آیدانیتو > تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی
تکمیل ظرفیت آزاد ریاضی و فیزیک

تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی





 


تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی

همان گونه که مطلع هستید چندی پیش نتایج نهایی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت این موسسه آموزش عالی اعلام شد. اگر شما خواننده عزیز این مقاله نیز جزء افرادی هستید که در سال جاری در ثبت نام و انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کرده اید به طور قطع به یقین نتایج نهایی انتخاب رشته خود را دریافت و حتی در دانشگاه مورد قبولی خود نیز ثبت نام کرده اید. البته علی رغم انجام ثبت نام ممکن است رضایت چندانی از واحد دانشگاهی محل تحصیل خود نداشته و در پی راهی برای ترک آن دانشگاه باشید. در این اوقات تنها راه پیشنهادی، استفاده از طرح جامع تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی بوده که به نوبه خود نقش موثری را در رسیدن به اهداف داوطلبان ایفا می کند. شاید این سوال به ذهن شما نیز خطور کرده باشد که معنای تکمیل ظرفیت چیست؟ خدمت شما عرض کنیم که وقتی دانشگاهی با آمار پایین تعداد افراد ثبت نام شده روبرو باشد، سایت دانشگاه آزاد زمانی را برای جذب بیشتر داوطلبان و پر کردن صندلی های دانشگاه ها، اعلام می کند. به فرض مثال اگر ظرفیت رشته ای در یکی از دانشگاه های آزاد کشور 60 نفر باشد ولی تعداد افراد ثبت نامی در این دانشگاه و رشته 20 نفر باشد، در زمان تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی می توان صندلی های خالی را پر کرد. در نتیجه این مرحله فرصت با ارزشی را در اختیار داوطلبانی قرار می دهد که مایلند شانس خود را دوباره محک بزنند.

در این مقاله، بحث تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی را مطرح می کنیم، پس با ما همراه باشید تا به اطلاعات مفیدی در زمینه تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی دست یابید.

شرایط و ضوابط شرکت در تکمیل ظرفیت آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد هم به صورت با کنکور و هم به صورت بدون کنکور امکان پذیر است. در رشته های با کنکور، لزوماً باید کارنامه ای مخصوص به خودتان در سایت دانشگاه آزاد اسلامی انتشار یابد. همچنین افرادی که در زمان اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه آزاد قبول نشده اند، نیز امکان ثبت نام و انتخاب رشته در تکمیل ظرفیت این دانشگاه را دارند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی

همان طور که مطلع هستید، نتایج انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی در همین ماه یعنی شهریور به اطلاع داوطلبان شرکت کننده رسید. در حال حاضر، صندلی هایی در دانشگاه آزاد اسلامی خالی مانده و باید فکری به حال پر کردن آن ها کرد. فقط باید به این نکته توجه کنید که اگر به غیر از طرح تکمیل ظرفیت دانشگاه ها نتیجه قبولی شما در مرحله اولیه انتخاب رشته در سایت منتشر شده و شما نیز جزء قبول شدگان هستید، قطع به یقین باید کد رشته محل قبولی در تکمیل ظرفیت آزاد را انتخاب و قبولی اولیه خود را لغو شده بدانید.

زمان شروع تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی

باید بگوییم که در اواخر مهر ماه سال 97 انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شروع و تا زمان زیادی یعنی اواسط آبان ماه ادامه دارد. البته این امکان نیز وجود دارد که امسال بر خلاف سال های گذشته تکمیل ظرفیتی در کار نباشد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم برای آگاهی دقیق با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله کارنامه سبز دانشگاه آزاد بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت آزاد کنکور ریاضی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.  

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *