تکمیل ظرفیت کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه






تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه

دوره شبانه یا نوبت دوم یکی از دوره های تحصیل در ایران بوده که تحت نظارت وزارت آموزش پزشکی و دو وزارت خانه بهداشت، درمان و علوم تحقیقات و فناوری فعالیت می کند. باید خاطرنشان کنیم که تمامی دانشجویان این دوره از امکانات و شرایط افراد در دوره روزانه بهره مند هستند و تنها تفاوت آنها با دانشجویان دانشگاه های روزانه در پرداخت مبلغی به عنوان شهریه در هر ترم تحصیلی و امکان استفاده از برخی امکانات رفاهی مانند وام و خوابگاه دانشجویی است. شما داوطلبان گرامی امکان تحصیل در این دوره را چه به صورت با کنکور و چه به شکل بدون آزمون را دارید.از آنجایی که مرحله تکمیل ظرفیت برای این دوره اجرا می شود، در این مقاله، به بحث در مورد تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه برای شما عزیزان پرداخته و جزئیات لازم در این زمینه را مطرح می کنیم.

تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در نوبت دوم 

دانشگاه های شبانه یا نوبت دوم در دوره کارشناسی به دو شکل مطابق سوابق تحصیلی و به وسیله کنکور سراسری دانشجویان را پذیرش می کنند. اما پذیرش در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، تنها از طریق کنکور سراسری ورودی دانشگاه میسر است. پس از به پایان رسیدن مرحله اول کنکور سراسری و روشن شدن تکلیف افراد پذیرفته شده، هنوز شاهد وجود صندلی خالی در دانشگاه های شبانه هستیم. این کمبود دانشجو را می توان در تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه جبران کرده و این صندلی ها را پر کرد. نکته مهم و قابل توجه اینکه دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه در دوره های بدون کنکور و با کنکور به صورت مجزا در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شما عزیزانی که هدف خود را شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه قرار داده اید، مطابق قوانین تکمیل ظرفیت صد در صد باید در کنکور سراسری دانشگاه ها حضور پیدا کرده باشید و در سایت سازمان سنجش، کارنامه ای مجزا برای شما صادر شده باشد، در مورد مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز این موارد صدق می کند.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه

باید خاطرنشان کرد که زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه برای دوره های مختلف تحصیلی تفاوت داشته و تاریخ های متفاوتی برای آن درنظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه برای دوره کارشناسی در آذرماه صورت می گیرد، اما تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه جهت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نیمه دوم ماه آبان آغاز می شود.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه نیز همانند مقاطع دیگر تحصیلی به شکل اینترنتی صورت می گیرد. ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور(به نشانی Sanjesh.org)، دانلود دفترچه ثبت نام تکمیل ظرفیت و مطالعه و بررسی رشته ها و شهرهای دانشگاهی موجود در آن مراحل ابتدایی اقدام به ثبت نام در تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه است . به علت معتبر بودن کارت اعتباری خریداری شده در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، دکتری و سراسری نیازی به خرید این کارت نبوده و تنها وارد کردن شماره داوطلبی، شماره پرونده و در مجموع اطلاعات ثبت نامی داوطلب ضرورت دارد. پس از انجام کارهای ذکر شده، به آسانی می توانید وارد بخش ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه شوید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت دانشگاه شبانه پرداختیم. در نهایت پیشنهاد می کنیم نگاهی نیز به مقاله کارنامه سبز کنکور سراسری بیندازید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت دانشگاه های شبانه دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *