آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد
ارشد بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

در سالهای اخیر امکان ثبت نام بدون کنکور ارشد فراهم شده است و کسانی که قصد ورود به تحصیلات تکمیلی را دارند، می توانند از فرصت ثبت نام بدون کنکور ارشد استفاده کنند. اما زمانثبت نام بدون کنکور ارشد چه تاریخی است؟ نحوه و شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور 98 چگونه است؟ اعلام نتایج ارشد بدون کنکور 99 چه زمانی خواهد بود؟ این مطلب را برای پاسخ گویی به این سؤالات اختصاص داده ایم.

زمان ثبت نام ارشد بدون کنکور

ارشد بدون کنکور معمولاً مخصوص دانشجویان استعداد درخشان است و این دانشجویان از طریق دانشگاه سراسری، آزاد، غیر انتفاعی و شبانه می توانند بدون کنکور و با دارا بودن شرایط، وارد دانشگاه شوید. زمان ثبت نام بدون کنکور ارشد در دانشگاه آزاد اواخر بهار است و با انتخاب رشته کارشناسی ارشد با کنکور آزاد همزمان می باشد. در دانشگاه سراسری نیز دانشجویان دارای رتبه های برتر که جزو 10 درصد برتر هم کلاسی و هم ورودی خود می باشند، می توانند بدون کنکور وارد مقطع ارشد شوند و همزمان با انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سراسری نسبت به ثبت نام بدون کنکور ارشد اقدام نمایند.
 

لیست دانشگاه های کارشناسی ارشد بدون کنکور

آیا شما به عنوان داوطلب متقاضی تحصیل در کارشناسی ارشد بدون کنکور از لیست دانشگاه های پذیرنده ارشد بدون کنکور اطلاعی دارید و آن ها را می شناسید؟ در صورت نیاز به شناخت مراکز دانشگاهی پذیرنده ارشد بدون آزمون با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. چقدر از پرستاری بدون کنکور اطلاع دارید؟ هر اطلاعاتی که در این زمینه میخواهید میتوانید با کلیک روی لینک آبی به هدف دست یابید.

نحوه و شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

نحوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه آزاد بدین صورت است که فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه آزاد جزو 10 درصد برتر هم کلاسی ها و هم ورودی های خود با معدل حداقل 16 برای رشته های غیر علوم انسانی و معدل 17 برای رشته های انسانی همزمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد، شرایط و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور نیز منتشر می شود که با توجه به ضوابط دفترچه ثبت نام از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود. در دانشگاه های سراسری نیز هر دانشگاه با توجه به ظرفیت پذیرش استعدادهای درخشان و شرایط خود فراخوان پذیرش استعداد درخشان منتشر می کند که شما باید در زمان مقرر شده با توجه به شرایط مورد نیاز به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید و ثبت نام نمایید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 99 در دانشگاه های سراسری بر اساس تصمیم هر دانشگاه است و بستگی به این دارد که دانشگاه مورد نظر در هر سال برای چه رشته هایی فراخوان پذیرش بدون کنکور می دهد. در دانشگاه آزاد در تمام رشته هایی که کارشناسی ارشد دارند، امکان پذیرش بدون کنکور در سال 99 وجود دارد.

اعلام نتایج ارشد بدون کنکور

اعلام نتایج ارشد بدون کنکور قبل از شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی است و در دانشگاههای آزاد و سراسری تا شهریورماه اسامی دانشجویان پذیرفته شده اعلام می شود و از این طریق می توانند بدون کنکور در رشته لیسانس خود یا رشته ی مرتبط با آن در مقطع ارشد ادامه تحصیل دهند. بدون کنکور معمولاً مختص دانشجویان استعداد درخشان است.
در نهایت پس از بررسی نکات مرتبط با ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله پذیرش بدون کنکور استعدادهای درخشان ، بزنید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد

  1. صدیقه گفت:

    ایا شخصی که مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه ازاد گرفته است میتواند در رشته های بدون کنکور یک دانشگاه روزانه و دولتی شرکت کند؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ خیر این امکان در حال حاضر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *