آزمون دکتری وزارت بهداشت

ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98






ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 در دوره های روزانه، شهریه پرداز، آزاد و بورس تحصیلی برای رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی هر سال برگزار می شود. ثبت نام در این آزمون مستلزم اطلاع دقیق از شرایط و ضوابط، نحوه ثبت نام و نیز مهلت ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 است که با توجه به متقاضیان قابل توجه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98 در ادامه مطلب به همین موضوعات پرداخته ایم.

زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 

ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 از اواخر بهمن ماه شروع می شود و تا حدود یک هفته ادامه می یابد. در این بازه زمانی که داوطلبان فرصت دارند، با توجه به داشتن شرایط و ضوابط تعیین شده به صورت اینترنتی ثبت نام نمایند. ثبت نام تنها در یک رشته امکان پذیر است و داوطلبان می بایست با درج مدارک لازم در زمان مشخص شده، ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98 را انجام دهند و به امید تمدید زمان ثبت نام، از انجام به هنگام آن باز نمانند.

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

شرایط ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 از دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. شرایط عمومی ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 شامل: 1- دارا بودن سلامت جسمی متناسب با رشته آزمونی 2- اعتقاد به دین اسلام یا سایر ادیان مورد قبول قانون اساسی 3- نداشتن وابستگی به تشکیلات محارب 4- عدم سوء پشینیه کیفری شرایط عمومی دکتری بهداشت 98 همانند شرایط عمومی ارشد بهداشت 98 است و شما می توانید برای اطلاع از ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98 کلیک نمایید.

شرایط اختصاصی آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

شرایط اختصاصی آزمون دکتری بهداشت 98 با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون به شرح زیر است: 1- داشتن مدرک ارشد مربوطه و نیز دکترای حرفه ای هر یک از رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دام پزشکی و علوم آزمایشگاهی. دانشجویانی که تا تاریخ 97/06/31 فارغ التحصیل نشوند، در صورت پذیرش امکان ادامه تحصیل ندارند و تا یک سال از شرکت دوباره در آزمون محروم می شوند. 2- متقاضیان دوره دکتر پژوهشی لازم است دارای دو مقاله پژوهشی منتشر شده در مجلات علمی و پژوهشی باشند که در نمایه نامه های بین المللی مثل web of science یا pub med نام آنها به عنوان مؤلف آمده باشد. 3-متقاضیان می بایست در مؤسسات دانشگاهی یا تحقیقاتی در سطح کشور به تحصیل اشتغال نداشته باشند. 4- داشتن مدارک زبان انگلیسی مطابق جدول زیر:

نوع مدرک زبان حداقل نمره
MHLE 50
MSRT 50
TOEFL 480
TOEFL(iBT) 60
IELTS 5
TOLIMO 480
MATLAB 70

  این مدارک می بایست در خارج از کشور یا از سایت سازمان سنجش دریافت شده باشند. مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه عمومی نیز برای داوطلبان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 ضروری است و داوطلبان این آزمون همانند آزمون ارشد وزارت بهداشت 98  می بایست وضعیت نظام وظیفه به شرح زیر داشته باشند: 1- دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم 2- داوطلبان دارای برگه آماده به خدمت بدون غیبت که زمان پذیرش و ثبت نام آنها در دانشگاه قبل از تاریخ اعزام به خدمت باشد. 3- فارغ التحصیلانی که از زمان فراغت از تحصیل تا تاریخ پذیرش در مقطع دکتری، سنوات مجاز تحصیلی آنها بیشتر از یکسال نباشد. اتباع خارجی شرکت کننده در آزمون دکتری بهداشت 98 علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی، می بایست دارای اقامت قانونی و مدارک آن مانند: گذرنامه دارای حداقل 6 ماه مجوز، دفترچه پناهندگی سیاسی و کارت هویت ویژه اتباع غیر ایرانی باشند.

شرایط و ضوابط ویژه بورس تحصیلی رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی

متقاضیان بورس تحصیلی رشته های اخلاق پزشکی و آموزش پزشکی لازم است از شرایط زیر برخوردار باشند: 1- فارغ التحصیلان یا دانشجویان در حال تحصیل دوره های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی که 180 واحد درسی را گذرانده اند و معدل کل آنها در زمان تحصیل 15 یا بیشتر باشد. 2- دانشجویان در حال تحصیلی که آزمون پیش کارورزی دوره پزشکی عمومی خود را تمام کرده اند و جزو مشمولان آیین نامه MD-Ph.D قرار می گیرند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

نحوه ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98 به این صورت است که متقاضیان می بایست به سامانه مرکزی سنجش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir مراجعه و مدارک مورد نیاز را اسکن نمایند. پس از اسکن مدارک و تأیید ثبت نام توسط متقاضی، کد رهگیری به وی تعلق می گیرد و در صورت داشتن کد رهگیری، کارت ورود به جلسه صادر می شود. هزینه ثبت نام 55 هزار تومان است. برای داوطلبان دارای مدارک ناقص، کارت ورود به جلسه صادر نخواهد شد.
در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 98 بزنید. 

اگر سوالی در زمینه ثبت نام دکتری وزارت بهداشت 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *