تکمیل ظرفیت علوم کامپیوتر

تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98





تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98

در این مقاله می خواهیم به بررسی تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98 بپردازیم. مجموعه علوم کامپیوتر با کد 1209 در گروه علوم پایه قرار گرفته است. علوم کامپیوتر دارای 7 گرایش با 2 کد ضریب می باشد.
کد ضریبگرایش
1محاسبات علمی نظریه سیستم ها منطق و روش های صوری محاسبات نرم و هوش مصنوعی الگوریتم و نظریه محاسبات
2علوم تصمیم و دانش داده کاوی
  رشته علوم کامپیوتر ترکیبی از رشته کامپیوتر و ریاضی است و بیشتر بر مباحث بنیادی کامپیوتر تمرکز دارد. تفاوت آن با مهندسی کامپیوتر برررسی مفاهیم و جنبه تحقیقاتی آن است. علوم کامپیوتر دروس کارگاهی ندارد. دانشگاه های سراسری در دوره های روزانه، نوبت دوم، مجازی دولتی، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد در رشته علوم کامپیوتر اقدام به پذیرش دانشجو می کند. تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98 بعد از ثبت نام پذیرفته شدگان، در مهرماه صورت می گیرد. اطلاعیه تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری در مهرماه توسط سازمان سنجش منتشر می شود و برخی از دانشگاه ها و مؤسسات اقدام به پذیرش دانشجو ارشد علوم کامپیوتر برای ورودی نمیسال اول یا دوم می کنند.

 

نکات مهم برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت علوم کامپیوتر 98

برای اینکه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت درستی داشته باشید و بعداً با مشکل مواجه نشوید، نکات زیر را در نظر بگیرید. 1- شما در صورتی که در آزمون ارشد علوم کامپیوتر 98 شرکت کرده اید و در کارنامه مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنید. 2- در صورت قبولی در تکمیل ظرفیت علوم کامپیوتر، قبولی قبلی شما باطل می شود. بنابراین با دقت به انتخاب کد رشته بپردازید. 3- برخی از دانشگاه های پذیرنده علوم کامپیوتر دارای شرایط خاص می باشند. در صورتی که سری اول انتخاب رشته در این دانشگاه ها پذیرفته شده اید و یا بورس شده اید، امکان انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت را ندارید. 4- شما 20 حق انتخاب برای تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98 دارید. 5- در صورت پذیرش در دوره روزانه، به مدت یکسال از پذیرش در دوره روزانه محروم خواهید شد. شما تنها در کد ضریب و دوره هایی که مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید به انتخاب کد رشته در تکمیل ظرفیت بپردازید. علوم کامپیوتر دارای 2 کد ضریب است. بنابراین در کارنامه شما برای هر کد ضریب رتبه در سهمیه، رتبه داوطلب برای دوره روزانه و رتبه داوطلب برای دوره غیر روزانه مشخص شده است.. به مانند انتخاب رشته اصلی  شما می توانید در دوره و کد ضریبی که وضعیت تان مجاز اعلام شده به انتخاب کد رشته محل بپردازید. در تصویر زیر ستون اعلام وضعیت مجاز مشخص شده است.

دانشگاه های دارای تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر

هر ساله سازمان سنجش در مهرماه اطلاعیه تکمیل ظرفیت ارشد را اعلام می کند. و برخی از مؤسسات به پذیرش دانشجو ارشد علوم کامپیوتر بر اساس گرایش اقدام می کنند. اطلاعیه تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98 هنوز منتشر نشده است و اطلاعات زیر بر اساس اطلاعیه سال 96 است. در اینجا به بررسی شهرها و دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر و ظرفیت پذیرش آنها می پردازیم. دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت علوم کامپیوتر در دوره روزانه به شرح زیر است:
دانشگاهگرایشظرفیتکد ضریب
ولی عصر – رفسنجانسیستم های هوشمند31
زابلبیو انفروماتیک41

موسسات غیرانتفاعی زیر در تکمیل ظرفیت سال 96 علوم کامپیوتر اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند.

مؤسسات غیر انتفاعیگرایش ظرفیتکد ضریب
طبری – بابلعلوم کامپیوتر191
غیاث الدین جمشید کاشانی –آبیکعلوم کامپیوتر201
غیاث الدین جمشید کاشانی –آبیکعلوم تصمیم و دانش202
  برخی از دانشگاه ها علاوه بر گرفتن دانشجو در دوره های روزانه و شبانه و دوره پردیس خودگردان نیز دانشجو می گیرند. کلاسهای دانشجویان پذیرفته شده در دوره پردیس خودگردان بهمراه دانشجویان دوره روزانه و نوبت دوم برگزار می شود و تنها تفاوت آنها میزان شهریه پرداختی است.
پردیس خودگردانگرایشظرفیتکد ضریب
شهید بهشتیعلوم کامپیوتر31
شهید بهشتینظریه محاسبه21
  در این مقاله به بررسی تکمیل ظرفیت ارشد علوم کامپیوتر 98 پرداختیم. شما میتوانید مقاله تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 98 را نیز مطالعه کنید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *