آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98
تکمیل ظرفیت مهندسی هوافضا

تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98

تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98

در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98 می پردازیم. به همین منظور در ابتدا به بررسی رشته مهندسی هوافضا و گرایش های آن می پردازیم. مهندسی هوا فضا با کد مجموعه 1279 در گروه فنی و مهندسی قرار گرفته است. این مجموعه دارای 6 گرایش با کد ضریب 1 می باشند. بنابراین رتبه شما در کارنامه برای تمامی گرایش ها صدق می کند.
رشتهگرایش
مهندسی هوافضا1)     جلو برندگی 2)     دینامیک پرواز و کنترل 3)     سازه های هوایی 4)     آئرودینامیک 5)     مهندسی فضایی 6)     سوانح هوایی و صلاحیت های پروازی
یکی از رشته های جذاب و پرطرفداران علوم مهندسی، رشته هوافضا است. این رشته تلفیقی از کامپیوتر، مکانیک، متالورژی و الکترونیک است. رشته هوافضا از رشته های مورد توجه حوزه نظامی است. زیرا در پیشرفت تجهیزات دفاع هوایی بسیار اثرگذار می باشد.
مهندسین هوافضا به طراحی، تحلیل و ساخت هواپیما، گلایدر، موشک، هواپیماهای بدون سرنشین، جنگنده ها و … می پردازد. تکمیل ظرفیت ارشد بعد از ثبت نام پذیرفته شدگان اعلام می شود. زیرا در تکمیل ظرفیت دانشگاه ها به پرکردن ظرفیت خالی مانده خود می پردازند. بنابراین ظرفیت پذیرفته شدگان نیز کمتر از ظرفیت پذیرش سری اول است.
برخی از مؤسسات آموزش عالی هم علاوه بر ظرفیت های اعلام شده مجدداً دانشجو می پذیرند. تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98 حدوداً در مهرماه اعلام می شود. تاریخ دقیق مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد توسط سازمان سنجش اعلام می شود.

نکات مهم انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98

1- تنها افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و کارنامه دریافت کرده اند، می توانند بر اساس رشته خود به انتخاب کد رشته محل های مورد نظر خود در تکمیل ظرفیت اقدام کنند.
2- داوطلبان گرامی تنها در دوره هایی که وضعیت آنها مجاز اعلام شده است می توانند انتخاب رشته کنند.
3- در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل اعلام می شود.
4- اگر در دوره روزانه پذیرفته شوید و نخواهید به تحصیل بپردازید، 1 سال از پذیرش در دوره روزانه محروم خواهید بود.
5- داوطلبان پذیرفته شده در یکی از کد رشته محل های تحصیلی بورسیه و یا دارای شرایط خاص امکان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت ارشد را ندارند. 6- در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شما می توانید 20 انتخاب کد رشته محل داشته باشید. البته تعداد انتخاب های شما بسته به تعداد محل هایی که اعلام تکمیل ظرفیت کرده اند، می باشد.

دانشگاه های دارای تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98 و ظرفیت پذیرش آنها

پذیرش دانشجویان تکمیل ظرفیت بسته به مؤسسه عالی پذیرفته شده در نیمسال اول یا دوم صورت می گیرد. در اینجا نگاهی به دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده ارشد هوافضا در تکمیل ظرفیت می اندازیم. از آنجایی که اطلاعیه تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98 هنوز منتشر نشده است، اطلاعات زیر بر اساس دفترچه تکمیل ظرفیت 96 می باشد.
دانشگاهگرایشروزانهشبانهپردیس خودگردان
سمنانجلوبرندگی33
صنعتی مالک اشترجلوبرندگی4
تبریزدینامیک پرواز و کنترل112
صنعتی مالک اشتردینامیک پرواز و کنترل14
سمناندینامیک پرواز و کنترل12
سهنددینامیک پرواز و کنترل31
شاهروددینامیک پرواز و کنترل23
مالک اشتردینامیک پرواز و کنترل13
تبریزدینامیک پرواز و کنترل4
شاهروداثر  و دینامیک41
مالک اشتراثر  و دینامیک13
شیرازاثر  و دینامیک6
مالک اشترمهندس فضایی5

دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد نیز به مانند دانشگاه سراسری اقدام به تکمیل ظرفیت در دو دوره مهر و بهمن (نیمسال اول و دوم) می کند. زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت برای دوره مهرماه حدود آخر شهریور و برای بهمن ماه در دی ماه صورت می گیرد.
در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شما می توانید تا 100 کد رشته محل را انتخاب نمایید و باید به این نکته توجه کنید که در صورتی که در یک رشته قبول شده اید و اقدام به تکمیل ظرفیت می کند در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل اعلام می شود. البته دانشگاه آزاد اعلام کرده بود داوطلبانی که در تکمیل ظرفیت نیمسال اول پذیرفته شده اند، می توانند بین 2 قبولی خود یکی را انتخاب کنند.

محدوده قبولی 

در ادامه برخی از رتبه محل های قبول شده داوطلبان سالهای قبل را آورده ایم تا شما بتوانید تا حدودی احتمال میزان قبولی خود را بررسی کنید.
رتبهدانشگاهگرایشدوره
155امیرکبیردینامیک کنترل پروازروزانه
172تهراندینامیک کنترل پروازروزانه
175امیرکبیرفضاییروزانه
221امیرکبیرسازه های هواییشبانه
233خواچه نصیردینامیک کنترل پروازروزانه
257مالک اشترآیرودینامیکروزانه
271خواچه نصیرپیشرانشروزانه
280خواچه نصیرسازهروزانه
302علم و صنعتآیرودینامیکروزانه
308دانشگاه تهرانفضاییروزانه
319مالک اشتر تهرانجلو برندگیروزانه
398امام حسین عسازه های هواییروزانه
425بهشتیدینامیک کنترل پروازروزانه
432بهشتیمهندسی فضاییروزانه
435تهراندینامیک کنترل پروازشبانه
490صنعتی شیرازآیرودینامیکروزانه
539خواچه نصیرسازه های هواییشبانه
586بهشتیمهندسی فضاییشبانه
724مالک اشتر تهرانمهندسی فضاییشبانه
1117مالک اشتر شاهین شهرمهندسی فضاییشبانه
1150تربیت مدرس – پردیس خودگرانسازهشبانه
1201مالک اشترآیرودینامیکشبانه
  در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت ارشد هوافضا 98 پرداختیم. شما میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 98 را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *