نوجوان

تست افسردگی نوجوانان






 

تست افسردگی نوجوانان

غمگین، خشمگین و کلافه شدن نوجوانان اتفاق عجیبی نیست. دختران و پسران نوجوان در سن بلوغ هستند و به همین دلیل تغییرات جسمی و روانشناختی زیادی را تجربه می کنند. آن ها در حال کشف هویت خود، ورود به اجتماع و تبدیل شدن به یک فرد بزرگسال اند، پس طبیعی است که گاهی ناامید و عصبانی بشوند. همچنین بالا و پایین شدن شدید هورمون ها که به واسطه بلوغ جسمی اتفاق می افتد، می تواند از نوجوان یک فرد حساس و زود رنج بسازد.

از سویی  دیگر شاید همه ما نوجوانی را دیده باشیم که به معنای واقعی کلمه افسرده یا مضطرب است. افسردگی در نوجوانان اتفاق خطرناکی است. چون آن ها به واسطه سن شان وضعیت بسیار حساسی دارند و این احتمال وجود دارد که افسردگی شان تبدیل به خطرات جدی شود.

خوشبختانه افسردگی از آن دست اختلالات روانی است که درمان پذیر است. اگر والدین، معلم ها و اطرافیان نوجوان علائم، و نشانه های این بیماری را بشناسند، می توانند خیلی زود نوجوان را وارد مسیر  درمان کنند. موقعیت ها و ابزارهای زیاد و مختلفی برای تشخیص افسردگی وجود دارند. جلسات روان درمانی و مشاوره و ابزاری مثل تست افسردگی نوجوانان می توانند منجر به شناخت این بیماری شوند.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

نشانه های افسردگی

علائم و نشانه های افسردگی زیاد و متنوع اند. مهم ترین نشانه ها شامل موارد زیر هستند:

  • احساس غم و ناامیدی مداوم
  • احساس بی ارزشی و پوچی
  • کاهش یا افزایش خواب
  • کاهش یا افزایش اشتها
  • بی علاقگی نسبت به چیزها و فعالیت هایی که قبلاً مورد علاقه فرد بودند
  • کج خلقی و حساسیت بالا
  • احساس گناه
  • مشکلات تمرکز
  • افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی

تست افسردگی برای نوجوانان

اگر پسر یا دختر نوجوانی هستید و احتمال می دهید که افسرده شده باشید، می توانید برای بررسی وضعیت خودتان، از تست افسردگی برای نوجوانان استفاده کنید. به عنوان مثال جملات زیر را بخوانید و موافقت یا مخالفت تان را با آن ها بیان کنید:

  1. من تقریباً هر روز احساس غم، افسردگی یا کج خلقی دارم
  2. من در مدرسه مشکلاتی دارم
  3. به نظرم تکالیف و فعالیت های مدرسه از همیشه دشوار تر شده اند
  4. همه چیز را منفی می بینم
  5. همه اعصابم را خرد می کنند
  6. احساس می کنم هیچ کسی من را دوست ندارد یا درک نمی کند
  7. احساس می کنم آدم بی ارزشی هستم
  8. اعضای دیگری در خانواده ام مبتلا به افسردگی هستند
  9. دیگر از چیزهایی که قبلا لذت می بردم، لذت نمی برم
  10. مدتی است که کاهش وزن یا افزایش وزن غیر طبیعی داشته ام
  11. نمی توانم بخوابم یا اکثر اوقات خواب آلوده هستم
  12. احساس بی حوصلگی یا کرختی دارم
  13. بی انرژی هستم
  14. مدام به مرگ و خودکشی فکر می کنم

اگر به عنوان یک نوجوان، با هفت مورد از موارد بالا موافق هستید و این احساسات بر زندگی روزمره تان تأثیر گذاشته اند، ممکن است افسرده باشید.

شاید هم پدر یا مادری باشید که بیشتر این نشانه ها را در فرزندتان مشاهده کرده اید. در این صورت بهتر است که از یک متخصص کمک بگیرید و هر چه زودتر نوجوان را وارد فرایند درمان کنید. تست افسردگی نوجوانان به شما کمک می کند، از پیشروی این بیمار جلوگیری کنید. افسردگی در نوجوانان احتمال وقایع خطرناکی مثل خودکشی را افزایش می دهد و به اندازه افسردگی بزرگسالان خطر ناک است.

در این مقاله به تست افسردگی نوجوانان پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله تست افسردگی بک را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه افسردگی نوجوانان و تست افسردگی نوجوانان ، می توانید با مشاوران حرفه ای و با تجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *