بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن






ثبت نام علمی کاربردی بهمن 

دانشگاه علمی کاربردی از جمله دانشگاه های وابسته به وزارت علوم است که هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین و درواقع ایجاد پیوند میان علم و صنعت است. این دانشگاه هر سال بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشجو می پذیرد. با توجه به فرصت های آموزشی مطلوبی که دانشگاه علمی کاربردی برای علاقه مندان به تحصیل فراهم کرده است. در ادامه مطلب به مهلت ثبت نام علمی کاربردی بهمن ، شرایط و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی، مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و راهنمای انتخاب رشته برای چهار گروه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی پرداخته ایم.

مهلت ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن

در مورد زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن باید اشاره کنیم که ثبت نام علمی کاربردی بهمن با توجه به اینکه این دانشگاه در دو مقطع فوق دیپلم و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشجو می پذیرد، در دو بازه ی زمانی مهر و بهمن است. دانشجویان ورودی مهرماه این دانشگاه  می بایست از آخر مردادماه برای ثبت نام علمی کاربردی بهمن و در رشته های بدون کنکور این دانشگاه اقدام نمایند و این زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن تا هفته اول شهریور ادامه می یابد. دانشجویان ورودی بهمن ماه نیز در ماه بهمن به منظور انجام ثبت نام و ورود به دانشگاه اقدام کنند. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط و نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل شرایط عمومی و اختصاصی است: شرایط عمومی متشکل از:
1- اعتقاد به اسلام و یا یکی از ادیان تعریف شده در قانون اساسی
2- عدم عضویت در تشکیلات محارب
3- نداشتن سوء پیشینه اخلاقی 4- برخورداری از سلامت جسمی
شرایط اختصاصی شامل موارد زیر است:
1- دارا بودن شرایط اختصاصی اعلام شده توسط هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه علمی – کاربردی
2- داشتن دیپلم نظام جدید فنی و حرفه ای، کاردانش و نظری و دیپلم چهار ساله قدیم
3- مشخص بودن وضیعت نظام وظیفه عمومی
4- داشتن سلامت جسمی قوانین نظام وظیفه عمومی برای آقایان به منظور ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدین صورت است که متقاضی باید یکی از شرایط زیر را دارا باشد: 1- داشتن معافیت تحصیلی 2- دارا بودن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم 3- دارا بودن برگه معافیت موقت هوشمند بدون غیبت 4- داوطلبان پیش دانشگاهی یا دیپلم که در سنوات مجاز تحصیلی مدرک خود را گرفته اند و بدون داشتن غیبت، برگ اعزام به خدمت دارند.
نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به این شکل است که ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند و هزینه ثبت نام را پرداخت می کنید. سپس مدارک لازم را آماده و وارد می کنید. در پایان ثبت نام کد رهگیری برای شما صادر می شود که به معنای ثبت نام نهایی شماست و تا زمان اعلام نتایج لازم است آن را نزد خود نگه داری نمایید. نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به این شکل است که ابتدا باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایید و هزینه ثبت نام را پرداخت می کنید. سپس مدارک لازم را آماده و وارد می کنید. در پایان ثبت نام کد رهگیری برای شما صادر می شود که به معنای ثبت نام نهایی شماست و تا زمان اعلام نتایج لازم است آن را نزد خود نگه داری نمایید.

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

مدارک مورد نیاز ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی مطابق زیر است: 1- آخرین فیش حقوقی و فرم کامل شده بهره مندی از سهمیه شاغل 2- ارائه مدرک دیپلم 3- برگ تأیید معدل و نیز فرم گواهی معدل (برای کسانیک ه مدرک آنها فاقد معدل است یا مدرک آنها صادر شده باشد)

راهنمای انتخاب رشته علمی کاربردی

در راهنمای انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی اطلاع از بندهای دفترچه ثبت نام لازم است. بر این اساس هر یک از داوطلبان می توانند تنها در یکی از چهار گروه اصلی که شامل کشاورزی، مدیریت و خدمات، صنعت و هنر و فرهنگ شرکت کنند. همچنین برای انتخاب رشته توجه به نکات زیر مهم است:
1- هر یک از مراکز آموزشی تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی، شرایط اختصاصی خود را دارند. از این رو قبل از انتخاب رشته باید به آن توجه نمود.
2- توجه به ظرفیت پذیرش آزاد و شاغل و نیز جنسیت مورد پذیرش در انتخاب رشته محل
3- انتخاب 30 کد رشته برای متقاضیان سهمیه آزاد وجود دارد.
4- ترتیب اولویت انتخاب رشته باید بر طبق علاقه داوطلب باشد.
5- متقاضیان شاغل مجاز هستند رشته های مرتبط با زمینه شغلی خود را انتخاب کنند.
در این مقاله به بررسی موضوع ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله لیست دانشگاه های بدون کنکور علمی کاربردی بزنید. 
اگر سوالی در زمینه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بهمن ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *