آیدانیتو > تست هوش هیجانی
هوش و خلاقیت

تست هوش هیجانی






 


تست هوش هیجانی

در دنیای امروز هوش هیجانی (EQ) از بهره هوشی (IQ) اهمیت بیشتری پیدا کرده و در موفقیت های فردی و اجتماعی، نقش پررنگ تری را ایفا می کند. هر چه بهتر بتوانیم در روابط مان با دیگر احساسات آن ها را درک کنیم و پیام هایشان را دریافت کنیم، روابط اجتماعی مان سالم تر خواهند بود و از این روابط سالم می توانیم در هر حوزه ای استفاده کنیم.
امروزه پژوهشگران زیادی در مورد هوش هیجانی تحقیق می کنند و به دنبال راهکارهایی برای افزایش این هوش هستند. آن ها به این نتیجه رسیده اند که برای ارزیابیی موفقیت انسان ها نمی توان به IQ آن ها اکتفا کرد و باید هوش هیجانی شان را بررسی کرد. یادگیری مهارت هایی می تواند هوش هیجانی را تقویت کند و آن را افزایش بدهد. مهارت هایی مثل خودآگاهی، خود تنظیمی، همدلی، مهارت های اجتماعی و…

دراین مقاله به راهکارهایی برای افزایش هوش هیجانی و تست هوش هیجانی می پردازیم:

راهکارهای افزایش هوش هیجانی

آدم هایی که هوش هیجانی بالایی دارند، آگاهی زیادی دارند. این آگاهی باعث می شود که در هر لحظه ای بتوانند احساسات خودشان را درک کنند و علت این احساسات را تشخیص بدهند. در نتیجه وقتی ناراحت، خشمگین، خجالت زده، بی حوصله و…. هستند، این توانایی را دارند که خودشان را تحلیل و برای حل و فصل کردن مشکلات تلاش کنند.
همچنین درک بالای این افراد موجب می شود که نسبت به احساسات دیگران هم آگاه باشند و بتوانند با آن ها همدلی و همکاری کنند. با انجام رفتارهایی که در ادامه به آن ها اشاره می شود و تکرار و تمرین شان می توان هوش هیجانی را افزایش داد:
  • توجه به احساسات در طول روز
  • توجه به بدن و واکنش های اعضای بدن
  • توجه به رابطه میان احساسات و رفتارها
  • پذیرش احساسات منفی و مثبت
  • درک احساسات دیگران
  • همدلی با دیگران
  • تقویت مهارت گوش دادن در تعاملات اجتماعی
  • یادگیری پیام های زبان بدن دیگران
  • توجه به تأثیر رفتارها بر دیگران
  • مثبت اندیشی

 


تست هوش هیجانی چیست؟
آگاهی از میزان هوش هیجانی مزیت های زیادی دارد چون خوشبختانه این هوش قابل ارتقا است و اگر بدانیم که هوش هیجانی ما در چه وضعیتی قرار دارد، می توانیم با انجام تمرین هایی آن را افزایش دهیم. ابزار مناسب برای اندازه گیری این هوش، تست هوش هیجانی است.
آزمون هوش هیجانی بار-اون که در سال 1980 ساخته شده، یکی از تست های هوش هیجانی است و میزان این هوش را اندازه گیری می کند. این آزمون دارای 90 سؤال و 15 مقیاس است و افراد 18 سال به بالا، در صورت داشتن مدرک تحصیلی دیپلم به بالا می توانند به سؤال های آن پاسخ دهند.
آزمون هوش هیجانی گلمن یک ابزار دیگر برای اندازه گیری هوش هیجانی است و این تست هوش هیجانی در قالب مقیاس پنج گزینه ای لیکرت تنظیم شده است.
افراد می توانند با جواب دادن به سؤال های این آزمون ها میزان هوش هیجانی خودشان را بررسی و برای افزایش آن برنامه ریزی کنند.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

آیدانیتو یک فضای هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران آیدانیتو با توجه به رشته تحصیلی و تجربیات کاری شان در زمینه های مختلفی مثل خانواده، ازدواج، طلاق، خیانت، اختلالات روانی، رشد و توسعه فردی، ترک اعتیاد، فرزندآوری و فرزندپروری، مشکلات کودکان و نوجوانان، مسائل جوانان، مشکلات سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، حقوقی، مهاجرت، کسب و کار و…به مخاطبان مشاوره تلفنی می دهند

مشاوره رشد و توسعه فردی یکی از مهم ترین و کارآمدترین موضوعات مشاوره تلفنی در آیدانیتو است. همان طور که گفتیم هوش هیجانی در دنیای امروز نقش بسیار ویژه ای را بازی می کند و هرچقدر هوش هیجانی ما بیشتر باشد در روابط فردی و اجتماعی عملکرد بهتری خواهیم داشت.

به واسطه مشاوره رشد و توسعه فردی در آیدانیتو، می توانید در مورد راهکارهای افزایش و تقویت هوش هیجانی اطلاعات کسب کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
در این مقاله به موضوع تست هوش هیجانی پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «راهکارهای افزایش هوش هیجانی» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تست هوش هیجانی و روش های تقویت هوش هیجانی ، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *