کاردانی

تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری






تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری

تکمیل ظرفیت برای تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاهی تعریف می شود که مقطع کاردانی نیز جدای از این موضوع نیست. در این مطلب قصد داریم تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری را بررسی کنیم. داوطلبانی که از رشته یا دوره تحصیلی قبولی در مقطع کاردانی رضایت ندارند، می توانند در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری شرکت کنند و شانس خود را برای قبولی در یک رشته بهتر آزمایش کنند.

تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

دانشگاه های سراسری در اغلب رشته های مقطع کاردانی، پذیرش بدون کنکور دارند؛ اما در 16 رشته که اغلب آنها رشته های گروه علوم پزشکی هستند، آزمون برگزار می نماید. داوطلبانی که می خواهند در این رشته ها تحصیل کنند، می بایست در آزمون کاردانی سراسری شرکت کنند. پس از اعلام نتایج نهایی کاردانی سراسری و مشخص شدن قبول شده های نهایی، جاهای خالی دانشگاه ها هم معلوم می شود. دانشگاه هایی که هنوز جای خالی و ظرفیت برای پذیرش دانشجو دارند، در قالب دفترچه تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری ، آمادگی خود را برای جذب دانشجو اعلام می کنند. بدین صورت داوطلبان در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری شرکت کرده و در صورت قبولی تحصیل خود را آغاز می کنند.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

داوطلبانی می توانند در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری شرکت کنند که در آزمون کاردانی سراسری شرکت کرده باشند و در نتیجه کارنامه اولیه برای آن ها صادر شده باشد. در این مرحله مجاز شدن یا نشدن برای انتخاب رشته اهمیتی ندارد. آنچه مهم است شرکت در آزمون کاردانی و داشتن نمره و رتبه است، چون معیار قبولی در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری، رتبه آزمون کاردانی است.

شرط دوم این است که داوطلبانی که براساس اعلام نتایج نهایی کاردانی سراسری، در رشته ای پذیرفته شده باشند، اگر در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری شرکت کنند و قبول شوند، قبولی اولیه شان ملغا خواهد شد. این نکته ای است که افرادی که در دوره های روزانه پذیرفته شده اند، می بایست مورد توجه قرار دهند چون به هیچ عنوان قبولی لغو شده قابل برگشت نیست.

زمان تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

از آنجا که نتایج کاردانی سراسری نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود، پس تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری احتمالا در مهر یا آبان ماه صورت می گیرد.

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه سراسری

اطلاعات مربوط به تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری هم از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود. برای شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری نیازی به خرید کارت اعتباری نیست و داوطلبان کافی است مشخصات ثبت نامی خود مانند شماره پرونده و شماره داوطلبی را در سایت وارد کرده و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت را انجام دهند.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری باید بدانید که داوطلبان فقط می توانند یک رشته مرتبط با نوع دیپلم خود را انتخاب کند. باید توجه کنید که داوطلبانی که کدرشته نامرتبط با دیپلم شان انتخاب کنند، قبولی شان لغو خواهد شد. ضمن اینکه هر داوطلب می تواند متقاضی یک رشته محل در هر موسسه آموزش عالی باشد. چنانچه داوطلبی دو کد رشته و یا دو موسسه را انتخاب کند، نامش از لیست قبولی های هر دو رشته و هر دو موسسه پاک خواهد شد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم که سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی روزانه بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری دارید ، با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *