تکمیل ظرفیت

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد از جمله دانشگاه های معتبر ایران است که تمامی دوره ها را در بر می گیرد. یکی از این دوره ها، دوره کارشناسی ناپیوسته است. این دوره مختص افرادی است که دوره کاردانی خود را تمام کرده اند و می خواهند در دوره کارشناسی شرکت کنند. این افراد می توانند در پذیرش اصلی یا در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد در دوره کارشناسی به تحصیل بپردازند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد با هدف پرکردن صندلی های خالی مانده هر رشته محل صورت می گیرد، بنابراین ظرفیت پذیرش آن در هر سال متفاوت خواهد بود.

شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد یک فرصت استثنائی برای داوطلبین این دوره است، زیرا بسیاری از افراد زمانی را که برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد درنظر گرفته شده است، فراموش می کنند و در نتیجه احتمال قبولی بالا می رود.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد باید مدرک دوره کاردانی خود را دریافت کرده باشید، کارت اعتباری تهیه کرده باشید و برای تحصیل منعی از نظر قوانین جمهوری اسلامی نداشته باشید. در این صورت می توانید در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته آزاد

در پاسخ به این سوال که چه کسانی می توانند در تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد شرکت کنند باید بگویم که تمام داوطلبینی که در مرحله اولیه پذیرش کارشناسی ناپیوسته ثبت نام و انتخاب رشته کرده اند، چه در رشته ای پذیرفته شده اند و راضی نیستند و چه در رشته ای پذیرفته نشده اند، می توانند در این مرحله شرکت کنند.

تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، فرصت مجددی برای این دسته از افراد است. از آن جایی که پذیرش در کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، به دو صورت است پذیرش در تکمیل ظرفیت نیز به دو صورت است.

تکمیل ظرفیت آن دسته از رشته هایی که دارای آزمون ورودی هستند، در دوره تکمیل ظرفیت نیز بر اساس رتبه کسب شده است. اما تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد برای رشته هایی که پذیرش آن ها بر اساس سوابق تحصیلی است، به شرح زیر است:

در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد برای علوم پزشکی و غیر پزشکی، داوطلبین می توانند 20 کد رشته محل را انتخاب کنند. سپس بر اساس رتبه کسب شده، در یکی از انتخاب هایشان پذیرفته می شوند. پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد، بر اساس سوابق تحصیلی است.

در هنگام انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دقت داشته باشید تا تمام نکات لازم برای انتخاب رشته را رعایت کنید، تا از محل پذیرفته شده خود راضی باشید. در صورتی که از پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی نا پیوسته خود راضی نیستید، می توانید در پذیرش نیمسال دوم نیز شرکت کنید.

شما میتوانید مقاله دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی آزاد را نیز بخوانید تا اطلاعات جامعی به دست بیاورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد پذیرش بهمن ماه می توانید با مشاوران با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو به بهترین شکل ممکن شما را راهنمایی میکنند.

1 دیدگاه در “تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *