آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای
تکمیل ظرفیت کاردانی

تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای





 

تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای

عدم رضایت از دانشگاه و شهر محل قبولی موضوعی است که همواره در بین درصد زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه وجود داشته است. در حال حاضر، با اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دانشگاه ها باید در انتظار مشخص شدن تکلیف خود پس از اعلام نتایج نهایی بود. اما در صورت نارضایتی از رشته و دانشگاه مورد قبولی، چه باید کرد؟ 

همان گونه که در جریان هستید موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه های فنی حرفه ای از مجریان طرح تکمیل ظرفیت بوده و در این زمینه نیر استقبال خوبی از آن ها به عمل می آید. از جمله مراکز آموزشی معتبر در ایران دانشگاه های فنی و حرفه ای است که پذیرش دانشجویان در آن تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی صورت می پذیرد. جالب است بدانید تا سال گذشته، شاهد گزینش دانشجو، در دانشگاه های فنی حرفه ای به شکل گزینش از طریق آزمون بودیم، اما این روند از اسفند ماه سال 96 به طور کلی تغییر کرد و پذیرش بدون آزمون متداول گردید. در این مقاله، با بحث تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای در خدمت شما دوستان عزیز هستیم. پس با ما همراه باشید تا با مروری بر این مقاله، تمامی اطلاعات ضروری در رابطه با تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای را به دست آورید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای

باید به عرض شما دوستان گرامی برسانیم که سایت سازمان سنجش آموزش کشور هنوز اطلاعیه ای مبنی بر اعلام نتایج دقیق تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای انتشار نداده است. اما به احتمال بسیار قوی اولین هفته ماه آبان تا اواخر آن به این امر اختصاص پیدا خواهد کرد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای

همان گونه که در جریان هستید، پذیرش تمامی دانشجویان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه های فنی حرفه ای با توجه به سوابق تحصیلی فرد در دوران تحصیل در مدرسه ( سوم دبیرستان) انجام می گیرد. علاوه بر این، دریافت مدرک تحصیلی دیپلم تا سر رسید زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای اهمیت بالایی داشته و نمی توان منکر آن شد.

 دقت داشته باشید که انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای باید کاملاً متناسب با رشته های قید شده در دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت فنی و حرفه ای صورت بگیرد و همواره باید به این موضوع توجه کرد. فقط فراموش نکنید که پرداخت مبلغی به عنوان هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری الزامی بوده و در غیر این صورت به هیچ وجه فرصت ثبت نام در اختیارتان قرار داده نمی شود.

شایان ذکر است که در مورد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت، انتخاب بیشتر از یک واحد دانشگاهی برایتان مقدور نخواهد بود. باید متذکر شویم که قبولی شهریور ماه 97 پس از قبولی و پذیرش در تکمیل ظرفیت کاردانی فنی و حرفه ای ملغی گردیده و باید در دانشگاه مورد قبولی در تکمیل ظرفیت کاردانی علمی کاربردی اقدام به ادامه تحصیل نمایید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای

لازم به ذکر است که با توجه به تغییر نحوه پذیرش در مقطع کاردانی فنی حرفه ای، فرآیند پذیرش دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای نیز تغییر یافته است. در حقیقت امسال اولین سالی است که شاهد اجرای طرح تکمیل ظرفیت مطابق سوابق تحصیلی داوطلبان هستیم، در نتیجه، نمی توان نحوه انجام آن را به شکل دقیق و مشخص بیان کرد. اما با این اوصاف پیش بینی می شود که روند انتخاب رشته کد محل به صورت اینترنتی بوده سایر  مراحل همانند سایر دوره های تکمیل ظرفیت انجام می شود.

مدارک ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای

با توجه به اینکه روند ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای تغییر کرده است، پیشنهاد می کنیم جهت آگاهی از روند، مدارک، شرایط و ضوابط و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی فنی حرفه ای پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله کارنامه سبز کاردانی بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی فنی حرفه ای دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *