آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور شبانه

تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور






تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور

با موضوع تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور همراه شما هستیم. با اتمام دوره تحصیل در مدرسه آغاز و حضور در دانشگاه، موقعیتی حساس و آینده ساز شکل می گیرد. دانش آموزان بعد از اتمام دوره مدرسه خود باید رشته مورد نظر خود و دانشگاه خود را انتخاب کنند و برای آینده خود برنامه ریزی کنند. شرایط ورود به دانشگاه از گذشته تا به امروز بسیار تغییر کرده است. همه برای قبولی در کنکور تلاش می کردند و برای برخی نیز راه آنده با قبولی در یکی از رشته های دانشگاهی آغاز می کنند. اما امروزه به مانند گذشته نیست. پذیرش در دانشگاه به دو گروه با کنکور و بدون کنکور تقسیم شده است و هر یک از داری مرحله تکمیل ظرفیت نیز هستند. دوره های آزموشی نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. امروزه دانشگاه ها در دوره های روزانه، شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و مجازی دانشجو می پذیرند و بسیاری از این دوره ها وارد مرحله تکمیل ظرفیت نیز می شود. در پذیرش بدون کنکور آنچه بیش از همه مورد توجه قرار می گیرد تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور است. زیرا تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور فرصتی استثنایی برای قبولی در رشته مورد نظر شماست و تنها یک شرط بدون کنکور است. زیرا تکمیل ظررفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور فرصتی استثنایی برای قبولی در رشته مورد نظر شماست و تنها یک شرط دارد و آن هم ارائه رشته مورد نظر شما در تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور است.

بسیاری از داوطلبان زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور را فراموش می کنند و از این مرحله جایی مانند و این موضوع خود، شانس قبولی افراد شرکت کننده در تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور را افزایش می دهد.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور

تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور هم زمان با تکمیل ظرفیت سراسری بدون کنکور آغاز می شود. هر ساله در اواسط پاییز، به طور دقیق تر اواخر آبان تا اوایل آذر ماه، تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور آغاز می شود. سازمان سنجش برگزار کننده مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور است، برای ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله لازم است به سایت سنجش مراجعه کنید. سپس وارد صفحه خود شوید و از میان لیست رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت شبانه بدون کنکور، رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور، لازم است مدرک دیپلم و پیش  دانشگاهی خود را دریافت کرده باشید و در سایت سازمان سنجش مراحل ثبت نام خود را تکمیل کرده باشید. ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور به صورت اینترنتی می باشد و نتایج پذیرفته شدگان بعد از بررسی سازمان سنجش، طی اطلاعیه ای منتشر می شود.

پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می گیرد و عامل قبولی معدل دیپلم و پیش دانشگاهی افراد است.

رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور

نمی توان به طور قطع گفت هر ساله چه رشته هایی در تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور ارائه می شود. زیرا هر ساله متناسب رشته ها و شرایط هر دانشگاه و تعداد افرادی که دو مرحله اولیه پذیرش، اقدام به ثبت نام کرده اند، رشته ها و ظرفیت پذیرش تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور مشخص می شود. در این جا لیست رشته های تکمیل ظرفیت کارشناسی بدون کنکور 96 را آورده ایم.

اقتصاد کشاورزی

علوم کامپیوتر

مهندسی کامپیوتر

مهندسی طبیعت

ریاضیات و کاربردها

آمار

مهندسی معدن

گیاه پزشکی

فیزیک

شیمی کاربردی

علوم ورزشی

علوم دامی

علوم و مهندسی آب

مهندسی مکانیک بیوسیستم

علوم و مهندسی باغبانی

مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی

زیست شناسی دریا

مرمت آثار تاریخی

زبان و ادبیات انگلیسی

مهندسی صنایع چوب

علوم و مهندسی شیلات

مهندسی فضای سبز

علوم و مهندسی خاک

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

میتوانید در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی نیز شرکت کنید.

اگر سؤالی در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی شبانه بدون کنکور دارید و یا در انتخاب رشته دچار تردید هستید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *