مهاجرت به ترکیه

تفریحگاه های توریستی ترکیه






تفریحگاه های توریستی ترکیه

کشور ترکیه کشوری واقع در بخش جنوبی دریای سیاه است که به دلیل وجود جاذبه های گردشگری بی شمار، قدمت تاریخی و موقعیت عالی جغرافیایی، هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. مناره ها و گنبدهای استانبول، کوه های شرقی دریای سیاه، سواحل زیبا و چشم نواز آنتالیا و تفریحگاه های ساحلی مدیترانه از جذابیت های خاصی در نزد توریست ها و همین طور اهالی منطقه برخوردارند. با این اوصاف، علاقه و تمایل شدید مردم و گردشگران برای بازدید از این کشور، رؤیای عجیبی به نظر نمی رسد. در این مقاله، به سفری به تفریحگاه های توریستی ترکیه خواهیم داشت، پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی جامع و مفید را در ارتباط با تفریحگاه های توریستی ترکیه به دست آورید.

پاموکاله در ترکیه

پاموکاله به معنی قلعه پنبه در کشور ترکیه واقع شده است که به نام تراس های سفید نیز شناخته می شود. این تراس از تراورتن و یا مواد معدنی و سنگ های رسوبی ساخته شده اند که زیبایی محسور کننده ای دارند. آبی سرشار از کلسیم نیز به صورت آبشاری کوچک از لبه صخره ها فرو می ریزد و کلسیم موجود در آن ته نشین می شود که با ته نشین شدن کلسیم موجود در آب، تالاب ها و برکه هایی کوچک و بزرگ ایجاد می شوند که بی اندازه زیبا و دیدنی هستند.

قصر توپکاپی در استانبول

از جمله زیباترین و پرطرفدارترین مکان های دیدنی استانبول، قصر توپکاپی است که آمیزه ای از مناظر خیره کننده و تاریخی است. این کاخ زیبا به وسیله 27 برج احاطه شده و از دوران عثمانی به جا مانده است. کاخ توپکاپی در قرن 15 ساخته شده و بر روی تپه ای نزدیک به خلیج شاخ طلایی، تنگه بسفر و دریای مرمره استانبول خودنمایی می کند.

در طول سال های گذشته این کاخ به عنوان محل اقامت رسمی سلطان های عثمانی و دولت ترکیه شناخته می شده است. ولی در حال حاضر، به موزه تبدیل شده و به عنوان قدیمی ترین و بزرگ ترین کاخ دنیا به مانند نگینی در استانبول می درخشد. در کاخ توپکاپی می توانید مجموعه ای از سلاح های قدیمی مورد استفاده سلاطین را مشاهده کنید و همچنین خزانه کاخ با مجموعه ای از ساعت ها و جواهرات گران بها انتظار شما را می کشد.

مسجد آبی در استانبول

مسجد سلطان احمد از جمله زیبا ترین مساجد در دنیا به شمار می آید. امروزه این مسجد دیدنی و زیبا به نام مسجد آبی شهره است. مسجد سلطان احمد مابین سال های 1609 و 1616 احداث گردید. نام مسجد آبی به عنوان اسمی مستعار به دلیل کاربرد هزار کاشی ایزنیک در ساخت این مسجد بر روی آن گذاشته شده است.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول با وجود 5000 مغازه از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده در جهان به شمار می رود. تعداد بسیار زیادی گردشگر و بازدید کننده در طول روز از این بازار دیدن می کنند. مواردی همچون عتیقه جات، ادویه جات، قالیچه، جواهر و سرامیک های دست ساز را می توانید در بازار بزرگ استانبول پیدا کنید. تاریخ تأسیس این بازار به سال 1461 میلادی باز می گردد و در حال حاضر، دو حمام بخار، چهار چشمه و دو مسجد در آن دیده می شود. در بازار بزرگ استانبول، جواهراتی با سنگ های قیمتی، طلا، سکه های قدیمی، مبلمان عتیقه و سلاح هایی تزیینی را می توانید خریداری نمایید.

کلیسای چورا در استانبول

از جمله دیدنی ترین اماکن تاریخی در استانبول، کلیسای چورا است که اثری فوق العاده زیبا مربوط به دوران بیزانس است. نقاشی ها و موزاییک های افسانه ای روی دیوارهای این کلیسا، زندگی مریم مقدس و عیسی مسیح را به خوبی به تصویر می کشد. بدون تردید کلیسای چورا از جمله زیباترین آثار باقی مانده از معماری بیزانس است که در نوع خود بی نظیر می باشد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تفریحگاه های توریستی ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ویزای توریستی ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه تفریحگاه توریستی ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *