تکمیل ظرفیت ریاضی و فیزیک سراسری پردیس

تکمیل ظرفیت ریاضی

تکمیل ظرفیت ریاضی

اگر شما هم در ردیف داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها در سال 97 بوده اید، حتماٌ در جریان اعلام نتایج نهایی آن در روزهای پیش رو یعنی در شهریور ماه هستید. شاید شما هم انتخاب رشته خوب و آگاهانه ای در کنکور سراسری نداشته اید و اکنون نگران نارضایتی از رشته و شهری هستید که در زمان اعلام نتایج قبولی در آن به اطلاعتان می رسد. اما اگر واقعاً این اتفاق بیفتد برای حل آن چه کاری انجام می دهید؟بهترین و شاید معقول ترین راه انتظار تا زمان تکمیل ظرفیت بوده که می تواند کمک موثری به شما در این شرایط کند.

در این مقاله، بحث تکمیل ظرفیت ریاضی را پیش می کشیم. در صورتی که رشته تحصیلی شما نیز ریاضی است، مطالعه مطلب تکمیل ظرفیت ریاضی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ریاضی

باید به عرض شما دوستان برسانیم که در اواسط مهر ماه 1397 می توانید فرآیند تکمیل ظرفیت ریاضی را برطبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، انجام دهید. این باره زمانی تا اواسط ماه آبان ادامه داشته و در صورت تمایل امکان شرکت تمامی داوطلبان در آن وجود خواهد داشت. دقت داشته باشید که با توجه به زمان تعیین شده برای ثبت نام، آغاز سال تحصیلی شما از بهمن ماه 97 خواهد بود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور ریاضی

همزمان با انتشار اطلاعیه سایت سازمان سنجش در رابطه با ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ریاضی، می توانید پس از بررسی لیست رشته های گنجانده شده در مرحله تکمیل ظرفیت ریاضی ، ثبت نام خود را به انجام برسانید. خبر خوش اینکه دست شما در انتخاب رشته ها بسیار باز خواهد بود و بدون هیچ نگرانی می توانید 50 رشته را از میان رشته های ریاضی برگزینید.

شرایط ثبت نام در تکمیل ظرفیت ریاضی

قابل توجه شما دوستان که ثبت نام تکمیل ظرفیت ریاضی به دو صورت (بر طبق آزمون و بر طبق سوابق تحصیلی فرد متقاضی تحصیل در دانشگاه و در رشته های ریاضی فیزیک) انجام می گیرد. نکته مورد توجه شما دوستان گرامی این که تمامی رشته های معرفی شده در دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی در میان لیست دانشگاه های شرکت کننده در طرح تکمیل ظرفیت مطابق سوابق تحصیلی داوطلب قابل مشاهده هستند. در این بخش، تمامی شروط لازم برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ریاضی را خدمتتان بیان می کنیم:

  • تمامی شما داوطلبان گرامی پس از انجام بررسی ها و پرس و جوهای لازم، می توانید تا سقف 50 رشته را از بین رشته های معرفی شده در تکمیل ظرفیت ریاضی انتخاب نمایید.
  • توجه داشته باشید که حتی علی رغم قبولی در یکی از دانشگاه های سراسری، فرصت ثبت نام در تکمیل ظرفیت ریاضی و تحصیل در دانشگاه های مختلف به شما داده می شود. تنها دقت کنید که با قبولی و انجام ثبت نام در رشته مورد پذیرش در تکمیل ظرفیت ریاضی، قبولی شما از جانب سازمان سنجش آموزش کشور در دانشگاه و رشته قبول شده در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری لغو می شود.

رشته های تکمیل ظرفیت گروه ریاضی

در بخش آخر مقاله تکمیل ظرفیت ریاضی ، لیست شماری از رشته های گروه آزمایشی ریاضی را در تعدادی از دانشگاه های ارائه دهنده ذکر می نماییم:

نام دانشگاهدوره تحصیلینام رشته
دانشگاه زابلروزانهعلوم و مهندسی آب
مهندسی کامپیوتر
کاردانی فنی عمران
شیمی کاربردی
مهندسی شهرسازی
مهندسی معماری

 

نام دانشگاه           دوره تحصیلینام رشته
دانشگاه زابلصرفا بر اساس سوابق تحصیلیاقتصاد کشاورزی
آمار
ریاضیات و کاربردها
مهندسی مکانیک

 

  نام دانشگاه                دوره تحصیلینام رشته
دانشگاه زابلپردیس خود گران سوابق تحصیلیمهندسی عمران
مهندسی مکانیک
مهندسی معماری
مهندسی شهرسازی

 

نام دانشگاهدوره تحصیلی            نام رشته
دانشگاه زابلنوبت دوم ( شبانه )اقتصاد کشاورزی
شیمی کاربردی
فیزیک
آمار
ریاضیات و کاربردها، علوم ومهندسی آب

 

     نام دانشگاه         دوره تحصیلینام رشته
دانشگاه سمنان نوبت دومنوبت دوم ( شبانه )فیزیک مهندسی
مهندسی عمران
شیمی کاربردی
مهندسی مواد و متالورژی
مهندسی شیمی

 

نام دانشگاهدوره تحصیلینام رشته
دانشگاه سمنان نوبت دومروزانهفیزیک
مهندسی عمران
شیمی کاربردی
فیزیک مهندسی
مهندسی مواد و متالورژی

 

نام دانشگاهدوره تحصیلینام رشته
دانشگاه صنعتی شاهرودروزانهعلوم و مهندسی آب
فیزیک مهندسی
مهندسی مکانیک
اقتصاد
مهندسی عمران
مهندسی صنایع
مهندسی مکانیک
بیو سیستم ( کشاورزی )

 

نام دانشگاهدوره تحصیلینام رشته
دانشگاه صنعتی شاهرودنوبت دومحسابداری
فیزیک مهندسی
مهندسی برق
مهندسی عمران
علوم و مهندسی آب
مدیریت صنعتی
مهندسی صنایع
مهندسی مکانیک

 

در این مطلب، شما را با جزئیات و نکات مربوط به تکمیل ظرفیت ریاضی آشنا کردیم.  در انتها پیشنهاد می کنیم که نگاهی به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بیندازید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت گروه ریاضی، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *