تکمیل ظرفیت کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی

تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی

تکمیل ظرفیت مجازی

لازم به یاد آوری است که دانشگاه های مجازی به شکل دوره های با آزمون و بدون آزمون یعنی کاملاً بر طبق سوابق تحصیلی داوطلب دانشجویانی را در رشته های مختلف تحصیلی پذیرش می کنند. پس از مشخص شدن شمار افراد قبول شده، شاهد پذیرش دانشجو کمتر از حد مورد انتظار، در بسیاری از رشته های تحصیلی و در مقاطع تحصیلی مختلف هستیم. تمامی افراد در صورت داشتن تمایل و به جهت عدم رضایت از کد رشته محل قبول شده در آن، امکان شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی را دارند.

شرایط تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی

باید به این نکته توجه داشته باشید که لزوم شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی ، حضور در آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دریافت کارنامه اولیه و نهایی از سایت سازمان سنجش آموزش کشور است. این موضوع برای تمامی دوره  ها و مقاطع تحصیلی مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری صدق می کند. نکته قابل ذکر اینکه اگر در دوره تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی قبول شوید، قبولی اولیه شما کاملاً لغو شده و رشته پذیرفته شده در تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی جای آن را می گیرد.

مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی

لازم به ذکر است که زمان اجرای مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی در دوره های مختلف کارشناسی به کارشناسی ارشد و دکتری با یکدیگر متفاوت بوده و تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی برای مقطع کارشناسی درماه آذر اتفاق می افتد. اما در مورد دو مقطع ارشد و دکتری این دانشگاه باید تاکید کرد که آگاهی از زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت بسیار حائز اهمیت است. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با مشاوران متخصص آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی

باید خاطر نشان کنیم که ثبت نام دانشگاه مجازی به شکل حضوری نبوده و به صورت اینترنتی می توان به راحتی آن را انجام داد. تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید، دانلود و مطالعه دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی بوده که مقدمه ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی به شمار می آید. عدم نیاز به خرید کارت اعتباری و معتبر بودن کارت دریافت شده در زمان انتخاب رشته اولیه، مزیت مهمی در رابطه با تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی به شمار می آید. در واقع پس از وارد کردن اطلاعات فردی و پر کردن فیلدهای مربوطه به آسانی وارد مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی می شوید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر، سری هم به مقاله شرایط تحصیل در دانشگاه مجازی بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه مجازی دارید، با مشاوران متخصص تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *