آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور شبانه

تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور






تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور

همان گونه که مطلع هستید، دوره کاردانی به دوره ای دو ساله اطلاق می شود که تمامی افراد دارای مدرک دیپلم که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اند و یا فاقد مدرک این دوره هستند، امکان تحصیل در این دوره را دارند. دانشگاه های سراسری با دارا بودن تمامی دوره ها اعم از پردیس های خودگردان مجازی، پیام نور، غیرانتفاعی، نوبت دوم یا شبانه و همین طور دوره روزانه در طی سال های اخیر اقدام به معرفی برخی از کد رشته محل های خود به صورت بدون کنکور کرده است و دانشجویانی را نیز بدون برگزاری آزمون سراسری پذیرش می کند. از جمله دوره های ارائه شده در دانشگاه های سراسری ایران آن هم بدون آزمون مقطع کاردانی است. پس از انجام انتخاب رشته و اعلام نتایج تعدادی از داوطلبان از رشته محل قبول شده در آن رضایتی ندارند و آن را مناسب نمی بینند. اما خوشبختانه، راهی پیش روی این گونه افراد گذاشته شده است که از طریق آن امکان انصراف از رشته و دانشگاه قبول شده در آن و پذیرش در دانشگاه و رشته مورد علاقه برایشان فراهم می شود. این دوره تحت عنوان تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور دانشگاه های سراسری شناخته شده است. اما موضوع مقاله حاضر را به بررسی تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات لازم را در ارتباط با تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور به دست آورید.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی شبانه 97

تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور مطابق روال سال های گذشته سال 97 برگزار شد. به عبارت دیگر، تکمیل ظرفیت دوره کاردانی بدون کنکور سال 97 دانشگاه سراسری در مقطع کاردانی تنها برای دانشگاه های غیرانتفاعی برگزار گردید.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه شبانه

از جمله شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور می توان به داشتن شرایط عمومی همچون باور قلبی به دین اسلام، نداشتن فساد اخلاقی، اعتیاد نداشتن به مواد مخدر و عدم عضویت فرد متقاضی در محارب و گروه های ضد اسلامی اشاره کرد. در صورت مسلمان نبودن اعتقاد به یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی ایران ضرورت دارد. از دیگر شرایط تعیین شده به وسیله مسئولین امر جهت شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور می توان از داشتن مدرک دیپلم از هنرستان مختلف فنی حرفه ای یاد کرد. در صورت عدم وجود این مدرک به هیچ روی امکان ثبت نام برای داوطلبان و متقاضیان محترم وجود ندارد. بنابراین، در زمان ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور به این نکته مهم توجه فرمایید.

دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه 97

امسال با توجه به تصمیم سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر عدم برگزاری تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه 97 نیز انتشار نیافت.

در این مقاله به تحلیل و بررسی تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی شبانه بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *