آیدانیتو > شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد
کارشناسی بدون کنکور آزاد

شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد

شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد

داوطلبینی که در انتظار شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد بوده اند، حال می توانند به ثبت نام و انتخاب رشته در نظام آموزشی پاره وقت بپردازند .در این مقاله میخواهیم داوطلبانی را که به علت زمانی محدودی که برای تحصیل دارند دوره پاره وقت را انتخاب کرده اند، از شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد مطلع و باخبر کنیم.

دوره پاره وقت دانشگاه آزاد

سوالی که ذهن برخی از داوطلبین را به خود مشغول می کند تفاوت دو دوره پاره وقت و تمام وقت دانشگاه آزاد است. از طرفی این دو سوال نیز جز سوال های پر تکرار است. نظام آموزشی پاره وقت به چه معنا است؟ آیا از نظر اعتبار مدرک و شهریه تفاوتی وجود دارد؟

در واقع داوطلبینی که فقط دانشجو هستند و می خواهند تمام وقت خود را صرف تحصیل کنند، راهی دوره تمام وقت می شوند. اما برخی از داوطلبین نمی توانند در دوره تمام وقت شرکت کنند به این معنی که هم صبح و هم عصر در دانشگاه حضور داشته باشند، در نتیجه به منظور برطرف کردن نیاز این افراد، دانشگاه آزاد دوره پاره وقت را ارائه داده است. این دوره برای رشته های غیر پزشکی در نظر گرفته شده است. داوطلبین نظام پاره وقت می توانند تعداد واحدهای کمتری را نسبت به دانشجویان تمام وقت انتخاب کنند و امکان تحصیل به مدت هشت سال را دارند. اما از نظر شهریه و اعتبار مدرک تفاوتی بین دو گروه و نظام آموزشی تمام وقت و پاره وقت وجود ندارد.

ثبت نام کارشناسی پاره وقت آزاد

شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد روز چهارشنبه هفتم شهریورماه بوده است. داوطلبینی که مایل به تحصیل در دوره پاره وقت هستند میتوانند به سایت دانشگاه ازاد مراجعه کنند و به ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد اقدام کنند. در ادامه نحوه ثبت نام را توضیح خواهیم داد.

برای شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنید . سپس وارد ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی براساس سوابق تحصیلی شوید. البته در ابتدا لازم است دفترچه راهنما را مطالعه کنید . برای شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد باید کارت اعتباری تهیه کنید. مبلغ این کارت 40000 تومان است که به صورت اینترنتی پرداخت می شود. بعد از تهیه کارت اعتباری شما دارای کلمه عبور هستید. گزینه ثبت نام و انتخاب رشته را انتخاب کنید  و سپس کدملی وکلمه عبوری که کارت اعتباری به شما داده است را وارد کنید .

شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد

شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد

حال میتوانید شروع به ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد کنید. اگر کلمه عبور خود را گم کرده اید، نگران نباشید زیرا امکان بازیابی کلمه عبور وجود دارد. به این منظور میتوانید مقاله بازیابی کلمه عبور بدون کنکور دانشگاه آزاد را مطالعه کنید.

نحوه انتخاب رشته کارشناسی پاره وقت آزاد

دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی آزاد دارای دو جدول شهر و رشته پذیرش است. جدول شماره 2 رشته وشهرهای پذیرنده دوره پاره وقت کارشناسی را در برگرفته است . شما باید از بین آن، 20 کد رشته محل را انتخاب کنید . انتخاب های خود را اولویت بندی کنید . برای رتبه دهی بایستی علاقه فردی ، رتبه علمی واحد پذیرنده ، امکانات رفاهی مثل خوابگاه و …… را در نظر بگیرید . به منظور انتخاب رشته می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. در هنگام انتخاب رشته دقت کنید تا ترتیب بندی انتخاب های خود را درست وارد کنید . البته در صورتی که اشتباهی رخ داد، می توانید انتخاب های خود را ویرایش کنید . به این منظور سری به مقاله امکان ویرایش انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد  بزنید.

در این مقاله با موضوع شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد همراهتان بودیم . در صورتی که سوالی در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته پاره وقت دارید میتوانید با مشاوران آیدانتیو تماس بگیرید .

1 دیدگاه در “شروع ثبت نام کارشناسی پاره وقت دانشگاه آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *