آیدانیتو > حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد
انتخاب رشته تجربی, انتخاب رشته ریاضی و فیزیک

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد

رشته شیمی در گروه علوم پایه قرار می گیرد و جز رشته هایی است که مورد توجه بسیاری از داوطلبین قرار می گیرد. چه برای دانشگاه های سراسری و چه برای دانشگاه های آزاد. شاید یکی از دلایل افزایش توجه به سمت شیمی محض، کاربرد گسترده این رشته باشد. زیرا فارغ التحصیلان شیمی محض می توانند در زمینه های پزشکی و دارو، فنی، پژوهشی، آزمایشگاهی و تدریس مشغول به کار شوند. برای علاقه مندان و داوطلبینی که مایل به تحصیل در رشته شیمی محض هستند اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد لازم و ضروری است.

معرفی رشته شیمی محض دانشگاه آزاد

یکی از گرایش های رشته شیمی، شیمی محض است. شیمی محض یا Pure chemistry به مطالعه نظری شیمی می پردازد. البته گرایش شیمی محض تا حدی تمام شاخه های شیمی را در بر می گیرد. تفاوت شیمی محض و شیمی کاربردی بسیار زیاد نیست و چیزی در حدود 18 واحد است.

رشته شیمی از جمله رشته های مشترک بین ریاضی و تجربی است. و هر دو گروه میتوانند آن را انتخاب کنند. زیرگروهی که شیمی محض در آن قرار گرفته است بسیار اهمیت دارد زیرا رتبه آن زیرگروه بر قبولی در رشته شیمی محض تأثیرگذار است. زیرگروه هایی که شیمی محض در آن قرار گرفته است برای هر گروه را در جدول زیر آورده ایم. همچنین ضریب دروس اختصاصی در هر زیرگروه نیز متفاوت است.

گروه آزمایشیزیرگروه شیمی محضریاضیفیزیکشیمیزیستزمین
ریاضی2433
تجربی232441

 

ضریب دروس از عوامل تأثیرگذار بر تراز و رتبه است که بر حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد هم تأثیر مستقیم دارد.

حداقل درصد دروس شیمی محض آزاد

اگر شما مایل هستید در شیمی محض آزاد تحصیل کنید باید از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد مطلع باشید تا بی دلیل انتخاب های خود را از دست ندهید و یا در واحدی با سطح علمی پایین ثبت نام نکنید. بسته به اینکه شما از چه گروهی به انتخاب رشته شیمی محض می پردازید حداقل در همه دروس نیز متفاوت می شود. در جدول زیر صدور حداقل درصد دروس شیمی محض آزاد را آورده ایم .طبیعتاً هر چقدر درصد بهتری کسب کرده باشید، احتمال قبولی شما افزایش می یابد.

جدول حداقل درصد دروس برای رشته ریاضی – زیرگروه 2 – شیمی محض آزاد

ادبیات فارسیزبان انگلیسیمعارفزبان عربیریاضیفیزیکشیمی
%5-15%5-13%10-203-13%5-10%4-10%4-12%

 

جدول حداقل درصد دروس برای رشته تجربی – زیرگروه 2 – شیمی محض آزاد

ادبیات فارسیزبان انگلیسیزبان عربیمعارفریاضیفیزیکشیمیزیست شناسیزمین
5-15%5-13%4-13%12-22%3-10%3-11%5-12%10-15%4-15%

 

یکی از عوامل تأثیرگذار بر حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد واحد دانشگاه انتخابی شما است. سطح علمی هر واحد دانشگاه آزاد متفاوت است. واحدهایی که سطح علمی بالاتری دارند، داوطلبینی با رتبه و تراز بهتر را می پذیرند از این رو حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد این واحدها بیشتر از سایر واحدها با سطح علمی پایین تر است.

آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد

یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید قبولی را حدس بزنید، آخرین رتبه قبولی شیمی محض سال های گذشته است. علاوه بر رتبه قبولی از تراز هم می توانید بهره ببرید. روش مطمئن دیگری که می توانید برای اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض از آن استفاده کنید، تماس با مشاوران آیدانیتو است.

در جدول زیر حدود آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد را بسته به سطح علمی واحد ها آورده ایم:

سطح علمی دانشگاهرتبه قبولی – کشوریتراز قبولینمونه واحد دانشگاهی
150000-980003100-4000تهران شمال
295000-1560002780-3300واحد رشت
3150000-2001002450-2900مشهد
4200000-2700002000-2500رودهن

 

به شما پیشنهاد می کنیم برای بررسی دقیق آخرین رتبه قبولی و حداقل درصد دروس شیمی محض آزاد و انتخاب رشته خود با مشاوران با تجربه و آگاه مشورت کنید. شما می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و انتخاب رشته خود را به دست آنها بسپارید.

شما میتوانید مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی کاربردی آزاد 97 را نیز بخوانید.

1 دیدگاه در “حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی شیمی محض آزاد

  1. رضا گفت:

    سلام…رتبه من توی منطقه ۳…..۵۶ هزار شده ایا شانس قبولی برای رشته شیمی محض رو در دانشگاه کرج یا تهران یا اصفهان دارم ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *