آیدانیتو > ثبت نام دکتری سراسری 98
ثبت نام آزمون دکتری

ثبت نام دکتری سراسری 98

ثبت نام دکتری سراسری 98

ثبت نام دکتری سراسری 98 یکی از مهم ترین دغدغه های بسیاری از فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد است . این آزمون هرسال برگزار می شود و پذیرش متقاضیان آن تنها از طریق شرکت در آزمون سراسری دکتری  امکان پذیر است.

زمان ثبت نام دکتری سراسری 98

طبق تصمیم دیوان عالی کشور، کنکور دکتری سراسری و کنکور دکتری آزاد ادغام شده و داوطلبان تنها در یک آزمون ثبت نام و شرکت می کنند. هرساله تاریخ ثبت نام آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش اعلام می شود. ثبت نام معمولا در اوایل آذر آغاز می شود. ازاین رو ثبت نام کنکور دکتری سراسری 98 نیز از 6 آذر ماه آغاز و تا 15 آذر ادامه می یابد.

شرایط ثبت نام دکتری سراسری 98

  • داوطلب می بایست فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و یا دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد باشد و مدرک خود را نهایتاً تا 98/06/31 دریافت کند. این تاریخ برای ورودی های بهمن ماه تمدید می شود.
  • دانشجویان و فارغ التحصیل گروه پزشکی داوطلب شرکت در کنکور دکتری باید درنظر داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد دارای وضعیت مشخص باشند و منعی برای ثبت نام دکتری سراسری 98 نداشته باشند.
  • رشته انتخابی داوطلبان کنکور دکتری 98 می بایست با رشته ی تحصیلی در دوره کارشناسی ارشد آنها تطابق داشته باشد.
  • داوطلب در صورتی که در آزمون دکتری 97 و یا تکمیل ظرفیت دکتری 97 پذیرفته شده باشد، حق ثبت نام و شرکت در آزمون را ندارد.
  • دانشجویان دکتری تخصصی مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

در دفترچه ثبت نام اطلاعات دیگری از قبیل سهمیه ها و تسهیلات و … نیز درج شده است که توصیه می کنیم قبل از ثبت نام آنها را مطالعه کنید.

مدارک ثبت نام دکتری سراسری 98

  • اصل مدرک کارشناسی ارشد و ریز نمرات
  • اصل شناسنامه و کارت ملی و دوسری فتوکپی کامل از هرکدام
  • شش قطعه عکس 4*3 ( 12 قطعه برای مشمولین خدمت سربازی)
  • فرم های تکمیل شده ثبت نام و تعهدات

 زمان برگزاری آزمون دکتری 98
آزمون دکتری در سوم اسفندماه برگزار میشود و نتایج اولیه آن در هفته آخر فروردین ماه 98 اعلام می گردد. پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته/ محل از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس  sanjesh.org اقدام کنند.
در این مقاله به بررسی ثبت نام دکتری سراسری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله ثبت نام بدون کنکور 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه ثبت نام دکتری سراسری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *