آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور آزاد, تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور





 


تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

در میان خوانندگان این مطلب افرادی نیز دیده می شوند که در کنکور ورودی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مختلف حضور پیدا کرده و نتایج نهایی خود را نیز از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور دریافت کرده اند، اما پس از دریافت نتایج نهایی، عقیده دارند رشته و دانشگاه محل قبولی آن ها چندان چنگی به دل نمی زند. در حقیقت این کد رشته ها جزء الویت های آن ها نبوده و مجبور به انتخاب آن ها شده اند. در صورت عدم آشنایی کافی با مفهوم تکمیل ظرفیت، ارائه توضیحاتی مختصر در مورد آن را بر خود واجب می دانیم. به طور معمول در هر سال برگزاری آزمون سراسری، شمار دانشجویان مورد پذیرش به تعداد مورد نظر نرسیده و باید فکری در مورد این موضوع کرد. در این اوقات مسئولین دانشگاه ها اقدام به دادن فراخوانی جهت جذب تعداد بیشتر دانشجویان می کنند. فراخوان یاد شده به نام تکمیل ظرفیت در میان اهالی درس و کتاب مشهور است. در نتیجه، در صورت کمبود تعداد دانشجو در رشته ای همچون مهندسی معماری در یک دانشگاه می توان در مرحله تکمیل ظرفیت با جذب تعداد بیشتر دانشجویان دختر و پسر این کمبود را برطرف کرد.

در این مقاله، به بحث راجع به تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور می پردازیم. لازم به ذکر است که تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور دانشگاه سراسری برای تمامی رشته های تحصیلی بدون آزمون این مقطع اجرا می شود. اما در مورد دانشگاه آزاد اسلامی باید بگوییم که طرح تکمیل ظرفیت در این دانشگاه تنها برای رشته های با آزمون یعنی رشته های قرار گرفته در گروه پزشکی و پیرا پزشکی برگزار می گردد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 

باید به عرض برسانیم که زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری به روزهای پایانی مهر سال 97 و یا نخستین روزهای آبان ماه بر می گردد. بنابراین، گوش به زنگ اعلام تاریخ دقیق انجام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری  در روزهای پیش رو باشید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 

مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری اولین گام پیش از هر گونه اقدامی برای ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری است. بعد از انجام این کار و بررسی کد رشته محل ها امکان ثبت نام اینترنتی در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری ، با انتخاب 50 کد رشته برایتان میسر است. تنها سایت مرجع برای انجام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری ،سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. به خاطر داشته باشید که در انتهای عملیات ثبت نام، کد رهگیری را در جایی یادداشت و همین طور از اتمام ثبت نام خود اطمینان پیدا کنید. با توجه به این که، با قبولی در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری ، دانشگاهی که در مرحله اول انتخاب رشته در آن قبول شده اید به طور کل حذف می گردد، باید نهایت دقت و توجه را در زمان ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری به خرج دهید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

برای ثبت نام در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور سراسری هر فرد باید از چند شرط عمومی برخوردار باشد. از جمله این شرایط می توان به عدم وجود فساد اخلاقی در فرد، نداشتن هیچ گونه اعتیادی به مواد مخدر، عضویت نداشتن در گروه های محارب و ضد اسلامی و باور قلبی به دین اسلام و ادیان مورد تأیید نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز کنکور بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی بدون کنکور با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *