کارشناسی ارشد

تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی






تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی

دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی پذیرش بدون کنکور دارد و بسیاری از افراد بر این باورند که امکان تحصیل در مقطع ارشد غیرانتفاعی بدون کنکور نیز امکان پذیر است. اما اینگونه نیست، تنها راه ورود به ارشد قبولی در کنکور ارشد است. به علت محدودیت در پذیرش، تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی برای شرکت کنندگان در آزمون ارشد بسیار پراهمیت است. تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی یک فرصت مجدد برای افرادی است که در مقطع ارشد پذیرفته نشده اند و یا از محل پذیرششان رضایت ندارند. در تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی تنها افرادی می توانند شرکت کنند که در کنکور ارشد شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند. تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی یک فرصت طلایی است زیرا برخی از داوطلبین این فرصت را فراموش می کنند و یا اقدام به ثبت نام در واحدهای دیگر می کنند بنابراین احتمال قبولی در تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی افزایش می یابد.

زمان تکمیل ظرفیت ارشد غیر انتفاعی

تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی در دو مرحله برگزار می شود. مرحله اول تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی به همراه تکمیل ظرفیت سایر دوره های ارشد است. زمان تکمیل ظرفیت ارشد مرحله اول یک ماه بعد از اعلام تاریخ ارشد ( حدوداً هفته اول مهرماه) است. مرحله دوم تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی در اواخر دی و اوایل بهمن ماه  صورت می گیرد. این مرحله از تکمیل ظرفیت تنها دو دوره غیرانتفاعی و پیام نور را در بر می گیرد. در هر دو مرحله تکمیل ظرفیت تنها افرادی می توانند ثبت نام کنند که در آزمون ارشد شرکت کرده اند و کارنامه اولیه برایشان صادر شده است.

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی باید در زمان معین به سایت سنجش مراجعه کنید و پس از ورود اطلاعات به صفحه خود وارد شده و اقدام به انتخاب رشته کنید. در این مرحله نیازی به پرداخت وجه نیست. شما می توانید تنها رشته و محل هایی که در دفترچه تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی آمده است را انتخاب کنید. دقت کنید که داوطلبینی که در کد رشته محل های بورسیه و یا دارای شرایط خاص پذیرفته شده اند، حق شرکت در این مرحله را ندارند.

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی

افرادی که مایل به شرکت در تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی را دارند و منعی برای شرکت در این مرحله ندارند، می توانند از بین لیست رشته محل های پذیرنده تکمیل ظرفیت حداکثر تا 20 رشته محل را انتخاب کنند. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی باید بر اساس علاقه شما انجام شود. اما در هنگام انتخاب رشته و الویت بندی، نگاهی به فاصله تان تا آخرین فرد قبول شده در کد رشته محل مورد نظرتان بیندازید. به این منظور می توانید از کارنامه سبز ارشد استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم مقاله کارنامه سبز ارشد را مطالعه کنید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی

اعلام نتایج تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی چند هفته بعد از اتمام زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد. در سال 96 نتایج مرحله دوم تکمیل ظرفیت در اسفند ماه اعلام شد و حدود 600 نفر در این مرحله پذیرفته شدند.

شما می توانید تکمیل ظرفیت ارشد غیرانتفاعی خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *