آیدانیتو > تست شخصیت شناسی تصویری
رشد و توسعه ی فردی

تست شخصیت شناسی تصویری





 

تست شخصیت شناسی تصویری

امروز کمتر کسی از نقش مهم ویژگی های شخصیتی در زندگی ما بی خبر است. شخصیت مجموعه ای از اعتقادات، ارزش های اخلاقی، اصول، باورها، علائق، ترجیحات و….است و نقشی اساسی در تصمیم هایی که می گیریم، رفتارهایی که از ما سر می زنند و مسیرمان در زندگی دارد.
هر چقدر از شخصیت مان آگاه تر باشیم، تصمیم های بهتر و مفید تری می گیریم. مثلاً رشته تحصیلی و شغل مناسب تری را انتخاب می کنیم، با کسی ازدواج می کنیم که تفاهم زیادی با او داریم و کمتر ممکن است در زندگی با او به مشکل بربخوریم و حتی می توانیم در جهت تغییر و درمان ناکارآمدی های شخصیتی مان قدم برداریم.
این درست است که شخصیت در اولین سال های زندگی و دوران کودکی شکل می گیرد و تغییر آن راحت نیست اما هر چقدر از زیر و بم های شخصیت خودمان و اطرافیانمان آگاه تر باشیم، زندگی و روابط سالم تری خواهیم داشت.
تست شخصیت یک ابزار مهم و کاربردی برای شناخت بیشتر شخصیت انسان و تست شخصیت شناسی تصویری یکی از مهم ترین انواع تست شخصیت است.

 

تست شخصیت شناسی تصویری چیست؟

تست شخصیت شناسی تصویری نوعی آزمون شخصیت است که موقع استفاده از آن، معمولاً یک روانشناس، مشاور یا مددکار تصویری را به فرد آزمون دهنده نشان می دهد و از او می خواهد که احساس، فکر یا تحلیلش را در مورد آن تصویر بیان کند. گاهی هم ممکن است به جای تصویر از یک فیلم یا یک شیء استفاده شود.
در واقع آن چه آزمون دهنده در تست شخصیت شناسی تصویری می گوید، بیان گر اطلاعاتی در مورد خصوصیات شخصیتی اش است. در ادامه مهم ترین تست شخصیت شناسی تصویری را معرفی می کنیم.

تست رور شاخ

رور شاخ یک تست شخصیت شناسی تصویری مشهور است و در مراکز و کلینیک های درمانی روانشناختی کاربرد زیادی دارد. این تست با نام های لکه رور شاخ و تست لکه هم شناخته می شود.
در استفاده از این تست ده تصویر که با لکه های جوهر روی کاغذ سفید ساخته شده اند به فرد نشان داده می شود. فرد باید با دیدن هر تصویر چیزی را که به ذهنش می رسد بیان کند، در مرحله بعدی دوباره تصاویر به او نشان داده می شوند و حالا باید بگوید تصویر شبیه به چیست.
 البته آن چه اهمیت بالایی در فرایند استفاده از این تست شخصیت شناسی تصویری دارد، تخصص آزمون گیرنده است که بتواند با توجه به پاسخ ها، تحلیل شخصیتی انجام دهد.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

تست روانشناسی شخصیت آنلاین

این روزها استفاده از خدمات آنلاین، در زمینه های مختلف بسیار شایع است. روانشناسی و مشاوره هم از این قاعده مستثنی نیست. به همین دلیل تست روانشناسی شخصیت آنلاین هم طرفداران بسیاری دارد. حتی تست های شخصیت شناسی مختلف و از نوع تصویری هم در وب سایت های مختلفی ارائه می شوند و مخاطبان زیادی دارند.
اما نباید از این نکته غافل شد که تست شخصیت ابزار روانشناختی بسیار حساسی است و استفاده از آن حتی در حالت حقیقی هم نیازمند تخصص بالایی است، چه برسد به وضعیت مجازی و آنلاین.

مشاوره شخصیت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز مشاوره و آموزش هوشمند است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه موضوعات مختلفی مثل اختلالات روانی، اختلالات شخصیت، ازدواج، طلاق، خیانت، ترک اعتیاد، فرزندآوری و فرزندپروری، مسائل کودکان و نوجوانان، مشکلات جوانان، مسائل سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، موضوعات حقوقی و…به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

تست های شخصیت از جمله مهم ترین ابزارهایی هستند که برای تشخیص مشکلات شخصیتی در افراد، مورد استفاده قرار می گیرند.

چنانچه شما هم شاهد علائم یک ناکارآمدی شخصیتی در خودتان یا یکی از نزدیکانتان هستید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
در این مقاله به موضوعات تست شخصیت شناسی تصویری و تست روانشناسی شخصیت آنلاین پرداخته ایم. در ادامه مطالعه مقاله تست شخصیت شناسی هالند را پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از انواع تست های شخصیت، می توانید با مشاوران متخصص و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *