آیدانیتو > تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98
تکمیل ظرفیت مهندسی معدن

تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98





تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98

در این مقاله به موضوع تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98 پرداخته ایم. همان طور که می دانید مرحله تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98، آخرین امید داوطلبانی است که قصد دارند در سال 98 در مقطع کارشناسی ارشد معدن به تحصیل بپردازند. بنابراین با توجه به حساسیت این مرحله، لازم است با اطلاعات کامل وارد انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98 شوید. در این مقاله به جزئیات تکمیل ظرفیت و اطلاعاتی که برای مرحله تکمیل ظرفیت ارشد معدن 98 نیاز دارید، به صورت مفصل پرداخته شده است. بنابراین توصیه می کنیم در این مقاله با آیدانیتو همراه باشید. تکمیل ظرفیت فرصت ویژه برای داوطلبان است که موفق به پذیرش در رشته دلخواه و دانشگاه مورد نظر خود نشده اند و همچنین داوطلبانی که از مرحله انتخاب رشته جامانده اند، اما بهتر است قبل از انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت از قوانین و شرط مجاز شدن برای شرکت در این مرحله مطلع شوید.

معرفی رشته مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن از رشته های گروه فنی و مهندسی است که در 7 گرایش و 5 کد ضریب ارائه شده است. در ادامه گرایش ها و کد ضریب هر یک را مشاهده خواهید کرد.
نام گرایشکد ضریب
فراوری مواد معدنی1
مکانیک سنگ2
استخراج معدن3
اکتشاف معدن4
تونل و فضاهای زیرزمینی2
معدن و محیط زیست5
اقتصاد و مدیریت معدنی3
  داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت را دارند، به این نکته توجه کنند که تمامی گرایش ها در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه نمی شود. بنابراین با توجه به لیست ارائه شده از بین گرایش های ارائه شده، انتخاب رشته خود را انجام دهید.

کارنامه سبز چیست؟

داوطلبان عزیز می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بخش پروفایل کارنامه سبز یا کارنامه نهایی را مشاهده نمایند. معمولاً 1 هفته پس از علام نتایج کارنامه سبز منتشر خواهد شد، داوطلبان در این کارنامه رتبه خود و آخرین فرد قبول شده در هر دانشگاه (که در مرحله انتخاب رشته درج کرده بوده اند)، را مشاهده خواهند کرد و همچنین می توانند رشته و دانشگاه هایی که می توانستند پذیرش شوند نیز مشخص می گردد. اما همان طور که می دانید، بر اساس اولویت بندی رشته ها، داوطلب در اولین انتخاب مجاز شده پذیرفته خواهد شد.

 زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد

تکمیل ظرفیت معمولاً در 2 مرحله انجام می شود، مرحله اول در مهر 98 و مرحله دوم در بهمن 98 می باشد. زمان دقیق تکمیل ظرفیت در مهر در حال حاضر مشخص نمی باشد. اما با توجه به روال سال های گذشته انتظار می رود اواخر مهر، تکمیل ظرفیت آغاز شود.

قوانین تکمیل ظرفیت

  • داوطلبانی که در مرحله قبل پذیرفته شده اند، در صورت شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت، انتخاب اولیه آنان حذف خواهد شد.
  • داوطلبانی که در دوره روزانه پذیرش شده اند، در صورتی که در تکمیل ظرفیت شرکت کنند، 1 سال محروم خواهند شد.
  • انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت، تنها در کد ضریب های مجاز شده در کارنامه، انجام پذیر است.

دانشگاه های پذیرنده ارشد مهندسی معدن در مرحله تکمیل ظرفیت

در ادامه به دانشگاه های پذیرنده مهندسی معدن 96 اشاره خواهیم کرد. در سال 96 کد ضرایب 1 و 2 و 3و 4 در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه شده بودند.
نام دانشگاه های پذیرنده معدن
دانشگاه صنعتی شاهرودمجتمع آموزشی زرند
دانشگاه لرستان – خرم آباددانشگاه بیرجند
دانشگاه ولی عصر (عج) – رفسنجانمؤسسه غیر انتفاعی علامه جعفری – رفسنجان
دانشگاه غیر انتفاعی کرمانمؤسسه غیر انتفاعی ارومیه
دانشگاه صنعتی همدانمؤسسه غیر انتفاعی کاشان
ارومیهمؤسسه غیر انتفاعی جهاد دانشگاهی – اصفهان

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *