آیدانیتو > تست شخصیت ازدواج
انتخاب همسر

تست شخصیت ازدواج






 


تست شخصیت ازدواج

شناخت قبل از ازدواج مسئله بسیار مهمی است و اهمیت آن از جانب روانشناسان، جامعه شناس ها و پژوهشگران روز به روز بیشتر شناخته می شود. وقتی دو انسان تصمیم می گیرند با هم ازدواج کنند در واقع تصمیم می گیرند که سالیان سال همسفر شوند. پس بدون شک نمی توان انتخاب شریک مناسب را برای زندگی مشترک، ساده گرفت. اگر دو انسان بالغ بخواهند با آرامش در کنار هم زندگی کنند، طبیعی است که نیاز دارند در مسائل سیاسی نقاط اشتراک و تفاهم داشته باشند.

تفاهم در زمینه اعتقادات وباورها، فرهنگ، طبقه اقتصادی و اجتماعی، سطح تحصیلات، علائق و سرگرمی ها و… احتمال موفقیت را در زندگی زناشویی افزایش می دهد. همچنین هر چقدر خصوصیات شخصیتی دو نفر بیشتر شبیه به هم باشند، احتمال کشمکش، درگیری و تنش در زندگی مشترکشان کمتر می شود.

شاید سؤال بسیاری از زنان و مردانی که در شرف ازدواج هستند، این باشد که چطور می توانند قبل از آغاز زندگی مشترک، خصوصیات شخصیتی همدیگر را بشناسند. یکی از راهکارها برای امکان پذیر شدن این شناخت، شرکت در جلسه های مشاوره و استفاده از تست شخصیت ازدواج است.

 تست های شخصیت ابزارهای روانشناختی مفیدی هستند که با سؤال هایی استاندارد و علمی شخصیت انسان را در ابعاد مختلف بررسی می کنند. وقتی دو نفر از انواع تست شخصیت ازدواج استفاده کنند، هر چه نتایج تست هایشان بیشتر شبیه به همدیگر باشد، می توانند با اعتماد بیشتری به آینده زندگی مشترک ازدواج کنند.

در این مقاله تلاش کرده ایم که چند تست شخصیت شناسی ازدواج مهم را به شما معرفی کنیم. تست هایی که در سراسر جهان برای تحلیل های عمیق شخصیتی مورد استفاده قرار می گیرند.

تست MMPI

تست MMPI یک تست شناخته شده و معتبر است. این آزمون شخصیت در حال حاضر سه نوع دارد. دو نوع آن برای بزرگسالان و یک نوع آن برای نوجوانان استفاده می شود. نسخه اولیه این تست565 سؤال است. از آنجایی که تعداد سؤال ها بسیار زیاد است، استفاده از آن برای آزمون دهنده دشوار است و تفسیر و نمره گذاری آن هم برای متخصصان و روانشناسان سخت، وقت گیر و طاقت فرساست.
در نتیجه در حال حاضر یک نسخه 71 سؤالی از تست MMPI در ایران مورد استفاده قرار می گیرد که هم تعداد سؤال هایش بیش از حد نیست و هم سؤال هایی که متناسب با فرهنگ غربی هستند و با فرهنگ ایران و ایرانی سنخیتی ندارند تغییر کرده اند.

تست MBTI

تست MBTI یا تست شخصیت مایرز و بریگز تستی برگرفته از نظر روانشناس بزرگ، کارن یونگ، در مورد تیپ های روانشناختی است. این تست چهار بعد شخصیت را بررسی می کند. در واقع بنابر این آزمون شخصیت برون گرایی یا درون گرایی، حسی یا شهودی بودن، قضاوت گر یا دریافت گر بودن و احساسی یا متفکر بودن، پایه های اصلی شخصیت انسان هستند.

با پاسخ به سؤال های این تست می توان فهمید که کدام ابعاد شخصیتی در هر فردی قوی تر است. وقتی از این تست به عنوان تست ازدواج شخصیت استفاده شود، افردی که قصد ازدواج دارند می توانند نتایج تست را باهم مقایسه کنند و برای آینده تصمیم گیری کنند.

 

تست کتل

تست کتل یک پرسشنامه 16 عاملی شخصیت و از نوع خودگزارشی است. این تست شخصیت انسان را با توجه به عوامل بسیاری بررسی می کند و دارای 187 سؤال است که می توان به هر کدام از آن ها با پاسخ های «بله» ، «خیر»، یا «بین این دو» پاسخ داد. آزمون کتل یک آزمون کاربردی است و به عنوان یک تست شخصیت ازدواج هم مورد استفاده قرار می گیرد.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

مشاوره تلفنی ازدواج در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز آموزش و مشاوره هوشمند است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل اختلالات روانی، اختلالات شخصیت، ازدواج، طلاق، خیانت، ترک اعتیاد، فرزندآوری و فرزندپروری، مسائل کودکان و نوجوانان، مشکلات جوانان، مسائل سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، موضوعات حقوقی و … به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.
یکی از پرتماس ترین موضوعات مشاوره تلفنی در آیدانیتو، موضوع ازدواج و آغاز زندگی مشترک است. این مشاوره مزایای فراوانی دارد. مزایای مثل:

معیارهای ازدواج

یکی از مهم ترین بخش های مشاوره ازدواج، از هر نوعی که باشد، این است که افراد در مورد معیارهای ازدواج اطلاعات کسب می کنند و از اهمیت آن ها و تأثیرشان بر موفقیت در زندگی مشترک آگاه می شوند. تناسب سنی، فرهنگی، طبقه اقتصادی و اجتماعی، مالی و… از جمله مهم ترین مسائل در ازدواج هستند. نامزدها باید به دور از احساسات و به صورت منطقی بررسی کنند که آیا در موارد گفته شده باهم تفاهم دارند یا نه؟
بررسی اشتراکات و میزان تفاهم همسران یکی از مهم ترین بخش های مشاوره تلفنی ازدواج است.

مواجه شدن با حقایق

وقتی دو نفر، مخصوصاً دو جوانی که خودشان همدیگر را انتخاب کرده اند و عاشق شده اند قصد ازدواج دارند، معمولاً تحت تأثیر احساسات شدید، بسیاری از واقعیت های مهم را نمی بینند و تصور می کنند که عشق برای آغاز زندگی مشترک کافی است.
در مشاوره ازدواج تلفنی فرصتی فراهم می شود تا نگاهی منطقی و غیر احساسی به خودتان، طرف مقابل و زندگی مشترکی که در انتظارتان است داشته باشید و همه ضعف های نامزدتان را ببینید.

یادگیری مهارت های ارتباطی

یکی از مهم ترین عوامل طلاق در ایران، فقر همسران در مهارت های ارتباطی است. زنان و مردان بسیاری در کشور ما نمی دانند که چطور با هم گفت و گو داشته باشند، به همدیگر گوش دهند، با هم همدلی کنند، حل مسئله انجام دهند و مشکلات را بدون دعوا و جدل حل کنند. در نتیجه دچار تعارضات عمیق و جنگ و جدل می شوند.
در مشاوره ازدواج تلفنی مهارت های ارتباطی را یاد می گیرید تا در زندگی مشترک کمتر دچار مشکل شوید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به تست شخصیت ازدواج پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله تست ازدواج را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع تست شخصیت شناسی ازدواج و اهمیت مشاوره قبل از ازدواج می توانید با مشاوران با تجربه و حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *