کارشناسی ارشد

جمع بندی ارشد





 
جمع بندی ارشد

دوره کارشناسی ارشد از جمله مقاطع تحصیلی است که شمار زیادی از افراد به دنبال ورود و ادامه تحصیل در آن هستند. در نتیجه سعی در انجام برنامه ریزی هر چه دقیق تر و بهتر و مطالعه عمیق برای قبولی در این آزمون را دارند. مهم ترین و اصلی ترین دوران در زمان مطالعه یک داوطلب کنکور کارشناسی ارشد دوران جمع بندی ارشد است. چه بسیار داوطلبانی که در طول سال های قبل و در طول سال تحصیلی به خوبی مطالعه کرده اند وهیچ تلاشی برای مطالعه دروس و تست زنی دریغ نکرده اند ولی با فرا رسیدن دوران جمع بندی ارشد کسالت و خستگی زیاد بر آن ها فایق شده است و این فرصت طلایی و ارزشمند را از دست داده اند. اما در مقابل داوطلبانی دیده شده اند که از وقت خود در طول سال به نحو احسنت استفاده نکرده اند و مشکلات زیادی برای آن ها به وجود آمده است. اما با روحیه و با نشاط وارد دوران جمع بندی ارشد می شوند و با رعایت کردن نکاتی دقیق و ظریف حداکثر استفاده را از این دوران می برند و گوی سبقت را از رقبای خود می ربایند. در این مقاله، به بحث در مورد جمع بندی ارشد برای شما دوستان عزیز می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیق و درستی را در رابطه با جمع بندی ارشد به دست آورید.

منابع مختلفی که به شما چشمک می زنند خداحافظی کنید!!!

همواره تأکید ما بر این بوده است که در همان ابتدای شروع مطالعه منابعتان را تعیین نمایید و به آن ها اعتماد داشته باشید. به شدت توصیه می کنیم که در دوران جمع بندی ارشد منبعی را به منابع درسی خود اضافه نکنید، منبعی که قبلاً مطالعه کرده اید را رها نکنید و حتی منبعی را عوض نکنید. تقریباً می توان گفت که در تمامی دروس یک مجموعه خلاصه و یک کتاب اصلی کافی است. مگر این که مشاور شما طبق برنامه ریزی و شرایط شما کتابی دیگر را نیز به شما معرفی کرده باشد و یا برای یکی از دروس شما منبعی را افزوده باشد.

اولویت بندی مطالعه مباحث پر تکرار و مهم

مسلماً شمار زیادی از شما داوطلبان کنکور ارشد تمامی کتاب هایتان را مطالعه کرده اید و به میزان زیادی به مباحث و عناوین مطرح شده در آن ها اشراف دارید. همان طور که در جریان هستید زمان برگزاری آزمون ارشد تا تیرماه 98 به تعویق افتاده و شما زمان زیادی برای مطالعه دروس بر طبق اولیت ها دارید. توصیه ما به شما این است که لیستی از مباحث مطرح شده در تمامی دروس را تهیه نمایید و آن ها را بر طبق اولویت و درجه اهمیت آن ها در کنکور ارشد مطالعه کنید. توجه داشته باشید که مباحثی هم که خودتان در آزمون های آزمایشی در آن احساس ضعف زیادی می کنید می توانند جزء الویت های شما دوستان داوطلب باشند.

نحوه جمع بندی کنکور ارشد

در ابتدای آغاز جمع بندی کنکور ارشد سعی در مطالعه خلاصه ها و هایلایتان داشته باشید. از آن جایی که مسلماً تست های فراوانی را در طول روز می زنید می توانید متوجه نگاه بیشتر طراحان سؤالات به برخی از مباحث و مطالب شوید از آن جایی که در هفته آخر باقی مانده تا کنکور ارشد امکان دوره مجدد کتاب هایتان را ندارید بهتر این است که تمامی نکات مهم و مورد نیاز در هفته آخر را به صورت نکته وار بر روی برگه ای یادداشت نمایید تا در هفته آخر آن را مطالعه نمایید. البته این کار را برای تمامی مباحث انجام داد. از این رو توصیه می کنیم که برای مباحثی که به نظر خودتان بسیار فرار و یا منظمی است و یا شما در آن ها کمی مشکل دارید تنها مطالب و کلید واژه های اصلی را بر روی کاغذی یادداشت کنید.

تست زنی را فراموش نکنید!!!

بهترین و کامل ترین منبع تست زنی در دوران جمع بندی کنکور ارشد و کنکورهای ارشد سال گذشته است. انجام این کار می تواند در موفقیت شما در آزمون کارشناسی ارشد اثر به سزایی داشته باشد. پیشنهاد ما به شما دوستان گرامی این است که این تست ها را باید در شرایط شبیه سازی کنکور 97 و به صورت کاملاً رسمی و در جایی به دور از هر گونه سروصدا ترجیحاً با لباس رسمی و در کتابخانه و با زمان مورد نیاز و در نظر گرفته شده در آزمون ارشد 97 پاسخ داده شوند.
 در این مقاله به تحلیل و بررسی جمع بندی ارشد پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به برنامه ریزی ارشد بزنید.
اگر سؤالی درباره نحوه جمع بندی در کنکور کارشناسی ارشد ذهن شما را به خود مشغول کرده است با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *