انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری 98

رشته های پیراپزشکی بسیار پرطرفدارند. یکی از پرطرفدارترین این رشته بینائی سنجی یا اپتومتری است که به دلیل بازار کار خوبی که برای فارغ التحصیلانش وجود دارد چند سالی است به شدت مورد توجه شرکت کنندگان کنکور تجربی قرار دارد و هدف تعداد زیادی از داوطلبان این گروه آزمایشی صرفا قبولی در رشته بینایی سنجی است. با توجه به این موضوع در این مقاله را به بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری 98 است.

معرفی رشته بینایی سنجی

در اولین بخش از مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری 98 به معرفی این رشته می پردازیم. بینائی سنجی علم مراقبت از بینائی است؛ یعنی بیماری که با اشکالات بینائی مانند نزدیک بینی، دوربینی، آستیگماتیسم، اختلال های دید مانند دوبینی و انحراف چشم و…مواجه است، اول به متخصص بینایی سنجی ارجاع داده می شود و توسط او معاینه می شود و در صورت وجود مشکلات جدی تر به پزشک متخصص معرفی می شود. در کل می توان گفت حیطه وظایف اپتومتریست شامل تشخیص و تصحیح عیب های بینایی، تعیین میدان دید و نمره عین و لنز، تشخیص اختلالاتی مانند تنبلی چشم و آموزش و درمان آن و مراقبت از بهداشت عمومی چشم است. امکان ادامه تحصیل در رشته بینایی سنجی تا مقطع دکتری وجود دارد. این رشته در مقطع کارشناسی گرایشی ندارد و در مقطع کارشناسی ارشد گرايش مانند تمرینات اپتومتریک، ناهنجاري هاي‌ ديد دو چشمي‌ و …دارد. دانش آموختگان بینایی سنجی می توانند مطب مستقل داشته باشند یا در زمینه مشاوره و سنجش بینایی در بیمارستان ها و درمانگاه ها و یا ساخت عینک فعالیت کنند. بینائی سنجی در زیرگروه یک گروه آزمایشی تجربی قرار دارد و نوع گزینش آن کشوری است یعنی بومی گزینی ندارد و در تعداد محدودی از دانشگاه ها ارائه می شود.
ضریب های درس های تخصصی زیر گروه یک کنکور تجربی
ریاضیفیزیکشیمیزمین شناسیزیست شناسی
22304

 

حداقل درصد دروس برای قبولی در کارشناسی بینایی سنجی سراسری

درباره حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی 98 باید گفت با توجه به ظرفیت محدود رشته بینایی سنجی در دانشگاه های علوم پزشکی داوطلبی که قصد قبولی در این رشته در دوره روزانه را دارد، لازم است در دروس عمومی میانگین 55% و در دروس اختصاصی حداقل میانگین 40% را کسب کند.

آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی دانشگاه سراسری

آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری به منطقه محل سکونت داوطلب بستگی دارد که جزو سهمیه منطقه یک، دو یا سه باشد. آخرین رتبه قبولی در هر منطقه متفاوت است. آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی در سهمیه منطقه یک حدود 2000 ، در سهمیه منطقه دو حدود 3000 و در سهمیه منطقه سه 1500 است. البته رتبه ها قطعی نیستند و در هر سال بسته به سطح علمی داوطلبان کنکور در آن سال تغییر می کنند. تذکر این نکته لازم است که معدل در نمره کل آزمون داوطلب در هر زیرگروه موثر است ولی تأثیر آن مثبت است یعنی اگر باعث بالا بردن تراز داوطلب در زیر گروه شود تأثیر داده می شود.

دانشگاه های پذیرنده رشته بینایی سنجی

دانشگاه علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی زاهدان در رشته بینایی سنجش پذیرای داوطلبان هستند. به جز دانشگاه علوم پزشکی ایران که پردیس خودگردان ندارد، رشته بینایی سنجی در پردیس خودگردان شهید بهشتی، زاهدان و مشهد ارائه می شود. معمولا مجموع ظرفیت پذیرش بینایی سنجشی سراسری از 100 نفر بیشتر نیست.  ‌‌ به داوطلبان عزیز پیشنهاد می کنیم پس از خواندن مقاله  حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی بینایی سنجی سراسری 98 به مطلب کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری بینایی سنجی 98 سر بزنند. برای مشاوره در زمینه انتخاب رشته تجربی با مشاوران مجرب و باسابقه آیدانیتو تماس بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *