگاه آزاد

از جمله سهمیه های تأثیرگذار بر قبولی در دانشگاه آزاد می توان به سهمیه های ایثارگران، خانواده شهدا، آزادگان و بسیج اشاره کرد.

آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد

دانشگاه آزاد در دفترچه خود ظرفیت پذیرش را اعلام نمی کند. از این رو ممکن است تراز آخرین فرد قبول شده هر ساله با اختلاف زیادی تغیییر کنند. تراز آخرین فرد قبول شده به تمایل داوطلبین برای قبولی در رشته پلیمر و ظرفیت پذیرش بستگی دارد. دانشگاه های آزاد پذیرنده رشته پلیمر دارای سطوح علمی مختلفی هستند. در اینجا رتبه لازم برای قبولی در هر سطح علمی دانشگاه را بیان می کنیم. این رتبه ها حدودی است و به معنای قبولی 100% شما با رتبه مشابه نیست. هر چه رتبه شما بهتر باشد، احتمال قبولی شما نیز بیشتر است.
سطح علمی دانشگاه آزادمحدوده ی رتبه قبولی
168300-86500
266500-72000
365800-58500
  در این مقاله با موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98 همراه شما بودیم شما میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری مهندسی پلیمر98 را برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید. راحتترین راه برای اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی پلیمر آزاد 98 تماس با مشاوران با تجربه آیدانیتو است. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *