آیدانیتو > ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 96
ثبت نام کاردانی

ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 96






ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 96

کنکور رشته فنی و حرفه ای و کاردانش از جمله آزمون هایی است که هر سال برای دانش آموزان متقاضی ورود به دانشگاه این رشته ها برگزار می شود. این کنکور برای پذیرش متقاضیان در مقطع کاردانی در دانشگاههای فنی و حرفه ای و مراکز و مؤسسات غیر انتفاعی تعیین شده است. ثبت نام و برگزاری کنکور فنی حرفه ای سراسری با آزاد ادغام شده است. از این رو این کنکور عنوان کنکور دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی را دارد. ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی را دارد. ثبت نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات غیر انتفاعی در زمان مشخص شده توسط سایت سازمان سنجش تعیین می شود. بعد از آن اطلاعات و مشخصات ثبت نام متقاضیان برای ویرایش یا مشاهده در سایت سازمان سنجش قرار داده می شود. زمان انتشار کارت ورود به جلسه آزمون و تاریخ دریافت کارت شرکت در کنکور فنی و حرفه ای چند روز قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت سازمان سنجش در قسمت کاردانی فنی و حرفه ای قابل رؤیت خواهد بود.

مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 96

مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 96 از هفته پایانی اردیبهشت ماه به مدت یک هفته خواهد بود. در این بازه زمانی لازم است ثبت نام با توجه به شرایط و ضوابط درج شده در دفترچه ثبت نام و نیز طی مراحل ثبت نام به صورت صحیح توسط متقاضیان انجام شود و امکان تمدید آن وجود ندارد یا اینکه احتمال تمدید آن کم است.

شرایط اختصاصی و عمومی ثبت نام آزمون کاردانی فنی و حرفه ای 96

شرایط عمومی ثبت نام موارد مربوط به تعهدات اخلاقی و دینی مورد تأیید در قانون اساسی و نداشتن سوء پیشینه کیفری را در بر می گیرد. شرایط اختصاصی شامل: 1- داشتن دیپلم فنی و حرفه ای نظام قدیم (چهار ساله) 2- دانش آموختگی تا پایان شهریورماه 3- داشتن مدرک دیپلم نظام جدید در یکی از رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای وضعیت نظام وظیفه متقاضیان مرد می بایست مطابق با یکی از حالت های زیر باشد: 1- دارا بودن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت به صورت هوشمند. 2- دانش آموزان دارای سنوات مجاز تحصیلی 3- مشمولین دارای برگ معافیت موقت بدون غیبت 4- متقاضیان شاغل در نیروهای مسلح با داشتن برگ گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از مرکز مربوطه برای ادامه تحصیل.

محدودیت های مربوط به ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای

1- مشمولین غایب از خدمت سربازی حق ثبت نام ندارند. 2- متقاضیانی که به عنوان دانشجوی اخراجی به شمار می روند، پس از اتمام دوره سربازی امکان شرکت در آزمون را دارند. 3- فقط یکبار امکان تحصیل در مقطع کاردانی وجود دارد. 4- سربازان حین خدمت امکان ترخیص برای ادامه تحصیل در مقطع فوق دیپلم یا کاردانی ندارند. در میان متقاضیان، کسانی نیز هستند که به عنوان داوطلبان غیر ایرانی می بایست شرایط همچون برخورداری از شرایط عمومی و اختصاصی آزمون فنی و حرفه ای، اتمام مدت تحصیلی در 4 ترم آموزشی، داشتن اقامت قانونی مورد تأیید و نیز عدم انتخاب رشته، مراکز آموزشی که امکان و تردد آنها ممنوع است را دارا باشند.

نحوه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 96

برای ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای لازم است به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و کارت اعتباری را با پرداخت مبلغ 25 هزار تومان خریداری نمایند. علاقه مندان به پذیرش در مراکز غیر انتفاعی می بایست مبلغ مجزا پرداخت کنند. بعد از کامل کردن اطلاعات شخصی و تحصیلی و اسکن مدارک مورد نیاز، کد تأیید ثبت نام دریافت می کند و صدور این کد برای متقاضیان به معنی تأیید دریافت کارت ورود به جلسه آزمون خواهد بود.

زمان اطلاعیه توزیع کارت ورود به جلسه و تاریخ آزمون فنی و حرفه ای 96

در سایت سازمان سنجش اطلاعیه اولیه مربوط به زمان انتشار اینترنتی کارت ورود به جلسه و برگزاری کنکور در اول مردادماه تا هفته اول مردادماه قرار داده می شود و داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت در اسرع وقت برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام نمایند.

مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون فنی و حرفه ای 96

در پایان دهه اول مردادماه امکان دریافت اینترنتی و چاپ کارت ورود به جلسه آزمون کاردانی فنی و حرفه ای وجود خواهد داشت و این مهلت حداکثر تا 2 روز است. از این رو بازه زمانی تعیین شده لازم است متقاضیان نسبت به دریافت آن اقدام کنند. کارت ورود به جلسه شناسه و تأییدیه ثبت نام متقاضی است و حوزه امتحانی و شماره داوطلبی فرد را در بر می گیرد و شرکت کنندگان با ارائه آن اجازه ورود به حوزه امتحانی را خواهند داشت.

زمان برگزاری آزمون فنی و حرفه ای 96

در دهه دوم مردادماه آزمون فنی و حرفه ای در روز جمعه برگزار می شود و کلیه داوطلبانی که با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی و مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه عمومی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی در این آزمون ثبت نام کرده اند و کارت ورود به جلسه آزمون دریافت کرده اند، می توانند در آزمون شرکت کنند. حوزه های امتحانی با توجه به رشته و محل سکونت برای هر یک از متقاضیان متفاوت خواهد و نتایج نهایی در هفته آخر شهریورماه اعلام می شود. کارنامه نهایی نیز در هفته آخر مهرماه در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده خواهد بود.
در این مقاله به بررسی ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله پذیرش کاردانی فنی حرفه ای بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



0 دیدگاه در “ثبت نام کنکور فنی و حرفه ای 96

  1. حامد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یک سوال خیلی مهم دارم خواهش میکنم پاسخ بدین
    من سال 96 کنکور ثبت نام کردم و روزانه مهر ماه قبول شدم ولی یکی از درس هام مونده بود برای همین نتونستم برم دانشگاه و دیپلمم رو بهمن ماه گرفتم الان در یکی از سایت ها خوندم که (پذیرفته شدگان در دوره روزانه نظام جدید 96 حق ثبت نام در ازمون 97 را نخواهند داشت.)
    تروخدا بگین که میتونم ثبت نام کنم؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی. داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرفته شده اند اما نتوانسته اند وارد دانشگاه مربوطه شوند یک سال از شرکت در کنکور سراسری محروم می باشند. اما در این میان دو راهکار برای شما وجود دارد : 1. رایزنی با دانشگاهی که قبول شده اید که با پذیرفتن شما موافقت کنند ، 2. درخواست رفع محرومیت در سایت سازمان سنجش . در صورتی که نتوانستید وارد دانشگاه مربوطه شوید یا رفع محرومیت نشدید امید خود را از دست ندهید و با پشتکار و انگیزه در یک سالی که محروم هستید از فرصت ها استفاده کنید و برای کنکور سال بعد خود را کاملا آماده کنید. موفق باشید.

  2. Pardis گفت:

    با سلام…من سال93 دیپلم صنایع شیمایی گرفتم و کنکور هم قبول شدم و فوق دیپلمم رو گرفتم…الان میخوام تغییر رشته بدم و دارم دیپلم گرافیک میگیرم ولی تا زمان ثبت نام کنکور هنوز معدل دیپلمم نیومده…باید چکار کنم؟؟؟؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی .
      ضمن آرزوی موفقیت ، معدل تقریبی خودتون رو مینویسید و در زمان ویرایش اطلاعات که معدل نهایی شما مشخص شد آن را ویرایش می کنید.

  3. ارمین گفت:

    سلام در سایت سنجش زده که ازمون نیست و بر اساس سوابق تحصیلی بعد شما میگید ثبت نام کنکور ما که گیج شدیم

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی .
      به مقاله https://idanito.com/ثبت-نام-کاردانی-بدون-کنکور-فنی-و-حرفه-ای/ مراجعه کنید.

  4. بهاالدین گفت:

    با سلام من سال 96 سوم دبیرستان بودم و کنکور رو دادم و و در دانشگاه روزانه پذیرفته شدم، ولی نتونستم دیپلم بگیرم چون یک درسمو پاس نکردم، الان من در مدرسه بزرگسالان هستم و دارم تک درسمو پاس میکنم،رشته من هم کامپیوتر هست، میخواستم بدونم الان ما امسال کنکور داریم یا که معدلی شده. لطفا پاسخ کامل بدید ممنون میشم. خیلی مهمه برام که بشینم بخونم یا که طبق معدل حساب میشه. ممنون
    یک سوال دیگر: میشه فرق نظام جدید و نظام قدیم رو بگید؟؟و اینکه الان من نظام جدیدم یا نظام قدیم هستم؟
    با تشکر

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست گرامی.
      پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای در سال 97 صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است یعنی معدل کل دیپلم .
      برای پاسخ به سوال دوم شما ، تفاوت نظام قدیم با جدید در این است که در نظام جدید دوره راهنمایی و دبیرستان به دو دوره متوسطه اول و دوم تقسیم شده است که دوره اول متوسطه همان سه سال راهنمایی نظام قدیم و دوره دوم متوسطه همان چهار سال دبیرستان نظام قدیم است که سال چهارم پیش دانشگاهی بود.
      اگر منظورتان از سوم دبیرستان ، یازدهم متوسطه دوره دوم است بله شما نظام جدید هستید در غیر این صورت نظام قدیم می باشید.

  5. ابوطالب تابا گفت:

    سلام من العان سربازم ۲ ماه دیگه خدمت دارم دیپلم کامپیوتر دارم میتونم ثبت نام کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      مانعی برای ثبت نام وجود ندارد. زیرا زمانی که برای ثبت نام نهایی تشریف می برید، بایستی کارت پایان خدمت را ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *