آیدانیتو > ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98
پزشکی بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98

ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98

ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98

در این مقاله می خواهیم با موضوع ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98 همراه شما باشیم. رشته های گروه پزشکی علاقه مندان زیادی دارند و بسیاری از دانش آموزان گروه تجربی می خواهند در یکی از رشته های گروه پزشکی که شامل پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است، به تحصیل بپردازند. این علاقه و تعداد بالای متقاضیان این گروه رشته به دلیل موقعیت متفاوت و بازار کار بسیار خوب و درآمد بالای آن است. در سالهای اخیر تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور نیز امکان پذیر شده است. حال می خواهیم روند ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98 را بررسی کنیم. اطلاعات کمی درباره ی ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98 در دسترسی است. به همین دلیل آیدانیتو در تلاش است تا اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان بگذارد.

شرایط تحصیل داروسازی بدون کنکور

تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور آنچنان هم آسان نیست. زیرا این رشته از رشته های گروه پزشکی است و با سلامت افراد در ارتباط است و سخت گیری های خاص خود را دارد. به همین دلیل برای تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور، شرایطی در نظر گرفته شده است. این شرایط را در ادامه بیان می کنیم: 1- داوطلبین فقط باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی ریاضی و تجربی باشند. 2- این دسته از افراد باید به تحصیل رشته داروسازی در خارج از کشور بپردازند. 3- پذیرش در خارج از کشور می تواند دارای آزمون یا بدون آزمون باشد. اما دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می شود، باید مورد تأیید وزارت بهداشت کشور باشد. 4-معدل داوطلبین باید بالای 15 باشد. 5- برای پذیرش در کشور های دیگر نیاز به مدرک زبان هست. در صورت عدم دارا بودن مدرک زبان، گذراندن دوره کالج قبل از ورود الزامی است. 6- بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاهی در خارج از کشور باید 72 واحد درسی مورد تأیید وزارت بهداشتکشور را در آن دانشگاه گذرانده شوند. در صورت داشتن شرایط فوق می توانید جهت دریافت ویزا و اجازه تحصیل در کشور های دیگر اقدام کنید. در گذشته شما می توانستید در صورت پذیرش در دانشگاه و بعد از گذراندن 72 واحد درسی مورد تأیید وزارت بهداشت ایران، در جهت گرفتن انتقالی ادامه تحصیل خود را در ایران اقدام کنید. اما این قانون در حال حاضر قابل اجرا نیست. تا قبل از شهریور 98  ادامه تحصیل در دانشگاه های ایران تنها در پردیس های خودگردان امکان پذیر بوده است. مدارک لازمی که جهت اخذ پذیرش داروسازی نیاز بوده است : 1- اصل پاسپورت 2- اصل مدرک دیپلم ریاضی و تجربی و اصل مدرک پیش دانشگاهی 3- ریزنمرات دیپلم 4- داشتن مدرک زبان متناسب 5- داشتن تمکن مالی 6- گواهی سلامت با در دست داشتن مدارک بالا در جهت اخذ ذیرش تحصیلی در کشورها و دانشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت اقدام فرمایید. و بعد از گذراندن 72 واحد با معدل بالای 15 امکان گرفتن انتقالی به پردیس های دانشگاهی ایران برایتان امکان پذیر خواهد بود. لازم این نکته را مورد نظر خود قرار دهید که دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب میکنید باید حتما مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم کشور باشد. در نهایتاً برای پاسخ به سؤال کسانی که می پرسند آیا امکان تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور وجود دارد یا خیر؟ باید بگوییم امکان تحصیل در رشته داروسازی بدون قبولی در کنکور در ایران وجود ندارد. اما در صورت داشتن شرایط فوق می توانید برای تحصیل در خارج از ایران اقدام کنید. تحصیل در خارج از ایران نیز ممکن است همراه با آزمون یا بدون آزمون و بر اساس ریزنمرات و معدل دیپلم و پیش دانشگاهی باشد. در این مقاله با موضوع ثبت نام بدون کنکور داروسازی 98  با شما همراه شدیم. شما میتوانید مقاله پذیرش بدون کنکور داروسازی 98 را نیز مطالعه کنید.

شرایط جدید گرفتن انتقالی دانشجویان داروسازی خارج از کشور

داوطلبینی که در سال 2019 میخواهند به تحصیل در رشته داروسازی بدون کنکور بپردازند توجه داشته باشند که امکان گرفتن انتقالی برای آنها میسر نیست و باید تمام واحدهای تحصیلی خود را در دانشگاه مقصد ( خارج از ایران) بگذرانند. این داوطلبان بعد از اتمام تحصیل خود و کسب مدرک میتوانند به ایران بازگردند. این داوطلبان باید توجه داشته باشند که مدرک آنها مورد تایید وزارت بهداشت نیز باشد.

در شهریور 98 امکان گرفتن انتقالی به ایران در حین تحصیل ممنوع شد. و داوطلبین تحصیل در خارج از کشور باید تحصیل خود را در کشور مقصد به اتمام برسانند و در صورت دارا بودن مدرک مورد تایید وزارت بهداشت به ایران برگردند.
برای اطلاع از شرایط جدید پیش آمده و چگونگی بررسی مورد تایید بودن مدرک از نظر وزارت بهداشت با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *