آیدانیتو > جایزه شهید احدی
دکتری

جایزه شهید احدی






جایزه شهید احدی

نخبگان و استعدادهای برتر، سرمایه های ارزشمند هر کشوری هستند. استفاده از ذهنی خلاق و نبوغی بالا باعث کشف و اخترا و کمک به بهبود زندگی سایر انسان ها می شود و ارزش بسیار بالایی دارد. از این رو در سال 1384، بنیادی به نام بنیاد ملی نخبگان احداث شد تا علاوه بر شناسایی و جذب افراد نخبه، بتوانند از آن ها حمایت کند و تسهیلاتی را برایشان فراهم کند. یکی از این تسهیلات جایزه شهید احدی است.

بنیاد ملی نخبگان با هدف ایجاد مسیری روشن و مستقیم برای ادامه تحصیل کارشناسان ارشد برتر دانشگاهی تسهیلاتی را برای ادامه تحصیل در دوره دکتری تخصصی در نظر گرفته است و به پاس توانمندی های علمی شهید احمد رضا احدی این تسهیلات را با نام جایزه شهید احدی نام نهاده است.

شرایط جایزه شهید احدی

دانش آموختگان کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانش آموختگان دوره دکتری حرفه ای که از تاریخ دانش آموختگی آن ها کمتر از سه سال و شش سال به ترتیب در داخل و خارج گذشته باشد، و حداقل 230 امتیاز از فعالیت های نخبگانی را کسب کرده باشند، می توانند برای دریافت جایزه شهید احدی اقدام کند.

توجه داشته باشید علاوه بر کسب حداقل 230 امتیاز برای دریافت جایزه شهید احدی، لازم است بیشترین امتیاز را در مقایسه به سایر متقاضیان کسب کنید.

مزایای جایزه شهید احدی

از مزایای جایزه شهید احدی، معرفی دانش آموخته برتر، برای پذیرش بدون آزمون دوره دکتری به مؤسسات پذیرنده است. معرفی از طریق سازمان سنجش انجام می شود. همچنین بخشی از هزینه های دوره دکتری تخصصی از طریق بنیاد ملی نخبگان به مؤسسه و دانشگاه پذیرنده واریز می شود.

ثبت نام جایزه شهید احدی

تعداد افرادی که می توانید جایزه شهید احدی را کسب کنند هر ساله توسط رئیس سازمان مشخص می شود. به عبارتی دیگر رئیس بنیاد ملی نخبگان هر ساله سهمیه ای را برای جایزه شهید احدی در نظر می گیرد.

داوطلبانی که شرایط استفاده از جایزه شهید احدی را دارند، می توانند در تاریخ 9/10 لغایت 9/11 سال 97 اطلاعات خود را در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان ( ثریا) ثبت کنند.

توجه داشته باشید بعد از اتمام زمان در نظر گرفته شده امکان ثبت نام وجود ندارد.

اعلام نتایج جایزه شهید احدی

پس از ثبت اطلاعات، بنیاد ملی نخبگان، صحت اطلاعات وارد شده را بررسی می کند. سپس به ارزیابی متقاضیان می پردازد و  در نهایت اسامی برگزیدگان را اعلام می کند.

افرادی که به عنوان برگزیدگان جایزه شهید احدی معرفی می شوند می توانند پنج مؤسسه پذیرنده در نظر خود را انتخاب و به بنیاد معرفی کنند.

مؤسسات پذیرنده پس از مصاحبه با متقاضی نتیجه نهایی را به سازمان سنجش اعلام می کنند. 
با بنیاد ملی نخبگان بیشتر آشنا شوید.

برای اطلاع از امتیازات فعالیت های نخبگان، نحوه ثبت نام جایزه شهید احدی و… می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین می توانید ثبت نام در سامانه ثریا را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *