انتخاب رشته ریاضی و فیزیک, انتخاب رشته علوم انسانی, انتخاب رشته کنکور

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 98

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 98 پرداخته ایم. رشته علوم تربیتی از جمله رشته های شناور در گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی است. علوم تربیتی با رشته امور تربیتی و گرایش شغلی تربیت معلم متفاوت است. (گرچه این سه رشته از دید تعداد زیادی از داوطلبان مشترک است) علوم تربیتی به شناخت و پرورش روح می پردازد و تحصیلات این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ادامه دارد. در مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 98، شما را با ضریب دروس گروه های آزمایشی ارائه دهنده به صورت مجزا و رتبه قبولی در هر یک آشنا خواهیم کرد.

معرفی رشته علوم تربیتی

علوم تربیتی در گروه ریاضی و فنی در زیرگروه اول ارائه می شود. کد ضریب و دروس کنکور آزاد برای داوطلبان گروه ریاضی در این رشته را در ادامه خواهید دید:
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان خارجی2

 

دروس تخصصی علوم تربیتی در ریاضی و فنی
نام درسضریب
ریاضی4
فیزیک3
شیمی2
  توجه داشته باشید که دروس عمومی در تمامی گروه های ازمایشی یکسان است. و ظریب دروس تخصصی در هنگام محاسبه تراز سه برابر خواهد شد بنابرین ارزش و اهمیت دروس تخصصی بیش از دروس عمومی است، داوطلبان باید وقت بیشتری به دروسی که ضریب بالا دارند اختصاص دهند. و رشته علوم تربیتی گروه آزمایشی علوم انسانی در زیرگروه 5 قرار دارد. بنابراین دروس تخصصی این رشته در آزمون انسانی به صورت زیر است:
دروس تخصصی علوم تربیتی در علوم انسانی
نام درسضریب
ریاضی3
اقتصاد2
زبان و ادبیات فارسی2
زبان عربی1
تاریخ و جغرافیا1
علوم اجتماعی3
فلسفه و منطق2
روان شناسی3

 

پذیرش علوم تربیتی دانشگاه آزاد

پذیرش دانشجو بدون کنکور علوم تربیتی آزاد با پذیرش دانشگاه سراسری کمی متفاوت است. همان طور که می دانید معیار پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد تراز کسب شده داوطلبان است. در کارنامه داوطلبان رتبه کشوری، تراز، رتبه در منطقه … وجود دارد، برای انتخاب رشته باید به تراز و رتبه کشوری توجه کنیم. در واقع رتبه در منطقه در دانشگاه آزاد بی تأثیر است. به این دلیل که سهمیه مناطق در این دانشگاه وجود ندارد. داوطلبان در ثبت نام دانشگاه آزاد می توانند سهمیه های خود را (غیر از مناطق) انتخاب کنند. سهمیه های قابل انتخاب شامل: سهمیه ایثارگران – رزمندگان – خانواده شهداء، بسیج فعال، سهمیه عادی است. مهم ترین نکته ای که در انتخاب رشته به آن توجه می شود، رتبه کسب شده و رتبه قبولی دانشگاه های پذیرنده است، توجه کنید که سطح علمی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال در سطح یک دانشگاه آزاد واحدهایی از قبیل واحد علوم تحقیقات، واحد قزوین، تهران مرکز و … است. در ادامه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 98 شما را با آخرین رتبه قبولی (کشوری) دانشگاه های مختلف پذیرنده علوم تربیتی آشنا خواهیم کرد.

محدوده رتبه قبولی علوم تربیتی آزاد 

دانشگاهمحدوده رتبه قبولی
سطح یک75000-90000
سطح دو101256-180293
  پیشنهاد می کنیم با مراجعه به مقاله لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علوم تحقیقات از رشته های دیگر بدون کنکور آزاد مطلع شوید. برای انتخاب رشته و اطلاع از دانشگاه های پذیرنده علوم تربیتی در رتبه کسب کرده ی خود با مشاوران ایدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *