آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور پیام نور
کارشناسی بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

با برداشته شدن شرط آزمون ورودی دانشگاه پیام نور در طی چند سال گذشته تاکنون استقبال از ادامه تحصیل و ورود به این دانشگاه رشد چشم گیر و قابل توجهی داشته است. ثبت نام بدون کنکور پیام نور همواره از اولین انتخاب های داوطلبانی است که زمان کمتری جهت شرکت در کلاس های درس دانشگاه دارند. خصوصیاتی همچون شرایط زمانی کلاس های این دانشگاه شناخته شده و همین طور پایین بودن مبلغ شهریه پرداختی در هر ترم تحصیلی موجب علاقه مندی بیشتر افراد و دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه شده است. در این مقاله به بحث در رابطه با ثبت نام بدون کنکور پیام نور برای شما عزیزان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با ثبت نام بدون کنکور پیام نور به دست آورید.

زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور

ثبت نام بدون کنکور پیام نور برای دوره کارشناسی در هر سال تحصیلی در دو نوبت مهر و بهمن ماه انجام می گیرد. همان طور که در جریان هستید ثبت نام بدون کنکور پیام نور برای دانشجویان ورودی مهر ماه در دومین نیمه از ماه مرداد و برای افراد ورودی بهمن در آخرین روزهای آبان صورت می گرفت ولی امسال و بر حسب ایجاد تغییراتی مهم ثبت نام پیام نور بدون کنکور برای دانشجویانی که قصد شروع تحصیل خود را از مهرماه دارند از 20 اسفند 97 آغاز شد و تا 28 شهریور ماه 98 نیز ادامه دارد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

افراد متقاضی و داوطلب ثبت نام پیام نور بدون کنکور برای ورودی مهر می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش دفترچه ثبت نام بدون آزمون سراسری را دانلود کنند. و حداکثر 150 رشته محل را به ترتیب علاقه و الویت برگزینند. پس از بررسی سوابق تحصیلی هر یک از افراد به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور خدمت داوطلبان اعلام می شود اما در رابطه با مهلت دوم ثبت نام در دوره بدون کنکور این دانشگاه باید عرض کنیم که ثبت نام هر داوطلب در دوره بدون کنکور پیام نور که در واقع ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه است به شکل حضوری انجام می گیرد.

تمامی داوطلبان و افراد مایل به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی پیام نور می توانند شانس قبولی خود را در این مرحله به معرض امتحان بگذارند و پس از گزینش کد رشته مورد نظر خود از لیست رشته های معرفی شده در سایت دانشگاه مورد نظرشان به شکل حضوری به مرکز دانشگاهی مورد نظر خود مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند. برای کسب اطلاعات کامل تر در رابطه با ثبت نام در این دوره از پیام نور با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام بدون آزمون پیام نور

با توجه به این که دانشگاه پیام نور به شکل بدون آزمون و تنها در دوره کارشناسی پیوسته جذب و پذیرش دانشجو دارد. کلیه داوطلبان باید یکی از مدارک ذکر شده در زیر را جهت ثبت نام داشته باشد:

  • گواهی نامه کاردانی در یکی از این رشته های تحصیلی
  • دیپلم در یکی از رشته های انسانی، تجربی و ریاضی به اضافه مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم چهار ساله دوره نظام قدیم برای داوطلبان
  • ارائه دیپلم دوران نظام جدید

باید اشاره کنیم که داوطلبانی با آخرین مدرک تحصیلی کاردانش و فنی و حرفه ای امکان ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه پیام نور را به علت عدم وجود مقطع کاردانی در این دانشگاه ندارند. این قبیل از داوطلبان باید در مقطع کاردانی سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی اقدام به ادامه تحصیل نمایند.

رشته های بدون آزمون پیام نور

رشته های بدون آزمون پیام نور بسیار متنوع بوده و در گروه های آزمایشی مختلفی پراکنده شده اند. در زیر شماری از این رشته ها را خدمت شما عرض می کنیم.

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور
زبان و ادبیات فارسیعلوم تربیتیفرشبرنامه ریزی اجتماعی و تعاون
علوم قرآن و حدیثترویج و آموزش کشاورزی پایدارجامعه شناسیزیست شناسی سلولی و مولکولی
علوم سیاسیمدیریت بازرگانیعلوم کامپیوترگردشگری
اقتصاد

در پایان مقاله ثبت نام بدون کنکور پیام نور پیشنهاد می‌کنیم به مقاله بدون کنکور پیام نور 98 هم سر بزنید.
برای کسب آگاهی از زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور و دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *