آیدانیتو > ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98
کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98

رشته مکانیک از جمله زیرشاخه های گروه ریاضی فنی بوده که داوطلبان بسیاری خواستار تحصیل این رشته در دانشگاه و گرفتن مدرکی معتبر در آن هستند. امروزه با وجود طرح بزرگ پذیرش دانشجو بدون برگزاری کنکور سراسری بسیاری از داوطلبان می توانند به راحتی به دانشگاه های ارائه دهنده این رشته راه پیدا کرده و ادامه تحصیل دهند. در این نوشته در مورد ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98 به بحث می پردازیم. علاوه بر بیان توضیحاتی در مورد کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98، رشته مکانیک را به طور کامل معرفی کرده و توانایی ها و مهارت های ضروری جهت احراز این شغل و بازار کار و آینده شغلی این رشته را نیز شرح می دهیم.

معرفی کامل رشته مکانیک

رشته محبوب مکانیک به عنوان قسمتی از علم فیزیک در دنیا شناخته می شود. اما متأسفانه باور مردم عامی از این رشته مشخص است که به تعمیر خودرو پرداخته و در مکانیکی کار می کند. در صورتی که این رشته هیچ گونه ربطی با حرفه مکانیکی نداشته و کاملاً مجزا است. این علم به کمک دانش ریاضیات و مفاهیم پایه و اصلی فیزیک سعی در بررسی و تحلیل نیروهای وارد بر اجسام و حرکت آن ها را دارد. به علت سر و کار داشتن مهندسی مکانیک با دانش و علوم مربوط به ساخت ماشین آلات و قطعات، کنترل و طراحی سیستم های مکانیکی، انجام کار و ایجاد حرکت در اجسام می توان آن را کامل ترین رشته در میان رشته های مهندسی بر شمرد. باید بدانید که سه گرایش ساخت و تولید، مهندسی دریا و حرارت و سیالات در مقطع کارشناسی رشته مکانیک وجود دارند. لازم به ذکر است که هر فرد می تواند پس از فارغ التحصیلی از دوران کارشناسی خود در رشته مکانیک به ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بپردازد.

مهارت ها و توانایی های ضروری جهت احراز شغل مهندسی مکانیک

به علت استفاده زیاد مهندسی مکانیک از دانش ریاضیات هر فرد شاغل در زمینه این علم باید اطلاعات و توانایی خوبی در این رشته داشته باشد. از طرف دیگر مطابق گفته های قبلی رشته مکانیک ارتباط زیادی با رشته فیزیک داشته و در مواقعی این دو جدایی ناپذیر هستند. بنابراین آگاهی از علم فیزیک نیز برای مهندسان مکانیک اهمیتی اساسی دارد.

بازار کار و آینده شغلی رشته مهندسی مکانیک

باید بدانید که دانشجویان رشته مهندسی مکانیک به هیچ وجه نباید نگرانی بابت پیدا کردن شغل داشته باشند. چون عواملی مانند ورود تکنولوژی ساخت وسایل و تجهیزات در ایران و توسعه و رشد مسائل مربوط به مهندسی موجب بهبود بازار کار رشته مکانیک در کشور شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. کارخانه های سیمان، کنسانتره و نمک و کارخانه قند در ردیف مراکزی است که یک فرد مهندس مکانیک می تواند در آن ها مشغول به کار شود. همچنین امکان فعالیت در زمینه هایی همچون ساخت ربات، ساخت و طراحی تجهیزات حمل و نقل زمینی و وسایل، و ساخت بازوهای مکانیکی نیز برای فرد فارغ التحصیل این رشته وجود دارد.

ثبت نام بدون آزمون در رشته مهندسی مکانیک

در صورت تمایل به شرکت در دوره های بدون آزمون دانشگاه سراسری و داشتن تصمیم به انتخاب رشته مکانیک باید بدانید که گزینش شما بر طبق سوابق تحصیلی یعنی معدل دوران سوم متوسطه تان خواهد بود. علاوه بر این، از جمله شروط اساسی جهت شرکت در این دوره ها، داشتن مدارک پیش دانشگاهی و دیپلم است. جهت ثبت نام بدون کنکور در رشته مکانیک باید فرآیندهایی همچون مراجعه به سایت سازمان سنجش، خرید کارت اعتباری مختص هر دانشگاه (غیر انتفاعی، شبانه، پیام نور، و روزانه) و گزینش کد رشته ها را انجام دهید. فقط به خاطر داشته باشید که کد رهگیری و شماره پرونده ارائه شده توسط سایت را حتماً در جایی یادداشت و تا زمان ثبت نام در دانشگاه مورد نظر آن را نگه دارید. لازم به ذکر است که زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98 از اسفند 97 شروع شده است و تا شهریور به طول می انجامد و تمامی افراد متقاضی باید در این تاریخ اقدام به انجام پروسه ثبت نام کنند. در این نوشته، موضوع ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مکانیک 98 را مورد ارزیابی قرار دادیم. پیشنهاد می کنیم که مقاله ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98را نیز مطالعه بفرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *