تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ - تاریخ اسلام 98


تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98

معمولاً هم ظرفیت های دانشگاه ها در آزمون دکتری کامل نمی شود و صندلی هایی خالی باقی می مانند که بنا به دلایل آموزشی و سیاست های علمی یک واحد دانشگاهی پر نمی شوند. به منظور استفاده از این امکانات و نیز دادن فرصت دوباره به دانشجویانی که در رشته یا دانشگاه مورد دلخواه خود قبول شده اند، تکمیل ظرفیت دکتری تعیین شده است. تکمیل ظرفیت دکتری در رشته تاریخ – تاریخ اسلام نیز هر سال تعیین می شود و متقاضیان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام سراسری و آزاد می بایست به صورت مجزا برای ثبت نام آن اقدام کنند. زمان تکمیل ظرفت و نحوه و شرایط آن را برای هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد در ادامه بررسی می کنیم. 

منابع کارشناسی ارشد صنایع غذایی

زمان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98

در مقطع دکتری رشته تاریخ اسلام در دانشگاه های سراسری و آزاد هر سال تکمیل ظرفیت اعلام می شود. زمان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری اعم از روزانه، پیام نور، شبانه و غیر انتفاعی یک بار در سال و در مهرماه است که معمولاً یک بازه زمانی چند روزه برای آن تعیین می شود. زمان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام دانشگاه آزاد در کلیه واحدهای آن هر سال معمولاً دو بار در نوبت های مهر و بهمن ماه صورت می گیرد که البته این دو نوبت در بعضی سالها، به یک نوبت تبدیل می شود. زمان دقیق تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش و زمان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام آزاد از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اعلام خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98

شرایط تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام برای دانشگاه های سراسری و آزاد یکسان است و آن ثبت نام در کنکور دکتری و حضور سرجلسه آزمون است. با توجه به این شرط، کلیه داوطلبانی که کارنامه اولیه برای آنها صادر شده است، می توانند در تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام شرکت کنند، همچنین کسانی که در انتخاب رشته کنکور دکتری رشته تاریخ اسلام پذیرفته شده اند، اما قصد ثبت نام در تکمیل ظرفیت را دارند، نیز واجد شرایط تکمیل ظرفیت هستند و در صورتی که پذیرفته شوند، در رشته و دانشگاه جدید ادامه تحصیل خواهند داد.

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98

نحوه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام سراسری و آزاد با هم متفاوت است. داوطلبان تکمیل ظرفیت دکتری رشته تاریخ اسلام دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور) برای دریافت دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری و ثبت نام و انتخاب رشته می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند و با توجه به علاقه و نیز اهداف علمی خود 15 کد رشته محل را انتخاب کنن. متقاضیان تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام آزاد از طریقسایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می توانند ثبت نام و انتخاب رشته نمایند. در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد امکان انتخاب 20 کد رشته محل وجود دارد. تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ اسلام سراسری و آزاد فرصتی دوباره ست برای علاقه مندان به رشته تاریخ تا در مقطع بالای تحصیلات عالی تحصیل کنند و به تحقیق و پژوهش بپردازند.

تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام در سال جاری برگزار می شود یا خیر؟ 

در سال گذشته یعنی سال 97 طی اقدام غیرمنتظره ای دوره تکمیل ظرفیت رشته های دکتری از جمله تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ- تاریخ اسلام برگزار نشد. اما با این حال امسال یعنی در سال 98 هنوز مشخص نیست که این دوره برگزار می شود یا همانند سال گذشته خبری از دوره تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه ها نیست. 

در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله مشاوره دکتری بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دکتری تاریخ – تاریخ اسلام 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *